Motor / Transmisie
Motorul care te poate face să crezi că X-Class ajunge în vârf de munte este un diesel V6 de 3.0 litri. Este un agregat născut și crescut în pepiniera din Stuttgart, deci nu vor mai exista compromisuri la capitolul putere. Să fim serioși, un diesel Nissan nu este o trăsătură care să excite simțurile unor adevărați fani Mercedes.
Acum însă, X-Class este pregătit să sfâșie concurența și să pună probleme mari unui best-seller ca Volkswagen Amarok, disponibil și el cu un V6. Am așteptat motorul acesta ca pe investitorii străini după Revoluție. Și n-am fost dezamăgit.
Diferența de resurse între unitatea V6 și cei patru cilindri biturbo de pe versiunea X250d este colosală. Este suficient să te uiți pe hârtie și o să îți faci o idee. La volan însă, cei 550 de Nm, livrați pe o plajă de turații uimitor de generoasă pentru un diesel (1400-3200 rpm), te fac să te simți regele șoselelor. Când apeși cu forță pedala de accelerație, Mercedes X350d tușește scurt și apoi te împinge voinicește înainte. E ca și cum tu, un pitic, te-ai afla în spinarea lui Gulliver și i-ai putea controla toate mișcările.
Cei 258 de cai putere (surpriză sau nu, este o valoare identică cu ce oferă Amarok V6) au darul de a te scăpa de inhibiții atunci când te pregătești de o depășire cu mastodontul ăsta de 5.3 metri lungime.
Dacă între motoare există o diferență atât de mare, și între cutia 7G-Tronic și cea a lui Navara există. Mercedes nu putea oferi un motor de concepție proprie cu o cutie furnizată de altcineva. Trebuia să aibă o pereche perfectă, așa că transmisia cu convertizor de cuplu completează excelent cei șase cilindri.
Nu o să aibă un regim de operare similar cu ce găsim pe SUV-urile Mercedes, adică poate nu o să fie atât de rapidă, dar cu siguranță exploatează suficient de bine cei 252 de cai. Poate face o retrogradare bună, asigură o liniaritate excelentă și confort. E fix ce recomandă doctorul alături de motorul acesta. În plus, există și mai multe moduri de rulare, care permit o livrare diferită a resurselor: Eco, Sport, Confort, Manual și Offroad.
N-am vazut niciodata live un Niss..Mercedes X condus de cineva i care a nu fie de la reprezentanta,scris pe el sau neavand la nr mbr sau ceva asemanator. Se "vand" in draci :)