Interior
Interiorul este, fără îndoială, cea mai importantă noutate cu care vine Mercedes-Benz GLC Coupe. Din punct de vedere al planului general, adică dispunerea ecranelor, dimensiunea lor, felul în care sunt aranjate butoanele și așa mai departe, habitaclul se aliniază la frații de gamă Clasa C, Clasa E și Clasa S.
Dacă preferi un interior care pune accentul pe sportivitate, poți bifa pachetul interior AMG, pe care l-a avut și mașina condusă de noi.
Volanul este nou pentru GLC, dar cu el m-am mai întâlnit și la noul Mercedes-AMG SL. Are zone tactile pentru a controla unele funcții (spre exemplu volumul sistemului audio), dar și câteva butoane fizice.
Toate sunt integrate pe o suprafață Piano Black (negru lucios), astfel că vei avea, mai tot timpul, amprente și praf fix în câmpul tău vizual. De fapt, am remarcat foarte multe zone Piano Black, inclusiv pe tunelul median și pe portiere, iar despre ele nu pot spune prea multe, decât că nu sunt un mare fan.
În special dacă sunt poziționate în zone unde ajungi foarte des cu mâinile.
Vorbim despre un model premium, așa că materialele utilizate în habitaclu sunt calitative. Pe lângă zonele finisate în negru lucios, de care pomeneam mai sus, am avut și câteva zone, destul de mari, acoperite cu lemn de tei.
De la volan simți ca și cum tunelul median, volanul și consola centrală te îmbrățișează, iar acest lucru îți conferă un sentiment de siguranță. Chiar și așa, cei cu o înălțime peste medie se pot simți puțin cam înghesuiți.
Spațiile de depozitare sunt surprinzător de generoase, inclusiv cotiera centrală și torpedoul. Mai mult, buzunarele portierelor sunt destul de încăpătoare, chiar și pentru sticle de un litru.
Dacă tot suntem la capitolul spațiu, noul Mercedes-Benz GLC Coupe poate găzdui, teoretic, până la 5 pasageri. De ce doar teoretic? Pentru că tunelul median este destul de înălțat, astfel că pasagerul care trage paiul scurt și stă în spate, pe locul din mijloc, nu se va simți foarte confortabil.
În plus, cei mai înalți nu vor putea sta mai deloc pe locurile din spate, din cauza înclinării plafonului. O problemă des întâlnită la mașinile cu alură de coupe. De aici și compromisul despre care povesteam la începutul acestui articol.
Scaunele sunt confortabile și au funcție de încălzire. Nu au masaj, dar au o funcție care mișcă puțin șezutul și spătarul pentru a nu amorți la drum lung.
Habitaclul este bine antifonat, un detaliu destul de important, mai ales că vorbim despre o mașină care poate rula și pur electric. Așadar, micile zgomote nu sunt mascate de zgomotul motorului.
Interiorul se transformă noaptea, mulțumită unuia dintre cele mai bune sisteme de iluminat ambiental din industrie. Ai de ales între mai multe culori și chiar poți opta pentru o temă bi-coloră: adică în partea superioară a habitaclului să ai o culoare, iar jos o nuanță diferită.
Portbagajul este destul de generos: cu toate locurile în poziție normală, volumul de încărcare este de 490 de litri. Dacă rabatezi bancheta obții un volum de 1.490 de litri (+90 de litri față de vechiul model). Doar că și aici trebuie să fac o precizare: din nou, din cauza înclinației plafonului, nu poți depozita bagaje ceva mai voluminoase.
Pentru plase de cumpărături și trolere mari este spațiu destul.
Portbagajul, în cazul lui Audi Q5, are un volum cuprins între 455 și 1.365 de litri, iar în cazul lui BMW X3 volumul este cuprins între 450 și 1.500 de litri.
O masina superba, dar eu sunt partinitor, imi place Mercedes. Felicitari domnului Monenciu pentru munca depusa in realizarea recenziei! O chestie insa, de carcotas: nu pot pricepe in ruptul capului de ce sunt blamate/contestate masinile PHEV. Pai toata lumea ar trebui sa le promoveze pe acestea daca s-ar gandi cineva cu adevarat la planeta. Ai cea mai buna varianta posibila: in oras mergi electric, e misto, economic, nu poluezi, e silentios, si la drum mergi pe benzina. Cand colo ce sa vezi? Tocmai masinile astea sunt cele mai injurate de creaturi ca ala cu canalul de iutub care prezinta numai masini pe baterii, ecodrive parca se numeste. Motivul ar fi ca exista studii (din nou, vesnicele, sfintele studii) care atesta ca de fapt PHEVurile merg tot timpul de fapt pe benzina, si vezi bine!, polueaza. O tampenie. Daca te uiti pe spritmonitor.de la consumuri la modele din astea o sa vezi ca-s fanatici chiar utilizatorii. Unii nu merg aproape deloc pe combustibil fosil, incarca cu sfintenie si merg aproape tot timpul electric. Deci dracu sa-i ia de activisti ca numai tampenii fac. Nimeni n-ar trebui sa se ia dupa asemenea creaturi... (am spus spritmonitor ca sursa pentru ca acolo sunt cele mai reale cifre de consum; daca sunt buni la ceva germanii, apai un lucru stiu sa faca bine: sa documenteze absolut tot in mod disciplinat si constiincios)