Interior
Spuneam la început că dincolo de ambalajul aproape original, Mercedes Clasa G s-a schimbat radical. Iar interiorul este cea mai bună dovadă. O să înțelegeți asta după ce ajungeți în interior. O să fie cam greu, pentru că trebuie să vă cocoțați pe scaune din cauza distanței față de sol. Deh, ăsta chiar e un SUV pe bune.
După ce te așezi confortabil în fotoliile cu masaj, încălzire și ventilație ale lui G500, începi să observi grija pe care nemții au avut-o pentru detalii și materiale. Aluminiu mătuit, lemn de nuc și piele. Dacă nu te fură prea tare peisajul o să găsești și câteva zone cu plastic dur sau ieftin, care nu au ce căuta pe o mașină de aproape 150.000 de euro. Mă refer la parasolare, zona de control a geamurilor și la o serie de elemente din plastic ascunse în partea inferioară a consolei centrale. Chiar dacă nu au calitatea pe care o aștepți, sunt zone cu care nu interacționezi foarte des, așa că nu e tocmai deranjant. E ciudată folosirea lor, întrucât până și în portbagaj, ușa este capitonată cu atenție și chiar are o inserție din piele, identică cu cea a tapițeriei de pe scaune.
Ergonomia rămâne una simplistă, cu butoane ușor de utilizat. Cât privește accesarea sistemului multimedia prin intermediul butoanelor de pe consola centrală, poate că Mercedes ar fi trebuit să adopte și pe G-Klasse un ecran tactil, ca să ușureze interacțiunea. Platforma nouă și creșterea în dimensiuni i-a ajutat pe germani să le ofere clienților mai mult spațiu interior. Sunt până la 15 centimetri în plus pentru picioarele pasagerilor de pe bancheta spate, iar la nivelul capului e spațiu berechet.
În portbagaj nu putem vorbi de o capacitate de încărcare foarte mare: doar 454 de litri, cam cât oferă în acest moment modele compacte generoase. Clienții vechiului G-Klasse nu vor avea o problemă cu deschiderea ușii portbagajului, pentru că s-au obișnuit deja. Însă merită precizat că deschiderea sa laterală poate să vă dea bătăi de cap în parcările aglomerate.
Am lăsat la final antifonarea habitaclului, care a crescut substanțial față de vechiul model. Zgomotul la rulare este mai bine estompat, deși o să te deranjeze, poate, zgomotul de vânt creat de oglinzi la peste 120 de km/h.
Cireașa de pe tort este însă acel sunet magnific creat de închiderea și deschiderea ușilor, similar cu cel al vechii generații. Clar un efort ingineresc de a păstra clănțănitul vechiului G-Klasse, având în vedere că ușile sunt acum din aluminiu, ca și capota și ușa portbagajului. Și nu e tot. O să fiți mai întâi speriați și apoi cuceriți de sunetul de blocare a ușilor, similar cu cel al armării unei puști.
Sa inteleg ca v-a placut sunetul usilor...Curios!