Motor / Transmisie
Pentru testul din România, Mercedes-Benz ne-a înmânat cheile unei versiuni potente, dar ușor neobișnuite într-o țară în care astfel de SUV-uri sunt preferate alături de motoare diesel de 3.0 litri.
Mercedes-Benz GLE 450 poate reprezenta o alternativă pentru cei care vor să uite definitiv de diesel. Beneficiază de un motor de 3.0 litri benzină, capabil să livreze 367 de cai putere. Chiar dacă nu vorbim despre un diesel, cuplul motor are o valoare suficient de generoasă pentru SUV-ul de 2.2 tone. Sunt 500 de Nm, livrați de la 1600 de rotații. Un bagaj consistent, savuros, care face din GLE 450 o mașină cu reprize bune, cu rezerve de putere ascunse, indiferent de viteza cu care rulați.
Mai mult, la turații înalte, motorul sună foarte bine, strecurând o infuzie plăcută ego-ului.
Sunt mai multe moduri de rulare, însă, de departe, cel Sport este potrivit pentru astfel de momente. Este modul în care toate resursele sunt livrate exemplar și în care transmisia își face treaba ca la carte.
În trecut au mai existat cârcoteli privind comportamentul cutiilor Mercedes-Benz, însă unitatea 9G-Tronic instalată pe mașina mea de test a funcționat ireproșabil. Poate, uneori, aș putea spune că alternarea treptelor se face mai brusc decât te-ai aștepta într-un SUV axat pe rafinament. În cazul în care îți dorești o rulare mai sportivă, retrogradările sunt bune, iar cutia simte că trebuie să lucreze pe frânările susținute. Te aduce în treapta unde ai cuplu suficient pentru ieșirea perfectă din viraj.
Ca o scurtă concluzie, cred că motorul de 3.0 litri benzină face o echipă minunată cu GLE, oferindu-i rafinament, resurse îndestulătoare și chiar un sunet plăcut.
Putin mai scump decat XC60 hibrid. Singurul competitor adevarat pentru GLE, apropiat ca pret, este X5.