Motor / Transmisie
Când pornești motorul versiunii G500 te simți special. E ca și cum ai primi cheile unui muzeu al mecanicii. Sunt puține mașini care mai păstrează motoare V8 sau V12 și ignoră normele de poluare. Pornirea la rece a V8-ului este unul dintre cele mai frumoase sunete din lume și va deveni cel mai așteptat moment al zilei. După cel al unui V12.
De fapt, dacă mă întrebați cu ce am rămas după ce am condus mașina asta, o să vă răspund că am rămas cu sunetul motorului. Atunci când urci către 5000 de rotații și te afli în modul Sport e un adevărat orgasm auditiv. Nu mai vorbesc de obrăznicia retrogradării din padele, doar din dorința de a-ți mângâia timpanul cu horcăitul celor opt cilindri. Nevoi primare care pot părea vulgare, dar care îți fac atât de bine.
Dincolo de experiența auditivă magistrală, G500 vine cu 422 de cai putere și cu un cuplu maiestuos de 600 de Nm, disponibil de pe la 2000 de rotații, până departe la 4250 de rotații. Sunt resurse generoase chiar și pentru o mașină de aproape două tone și jumătate. Ba uneori s-ar putea să ți se pară violente. Spre exemplu, atunci când pleci de pe loc de la semafor, în modul Comfort, o să simți mereu o smucitură care te ia prin surprindere. Este suficient să eliberezi frâna și mastodontul să plece mai repede decât te aștepți.
Tot ceea ce se ascunde sub capotă este îndestulător, fie că vorbești de o rulare pe autostradă, de una în off-road sau de un drum național. Cutia automată cu 9 rapoarte schimbă destul de liniar și încearcă să retrogradeze cât poate de bine. Pe modul Sport se descurcă chiar admirabil. Are însă momente când ezită și e bine s-o mai ajuți tu din padele.
Sa inteleg ca v-a placut sunetul usilor...Curios!