Mercedes-Benz Clasa X

3.0 Diesel Turbo (X350d) 258CP 4x4 Aut7

Interior

4.0

Nu mai e nici un mister pentru nimeni: Mercedes Clasa X este un pick-up construit în colaborare cu Alianța Renault-Nissan și este frate de platformă cu Nissan Navara și Renault Alaskan. Prin urmare, intervine întrebarea logică: cum te delimitezi de frații tăi de volum?

Cu materiale mai bune și cu o calitate superioară. Chiar și cu aceste eforturi, în habitaclu rămân zone cu plastic tare, care ne amintesc de Navara. Mai ales în partea inferioară a planșei de bord și pe consola centrală. Imaginea de ansamblu este salvată de gurile de ventilație atent lucrate și de multitudinea de inserții cromate.

Pentru că o mare parte din clienții lui X-Class vor alege mașina asta pentru statut și mai puțin pentru capacitățile sale off-road, trebuie să vă vorbesc și despre aspectele practice. Interiorul oferă spații de depozitare destul de apropiate de cele pe care le găsești în Navara. Există loc pentru sticle la nivelul portierelor, o cotieră mare, spațiu pentru pahare pe consola centrală, dar nici un loc de depozitare a telefonului mobil.

Pe locurile din spate se stă confortabil. Clar mult mai confortabil decât în alte pick-up-uri de volum, unde bancheta pare că vrea să te arunce din mașină. Și spațiul la picioare este decent, însă nu atât de mare pe cât te-ai aștepta la o mașină de peste 5 metri lungime.

Asta și pentru că germanii au acordat o importanță deosebită benei. Lungimea suprafeței de încărcare este de 1.587 de mm, iar lățimea măsoară 1.560 de mm. Înălțimea este de 474 de mm, iar capacitatea maximă utilă ajunge până la 1.042 de kilograme. Capacitatea de remorcare variază și ea și poate ajunge până la 3.500 de kilograme în cazul versiunii testate de mine.

Bena este prevăzută cu câteva soluții de ancorare și cu iluminare LED. De asemenea, ea poate fi acoperită cu un capac acționat de brațe hidraulice. E o soluție utilă pentru cei care vor o benă acoperită în care mai cară uneori lucruri de valoare. Utilizarea acestui capac nu este însă una foarte ușoară.

Aș vrea să vorbim puțin și despre acces. Pe locurile din față și din spate se urcă ceva mai greu, însă Mercedes oferă și un prag pentru a ușura accesul. Bena se află la 81 de centimetri de sol, o valoare similară cu cea a lui Volkswagen Amarok și accesibilă chiar și atunci când ai obiecte voluminoase. Sunt pick-up-uri cu o înălțime mai mare a benei, cum este Hilux.

  • Tatraurs, joi, 17.01.2019 12:11

    N-am vazut niciodata live un Niss..Mercedes X condus de cineva i care a nu fie de la reprezentanta,scris pe el sau neavand la nr mbr sau ceva asemanator. Se "vand" in draci :)

  • Adrian24, joi, 17.01.2019 12:19

    Nu înțeleg! Garda la sol aproape 20 cm! Mai mica decat la Duster! Wtf!!!

  • Tatraurs, joi, 17.01.2019 12:27

    Sunt sceptic in legatura cu viteza maxima.Am mers cu M-ul,3.0 diesel. Nici de a dracu n-a vrut sa treaca de 206-208 pe gps ca pe ac arata mult mai mult.Asta e si mai dulap si mai e si pick-up,aerodinamica mai slaba.

  • Tatraurs, joi, 17.01.2019 12:29

    Acum am citit in fisa tehnica trecuta viteza maxima 176. O citisem p'aia din text trecuta gresit,205km/h

  • zet, joi, 17.01.2019 12:34

    de curiozitate, unde e Amarok best-seller? Nu Ford Ranger e cel mai vandut?

  • Costel, joi, 17.01.2019 17:01

    ii cenzura pe automarket ii sters scrisu meu si asta nu ii fain ii de spus ca nu ii importanta viteza maxima la masina aceasta ii mai importante unghi de atac , ventral ii important demultiplicare transmisie prima viteza ii fain v6tdi ca la amarok ca ii caroseria grea la motor 4 cilindri cam astea ii pe scurt

  • c, joi, 17.01.2019 19:18

    NISSAN-zapezit asa de tare drumurile ca sa avem nevoie de asa ceva? Ma pot contrazice toti patronii de cabana montana, toti sefii de santier , toti directorii de ocol silvic sau toti bosii de gatere...

  • Ion, vineri, 18.01.2019 08:38

    Amarok, best-seller? Wow! Bine ca se "infratesc" VW si Ford ca sa-i invete VW pe novicii de la Ford cum se fac pick-up-urile!

  • vlads, vineri, 18.01.2019 11:16

    Nu cadillac a scos primul pick up premium din lume?intreb pentru un prieten

  • ediflorianus, vineri, 18.01.2019 23:13

    Navara (tekna) e o dezamăgire, design frumos , consum ok , dar în rest nu am cu ce o lăuda. Ford-ul Ranger 3.2 Limited era net-superior... la (motorizare)performanță...

  • keepcalm, sâmbătă, 19.01.2019 22:39

    O iesire timida a MB si in acest segment, sunt noi pe acest segment trebuie sa fim mai ingaduitori cu ei :)), sunt singur ca au studiat ei piata si au luat in calcul daca se merita sa intre si pe acest segment sau nu, ca se vor vinde bine sau nu timpul va decide si binenteles buzunarul cumparatorului @ion Nu am citit inca nici un articol unde sa scrie ca cineva a reusit sa reuseasca sa treaca la vanzari peste seriile F de la ford @vlads Cred ca au uitat de modelul escalade ext a celor de la cadillac, care sunt si ei la randul lor un brand premium

  • ediflorianus, luni, 21.01.2019 12:40

    Nu sunt noi , au avut pick-up-uri din anii WW2. Posibil să fie cei mai vechi. TN / T1 /T2 /L319 ,G-wagen, Unimog doar o listă scurtă..... Păcat că nu se bazează în totalitate pe tech-intern. (caroserie Navara? motoare Renault? off-offf... long gone the 60-s-70-s)

  • ladislau, marţi, 09.04.2019 13:29

    Nissan Navara nu are cutie automată CVT ci tot cu 7 trepte cu convertizor de cuplu, de la AISIN. Ford Ranger 3,2 nu e V6 ci cu 5 cilindrii linie.