Interior

4.5

Interiorul este, fără îndoială, cea mai importantă noutate cu care vine Mercedes-Benz GLC Coupe. Din punct de vedere al planului general, adică dispunerea ecranelor, dimensiunea lor, felul în care sunt aranjate butoanele și așa mai departe, habitaclul se aliniază la frații de gamă Clasa C, Clasa E și Clasa S.

Dacă preferi un interior care pune accentul pe sportivitate, poți bifa pachetul interior AMG, pe care l-a avut și mașina condusă de noi.

Volanul este nou pentru GLC, dar cu el m-am mai întâlnit și la noul Mercedes-AMG SL. Are zone tactile pentru a controla unele funcții (spre exemplu volumul sistemului audio), dar și câteva butoane fizice.

Toate sunt integrate pe o suprafață Piano Black (negru lucios), astfel că vei avea, mai tot timpul, amprente și praf fix în câmpul tău vizual. De fapt, am remarcat foarte multe zone Piano Black, inclusiv pe tunelul median și pe portiere, iar despre ele nu pot spune prea multe, decât că nu sunt un mare fan.

În special dacă sunt poziționate în zone unde ajungi foarte des cu mâinile.

Vorbim despre un model premium, așa că materialele utilizate în habitaclu sunt calitative. Pe lângă zonele finisate în negru lucios, de care pomeneam mai sus, am avut și câteva zone, destul de mari, acoperite cu lemn de tei.

De la volan simți ca și cum tunelul median, volanul și consola centrală te îmbrățișează, iar acest lucru îți conferă un sentiment de siguranță. Chiar și așa, cei cu o înălțime peste medie se pot simți puțin cam înghesuiți.

Spațiile de depozitare sunt surprinzător de generoase, inclusiv cotiera centrală și torpedoul. Mai mult, buzunarele portierelor sunt destul de încăpătoare, chiar și pentru sticle de un litru.

Dacă tot suntem la capitolul spațiu, noul Mercedes-Benz GLC Coupe poate găzdui, teoretic, până la 5 pasageri. De ce doar teoretic? Pentru că tunelul median este destul de înălțat, astfel că pasagerul care trage paiul scurt și stă în spate, pe locul din mijloc, nu se va simți foarte confortabil.

În plus, cei mai înalți nu vor putea sta mai deloc pe locurile din spate, din cauza înclinării plafonului. O problemă des întâlnită la mașinile cu alură de coupe. De aici și compromisul despre care povesteam la începutul acestui articol.

Scaunele sunt confortabile și au funcție de încălzire. Nu au masaj, dar au o funcție care mișcă puțin șezutul și spătarul pentru a nu amorți la drum lung.

Habitaclul este bine antifonat, un detaliu destul de important, mai ales că vorbim despre o mașină care poate rula și pur electric. Așadar, micile zgomote nu sunt mascate de zgomotul motorului.

Interiorul se transformă noaptea, mulțumită unuia dintre cele mai bune sisteme de iluminat ambiental din industrie. Ai de ales între mai multe culori și chiar poți opta pentru o temă bi-coloră: adică în partea superioară a habitaclului să ai o culoare, iar jos o nuanță diferită.

Portbagajul este destul de generos: cu toate locurile în poziție normală, volumul de încărcare este de 490 de litri. Dacă rabatezi bancheta obții un volum de 1.490 de litri (+90 de litri față de vechiul model). Doar că și aici trebuie să fac o precizare: din nou, din cauza înclinației plafonului, nu poți depozita bagaje ceva mai voluminoase.

Pentru plase de cumpărături și trolere mari este spațiu destul.

Portbagajul, în cazul lui Audi Q5, are un volum cuprins între 455 și 1.365 de litri, iar în cazul lui BMW X3 volumul este cuprins între 450 și 1.500 de litri.

  • PMC, joi, 08.02.2024 12:40

    O masina superba, dar eu sunt partinitor, imi place Mercedes. Felicitari domnului Monenciu pentru munca depusa in realizarea recenziei! O chestie insa, de carcotas: nu pot pricepe in ruptul capului de ce sunt blamate/contestate masinile PHEV. Pai toata lumea ar trebui sa le promoveze pe acestea daca s-ar gandi cineva cu adevarat la planeta. Ai cea mai buna varianta posibila: in oras mergi electric, e misto, economic, nu poluezi, e silentios, si la drum mergi pe benzina. Cand colo ce sa vezi? Tocmai masinile astea sunt cele mai injurate de creaturi ca ala cu canalul de iutub care prezinta numai masini pe baterii, ecodrive parca se numeste. Motivul ar fi ca exista studii (din nou, vesnicele, sfintele studii) care atesta ca de fapt PHEVurile merg tot timpul de fapt pe benzina, si vezi bine!, polueaza. O tampenie. Daca te uiti pe spritmonitor.de la consumuri la modele din astea o sa vezi ca-s fanatici chiar utilizatorii. Unii nu merg aproape deloc pe combustibil fosil, incarca cu sfintenie si merg aproape tot timpul electric. Deci dracu sa-i ia de activisti ca numai tampenii fac. Nimeni n-ar trebui sa se ia dupa asemenea creaturi... (am spus spritmonitor ca sursa pentru ca acolo sunt cele mai reale cifre de consum; daca sunt buni la ceva germanii, apai un lucru stiu sa faca bine: sa documenteze absolut tot in mod disciplinat si constiincios)

  • Trilulilu, joi, 08.02.2024 12:44

    Nu știu ce fumează ăștia de la mercedes de cer 100.000 euro pe așa ceva

  • joe, joi, 08.02.2024 16:36

    Referitor strict la Romania si pretul cerut, mereu vor fi oameni care nu au ce face cu banii,societati de stat dar mai ales ”menegeri”,spagari precum sefi de consilii judetene,primari,secretari de stat!Ca doar nu cer repezentantele auto,,cazierul judiciar sau sa te intrebe de unde ai banii!

  • spaclu lu manole, joi, 08.02.2024 16:43

    Masina e foarte faina, are un pachet echilibrat si sistemul hibrid e de top. Am vazut teste cu GLE Hybrid si acolo chiar atingeau 100 km, poate chiar mai mult. Audi, de ex are bateria mai mare dar raza mai mica. E drept ca era modelul vechi. Oricum, chiar si pe timp de iarna, 50km acopera o naveta decenta + un pic de fatzaiala prin oras la cumparaturi. Daca stai la casa si ai priza trifazica, n-ai dureri de cap.

  • oricine, vineri, 09.02.2024 09:03

    Felicitări pentru articol pentru că ați avut curajul să spuneți adevărul. Consum de 42,4 kw/h în regim electric spulberă mitul că astea electrice sunt verzi cu adevărat. Deja sunt țări unde e mai scump să mergi pe electric decât diesel.

  • ironR, vineri, 09.02.2024 12:38

    concluzia: cu 28lei ati mers 30km reali. Pt aia care nu stiu sa calculeze din W in litrii de benzina, acum e negru pe alb: cu pretul pe 4L benzina mergi cu pretul de "electric" 30km. Asta inseamna un consum de putin peste 13L/100km + toate bataile de cap! In plus, majoritatea auto care sunt PHEV vin cu rezervoare mult mai mici! In continuare HEV sau diesel au cel mai mic consum.

  • Matei, vineri, 09.02.2024 16:21

    Ideea de SUV Coupe e absurdă la un cap la altul.

  • pipo, vineri, 09.02.2024 19:21

    @ AM - nu înțeleg de ce ar fi atât de impresionant un range de 100 km pt o baterie de peste 31 kwh ! Mi-e unul îmi pare o performanță foarte slaba în an de gratie 2024, după atâta amar de BILIARDE băgate în baterii și electrice in general. Iar apoi , ca să dați cu bata , asa cu dezinvoltura , declarați senin ( chiar cu o usoara mândrie parca ) ca de fapt cu bateria plina -adica 31 kwh- ati parcurs vreo 50 km !!! Iar apoi , încheind apoteotic capitolul consumului - declarând un consum de energie de 40 kwh la 100 km . Dacă ati vrut sa ne uluiți și confuzati ( ca un adevărat dealer de mașini electrice din ziua de azi) , ati reușit. Deci , cu o baterie plina de 31 kw , s-a parcurs 50 km cu un consum de 40 kw la 100 km !!! Oricum, am renunțat de mult sa încerc sa înțeleg ceva din bâlbâielile și aiurelile astea dinspre electrice , dar ideea e ca nimic nu pare sa meargă în direcția bună, desi au trecut atâția ani . Oricât mi-aș dori, nu ma vad intr-o electrica prea curând, nici măcar un hybrid phev ca asta.

  • pipo, vineri, 09.02.2024 19:23

    Mi-e a se citi Mie, scuze..

  • @pipo, sâmbătă, 10.02.2024 12:31

    Exista și posibilitatea că te depășesc pe tine conceptele pe care încerci să le înțelegi (dar ai abandonat deja ideea). :) "Deci , cu o baterie plina de 31 kw , s-a parcurs 50 km cu un consum de 40 kw la 100 km !!! " Da, pentru că are funcție de regenerare, ca orice electrică. Când franezi sau doar încetinești o parte din energia care ar fi fost pierdută drept căldură e convertită in electricitate și adăugată in baterie. Din acest motiv o electrica e și mai eficienta în oraș comparativ cu o termică. "nu înțeleg de ce ar fi atât de impresionant un range de 100 km pt o baterie de peste 31 kwh ! " Nu eficienta e impresionantă ci faptul că un hibrid oferă o autonomie electrică atat de mare. Eficiența e slabă dar e o mașină grea care pe lângă baterie mai trebuie să care și motorul termic, cutia, transmisia, evacuarea... PS: nu se lasă spațiu înainte de semnele de punctuație

  • Radu, duminică, 11.02.2024 10:31

    Ceva nu este in regula. O tesla model y de baza are o baterie de 60kwh (utilizabil 58kwh). Mercedes are 31kwh. Ori are mercedes o mare problema de eficienta ori cei cu electrice mint cu nerusinare si fac 150km iarna in oras in aglomeratie cu caldura pornita constant. Lumea la teste se mandrea cu pana in 20kwh in oras iarna, chiar si mai putin la tesla.

  • Andrei, marţi, 13.02.2024 14:37

    Ce masina urata! Nu stiu de ce ar mai cumpara cineva un Phev in 2024.

  • @@, joi, 15.02.2024 20:44

    Deci avem inca ceva kw energie din frana pe langa cei din bateria plină . Și totuși rulează 50 km. Wow, acum înțeleg tot, e și mai praf.