Tehnologie
Exemplarul testat de noi a beneficiat de numeroase dotări opționale care l-au făcut un veritabil banc de probe pentru tot ce are Mercedes-Benz mai bun de oferit. Însă chiar și fără aceste dotări suplimentare, S-Klasse vine cu o gamă generoasă de echipamente tehnologice, așa cum este de așteptat de la o mașină din acest segment.
Așa că vom trece rapid peste excelentul sistem audio Burmester, peste scaunele cu masaj care au funcții de răcire și încălzire și peste sistemul multimedia din dotare pentru a ne concentra pe un aspect anume al lui S-Klasse: sistemele de asistență a șoferului. Dacă multe modele au ajuns să aibă tempomat cu funcție de frânare, capabil să reducă viteza și să accelereze la loc atunci când rulează pe un drum în spatele unui alt vehicul și distanța dintre cele două scade, S-Klasse vine cu o funcție suplimentară, numită Steering Assist. Aceasta funcționează independent de tempomat și se activează separat de la un buton amplasat pe bord la nivelul genunchiului stâng al șoferului.
Ce face Steering Assist așa de special? Te ajută să brachezi mai ușor volanul. Până aici, nimic deosebit. Doar că S-Klasse cu Steering Assist poate să se conducă aproape singur cât timp volanul detectează că este ținut de mâna omului. Altfel spus, cât timp drumul are liniile trasate corect pe ambele laterale (aceasta este o observație personală, sistemul emite avertisment să preiei volanul când nu se îndeplinește această condiție), S-Klasse poate să vireze fără ca șoferul să depună un dram de efort, doar să țină volanul între palme.
Am experimentat sistemul pe DN1, cu tot cu tempomat, iar mașina a abordat singură mai multe viraje, sub atenta noastră supraveghere. Nu de alta, dar marcajele rutiere nu sunt perfecte și nu puteam risca să fac praf o mașină de peste 100.000 de euro doar ca să încerc un sistem de asistență a șoferului. În orice caz, senzația volanului care îți pleacă din mână și care se învârte fix cât e nevoie ca să iei virajul fără să depășești banda necesită o perioadă de acomodare.
Probabil că peste 15-20 de ani și mașinile semnificativ mai ieftine vor avea așa ceva, deci obișnuiți-vă cu gândul. Funcția merge și la viteze mai mici cât timp sunt trasate liniile de ghidare prin ele, moment în care simți un mic ajutor electronic atunci când rotești volanul.
La nivel tehnic, actualul S-Klasse are deja tot ce îi trebuie să se conducă singur, singurul element lipsă fiind legislația care să-i permită lui Daimler AG activarea completă a funcției.
O masina exceptionala care nu poate fi descrisa decat intr-un cuvant... SUPREMATIE ! Ma gandesc daca acest model impresioneaza, cum o face S class Maybach. S-ul cu fiecare generatie a fost poate cea mai buna si echilibrata limuzina din lume. Nu ii poti reprosa nimic. Nici macar pretul piperat care il are. In comparatie cu Bentley si Rolls care tot cam aia fac (numai ca sunt mai deosebite) vine la un pret muuuuul mai mic. Am avut ocazia sa merg cu noul model si am stat in spate. Masina pluteste. Si era versiune scurta ! Mi-as dori sa vad cum e un S Maybach. Dar e mai greu de prins unul.... Pe scurt S class este o masina eleganta, cu tehnologie de varf , la un pret mare dar justificat. ps. Frumoasa culoare....o prinde !!