Tinuta de drum
Așa cum spuneam și la început, organizatorii testului ne-au oferit ocazia de a merge și cu actualul Mercedes-Benz Clasa S. Chiar dacă este pe final de carieră și se pregătește de pensionare, nu cred că există încă o mașină mai confortabilă. Este, de departe, un etalon în toată industria auto.
Prin urmare, și GLS ar trebui să fie la fel pentru segmentul SUV-urilor. Și, pot spune liniștit, chiar este. Însă, cu tot avansul tehnologic al prezentului, GLS nu reușește să ajungă la rafinamentul absolut al fratelui Clasa S. Probabil și din cauza tipului de caroserie: SUV vs sedan.
De această diferență nu-și vor da seama foarte mulți, întrucât GLS este un SUV care te cucerește instant prin ușurința cu care plutește peste gropi, denivelări și alte bețe în roate puse de infrastructura locală. Suspensia pneumatică Airmatic îți dă impresia că plutești. Și, dacă nu credeai să se poate mai bine de atât, Mercedes-Benz îți pune la dispoziție, opțional, pentru puțin peste 7000 de euro, și o suspensie genială, denumită E-Active Body Control.
Am spus genială? Aiurea! Este cea mai spectaculoasă suspensie instalată vreodată pe o mașină. E la fel de revoluționară în segment, precum a fost primul iPhone introdus de Steve Jobs. Pe lângă faptul că vine cu un sistem electronic de 48V, care poate stabiliza mai bine mașina pe viraje, estompând ruliul, suspensia E-Active Body Control este prima din lume care poate controla arcurile și amortizoarele pentru fiecare roată în parte. Ajungi să poți ridica sau coborî fiecare roată. E ca și cum ai avea un GLS care face balet, ridicându-se pe vârfuri.
De fapt, funcția te ajută când vrei să faci off-road serios și vrei să ridici roata dintr-un șanț. De asemenea, deșertificarea asta din Câmpia Bărăganului s-ar putea să-ți ofere ocazia să folosești și funcția de balansare, care mișcă mașina înainte și înapoi pentru a o ajuta să iasă din nisip. Probabil e mai utilă pe dunele de nisip din Arabia Saudită. Tot din arsenalul de personalizări oferite de suspensia E-Body Control, pe la noi o să găsești mai utilă în virajele strânse funcția Curve, cu ajutorul căreia mașina se apleacă asemeni unui motociclist profesionist.
Atunci când te plictisești de experimente, suspensia poate scana suprafața de rulare și poate adapta fiecare amortizor în parte, pentru ca tu, răsfățatul de la volan, să nu simți neregularitățile.
Când vine vorba de rulare dinamică, Mercedes-Benz GLS rămâne o mașină cu o inerție considerabilă pe frânare și în viraje strânse. Cu toate soluțiile tehnologice de estompare a ruliului. Până la urmă vorbim despre un SUV educat să plutească grațios, nu să se încordeze ca un halterofil în fiecare curbă mai strânsă.
N-am uitat nici de sistemul de tracțiune integrală 4Matic, capabil să transmită între 0 și 100% din cuplul motor către o singură axă. El beneficiază de un diferențial electronic, iar opțional, clienții pot beneficia și de un reductor. Ca să se asigure că nu le stă nimic în cale.
Închei cu o funcție specială, disponibilă și pe suspensia standard Airmatic, care se folosește atunci când ajungi cu mașina într-o spălătorie automată. Prin apăsarea unui buton, garda la sol crește în poziția maximă. În plus, geamurile și trapa se închid, oglinzile se rabatează, se anulează senzorul de ploaie, climatizarea funcționează pe recirculare și se activează camera cu vedere la 360 de grade.
Asta este un SUV Premium in adevaratul sens al cuvantului, nu Hyundai Santa Fe cum cred unii pe aici:)...la interior arata foarte bine,dar per total masina este prea mare pentru gustul meu. Nu stiu unde si de ce ai avea nevoie de un asemenea tanc. In rest se stie, cutia impecabila, suspensia la fel, iar confortul este la cel mai ridicat nivel. Evident toate astea vin si cu un pret pe masura