Interior
Un SUV care se dorește a fi la fel de confortabil ca un S-Klasse trebuie să te învăluiască într-o senzație de bine imediat ce ai deschis portiera. GLS știe asta și a pregătit tot ce au mai bun artizanii Mercedes-Benz. Urci la volan și te întrebi ce ar mai putea ascunde versiunea Mercedes-Maybach GLS ca să justifice prețul uriaș. Sunt sigur că sunt și acolo câteva materiale surpriză.
Până una, alta, haideți să vă povestesc despre pielea moale care îmbracă totul. Apoi despre lemnul de pe planșa de bord și despre aluminiul rece pe care îl pipăi acolo unde mâna ta caută funcții esențiale. Finisajele sunt la cel mai înalt nivel, iar ergonomia continuă să fie una cu care te obișnuiești foarte ușor. Volanul care îți asigură acces la cele două ecrane uriașe păstrează și el ergonomia bună, iar operarea butoanelor este intuitivă și nu îți pune capcane. Spații de depozitare? O să îți rătăcești multe lucruri până o să ajungi la niște tabieturi.
După ce ai urcat cu milă în interior, protejând pe cât posibil covorașele de culoare bej, o să începi să te relaxezi și să te bucuri de spațiul interior uriaș. În fond, ampatamentul a crescut cu 6 centimetri (până la 3.14 metri) tocmai pentru ca tu să te bucuri de spațiu. Iar pe al doilea rând de scaune o să rămâi cu gura căscată. E chiar mai mult loc decât într-un Mercedes Clasa S. Ai spațiu uriaș la nivelul picioarelor, iar tavanul e la înălțimea caselor vechi boierești. Și, ca să te simți ca un adevărat boier până la final, bancheta spate se ajustează electric și dispune de propria zonă de climatizare. Pentru cei care visează la opulență, bancheta spate poate avea doar două locuri.
N-am uitat nici de ultimele două locuri, ce pot fi ascunse în portbagaj și oferite standard de Mercedes-Benz. Practic, ai un SUV uriaș cu 7 locuri în standard. Șase dacă ai optat pentru două două locuri pe al doilea rând. În cazul ultimelor două locuri, spațiul la picioare este destul de limitat. Dar nu îngrădește atât de mult ca în cazul altor pseudo-modele cu 7 locuri. În plus, Mercedes susține că aici pot încăpea chiar și adulți cu o înălțime de 1.94 metri. N-am înălțimea asta, dar vă pot spune că la 1.80 e chiar bine. Accesul este facilitat de un buton, care rabatează electric unul din locurile de pe bancheta spate.
Potbagajul este uriaș dacă veți folosi doar cinci dintre cele șapte scaune. Dacă alegeți să le folosiți pe toate, atunci capacitatea sa ajunge la 355 de litri. Prin comparație, un BMW X7 cu aceeași capacitate promite 326 de litri. Pentru a ușura accesul și încărcarea bagajelor, Mercedes-Benz GLS dispune de un buton prin care poate fi coborâtă puntea spate. Încă unul din atuurile suspensiei pneumatice.
La final, dacă îmi permiteți, aș avea o dorință: aș vrea ca plafonul lui GLS să poată fi îmbrăcat în Alcantara așa cum se întâmpla în cazul unuia dintre exemplare Calsa S care ne-a însoțit.
Asta este un SUV Premium in adevaratul sens al cuvantului, nu Hyundai Santa Fe cum cred unii pe aici:)...la interior arata foarte bine,dar per total masina este prea mare pentru gustul meu. Nu stiu unde si de ce ai avea nevoie de un asemenea tanc. In rest se stie, cutia impecabila, suspensia la fel, iar confortul este la cel mai ridicat nivel. Evident toate astea vin si cu un pret pe masura