Mercedes-Benz Clasa G

4.0 Benzina Biturbo (G500) 422CP 4x4 Aut9

Interior

4.5

Spuneam la început că dincolo de ambalajul aproape original, Mercedes Clasa G s-a schimbat radical. Iar interiorul este cea mai bună dovadă. O să înțelegeți asta după ce ajungeți în interior. O să fie cam greu, pentru că trebuie să vă cocoțați pe scaune din cauza distanței față de sol. Deh, ăsta chiar e un SUV pe bune.

După ce te așezi confortabil în fotoliile cu masaj, încălzire și ventilație ale lui G500, începi să observi grija pe care nemții au avut-o pentru detalii și materiale. Aluminiu mătuit, lemn de nuc și piele. Dacă nu te fură prea tare peisajul o să găsești și câteva zone cu plastic dur sau ieftin, care nu au ce căuta pe o mașină de aproape 150.000 de euro. Mă refer la parasolare, zona de control a geamurilor și la o serie de elemente din plastic ascunse în partea inferioară a consolei centrale. Chiar dacă nu au calitatea pe care o aștepți, sunt zone cu care nu interacționezi foarte des, așa că nu e tocmai deranjant. E ciudată folosirea lor, întrucât până și în portbagaj, ușa este capitonată cu atenție și chiar are o inserție din piele, identică cu cea a tapițeriei de pe scaune.

Ergonomia rămâne una simplistă, cu butoane ușor de utilizat. Cât privește accesarea sistemului multimedia prin intermediul butoanelor de pe consola centrală, poate că Mercedes ar fi trebuit să adopte și pe G-Klasse un ecran tactil, ca să ușureze interacțiunea. Platforma nouă și creșterea în dimensiuni i-a ajutat pe germani să le ofere clienților mai mult spațiu interior. Sunt până la 15 centimetri în plus pentru picioarele pasagerilor de pe bancheta spate, iar la nivelul capului e spațiu berechet.

În portbagaj nu putem vorbi de o capacitate de încărcare foarte mare: doar 454 de litri, cam cât oferă în acest moment modele compacte generoase. Clienții vechiului G-Klasse nu vor avea o problemă cu deschiderea ușii portbagajului, pentru că s-au obișnuit deja. Însă merită precizat că deschiderea sa laterală poate să vă dea bătăi de cap în parcările aglomerate.

Am lăsat la final antifonarea habitaclului, care a crescut substanțial față de vechiul model. Zgomotul la rulare este mai bine estompat, deși o să te deranjeze, poate, zgomotul de vânt creat de oglinzi la peste 120 de km/h.

Cireașa de pe tort este însă acel sunet magnific creat de închiderea și deschiderea ușilor, similar cu cel al vechii generații. Clar un efort ingineresc de a păstra clănțănitul vechiului G-Klasse, având în vedere că ușile sunt acum din aluminiu, ca și capota și ușa portbagajului. Și nu e tot. O să fiți mai întâi speriați și apoi cuceriți de sunetul de blocare a ușilor, similar cu cel al armării unei puști.

  • corsar, miercuri, 30.01.2019 13:30

    Sa inteleg ca v-a placut sunetul usilor...Curios!

  • Corocsenie Adrian, miercuri, 30.01.2019 13:53

    @corsar La aproape orice masina, sunetul cand inchizi usa e diferit. Unele se aud deranjant, altele bine ! Nu ma mira.... ps. Masina asta chiar daca a ramas un tanck, tehnologia in exces pusa pe ea nu o va face nemuritoare ca pe inaintasii ei G-urile de pana in 2000.

  • dan_grc, miercuri, 30.01.2019 13:56

    Probabil că acest G este singurul Mercedes testat de AM în ultima vreme care are un sunet corespunzător la închiderea ușilor, că doar nu era remarcat la clasa X. La acest preț n-ar trebui să existe materiale la interior mai puțin calitative, costă cât clasa S, nu cu aceeași motorizare, un S cu V8 ajunge pe la 150.000, dar cu 136.000 te lipești la un trei litri benzină.

  • Tatraurs, miercuri, 30.01.2019 15:06

    Am mers cu vechiul G Amg. Era horror la condus dar accelera incredibil pe linie dreapta. Consumul in bucuresti era de 50l/100km(cinzeci). Avea autonomia mai mica ca la orice electrica de acum. Scump rau austriacul Puch.

  • adi_10, miercuri, 30.01.2019 16:30

    24 consum in oras:)))))...mda, sunt fan Mercedes dar masina asta nu ma atrage. nici ca aspect, nici ca pret de achizitie si nici din punct de vedere al consumului. Ramane motorul, puternic dar de multe ori inutil. Imi iau un Mercedes E - Classe si imi mai raman vreo 60 - 70 de mii de euro sa imi mai cumpar ce vreau eu si sa merg unde vreau eu.

  • Corocsenie Adrian, joi, 31.01.2019 01:01

    @adi_10 Cand esti mafiot nu mai gandesti asa. Asta e masina ideala pt. mafie ! La ei banii nu conteaza. Calculele cu consumul si intretinerea sau un eventual accident si pierderea a 150 de mii euro sunt fix pix ! Spune cate G-uri ai vazut pe net sau pe strazi si cine le conducea ? 95% mafia. 4% seicii de prin Emirate si 1% pasionatii care isi iau de la gura sa aiba un G.

  • danj, joi, 31.01.2019 09:55

    evident masinile celor 5 comentatori valoreaza, toate, cat usa spate a unui G din nou apare fenomenul vulpe-struguri

  • @danj, joi, 31.01.2019 13:26

    Dar dumneata ce masina ai ? Se comenteaza in functie de masina personala ?

  • danj, joi, 31.01.2019 13:54

    nu se comenteaza functie de masinile detinute, dar ca sa comentezi despre g500 trebuie sa te dai cu el prima data si apoi sa vorbesti.

  • Jand, joi, 31.01.2019 17:47

    A mai apărut un danj care crede că dreptul la opinie al altora trebuie să fie condiționat de propria lui opinie.

  • mm, vineri, 01.02.2019 07:31

    basina suprema, o masina total inutila, a carui unic scop este sa gadile orgoliile imense ale caracterelor minuscule. Admirabil MB ca au reusit sa satisfaca acest sector de piata, dar as adauga ca totusi n-au avut curaj pana la capat, ar fi trebuit sa coste 500k.

  • keepcalm, vineri, 01.02.2019 09:12

    Inutil “coteț” pt zona europeana, poate au succes in zona golfului persic, in state nici o sansa la succes, americani au si si “cotețele” lor scumpe si care nu sunt mici deloc

  • Corocsenie Adrian, vineri, 01.02.2019 14:51

    @keepcalm Stai linistit ca vor cumpara Rusii si Albanezii flote intregi.

  • xxx, sâmbătă, 02.02.2019 17:12

    Raman la părerea de dulap pe roti foarte scump! Exista cocalari suficienți ca s-o cumpere!

  • robert, sâmbătă, 23.02.2019 22:50

    poate vechiul g63 avea o viteza maxima cu 10 km mai mare, cel nou ajunge la 250km/h