Interior

4.0

Odată cu lansarea noii generații de modele, Mini a dus minimalismul habitaclului la un alt nivel. De pildă, în spatele volanului nu mai ai un instrumentar de bord, iar majoritatea funcțiilor au fost preluate de către display-ul central. Dar despre acesta vom vorbi, pe larg, mai încolo.

Butoane fizice regăsești pe volan și trebuie să spun că sunt grupate intuitiv. Câteva butoane mai există și sub display-ul central: motorul îl pornești/oprești în continuare de la un buton care imită o cheie, iar prin diversele experiențe Mini (acestea includ și modurile de rulare) treci cu ajutorul unui buton.

O veste bună, pentru că nu trebuie să stai să cauți aceste moduri în meniul sistemului multimedia, așa cum se întâmplă la părintele BMW.

În general, materialele și finisajele din habitaclu sunt calitative, dar prin părțile inferioare regăsești destul de mult plastic. Meniul include o serie de materiale reciclate, inclusiv piele ecologică și inserții din material textil. De exemplu, bordul și portierele sunt acoperite, aproape în totalitate, cu material textil.

A treia spiță a volanului este, de asemenea, o curea din material textil. Noi am testat nivelul de echipare JCW, ceea ce înseamnă că interiorul a fost garnisit cu o serie de accente roșii, dar și cu embleme specifice.

Tunelul central a fost redesenat complet. Cotiera centrală nu include un spațiu de depozitare, acesta fiind regândit sub forma unei cutii separate. Desigur, capacul este îmbrăcat în material textil. În fața ei ai două suporturi pentru pahare, dar și un spațiu de depozitare pentru telefoanele mobile.

Acest spațiu integrează și o zonă de încărcare prin inducție. Partea bună este că telefonul stă în poziție verticală, însă există și un dezavantaj: atunci când plafonul este coborât, această zonă va fi, mai tot timpul, scăldată de razele soarelui, astfel că telefonul tău se va supraîncălzi.

Spațiile de depozitare nu sunt extrem de generoase, dar sunt decente pentru o decapotabilă de dimensiunile acestui Mini.

Plafonul retractabil, din material textil, este piesa de rezistență a noului Cooper Cabrio. Acesta se poate deschide în două feluri: fie ca o trapă, fie retras complet. Prin apăsarea unui buton, deschiderea plafonului durează 18 secunde, iar acesta poate fi acționat în mers până la viteze de 30 km/h.

În spate poate fi instalat un deflector de vânt, foarte important atunci când vrei să circuli, fără stres, cu plafonul coborât. De menționat că acest deflector își face bine treaba, dar la viteze de autostradă devine cam ineficient.

De asemenea, atunci când îl utilizezi, scaunele spate devin, logic, spații de depozitare. Apropo de spațiu, pasagerii din față nu au motive de îngrijorare, dar cei din spate, ei bine, spațiul limitat le cam va da bătăi de cap. De vină este și unghiul de înclinare al spatarului, care te forțează să ai o poziție anormală și incomodă.

Cu plafonul deschis, portbagajul are o capacitate de 160 de litri, iar cu acesta închis, spațiul este mărit până la 215 litri.

Modelul britanic stă mai bine la acest capitol decât Abarth 124 Spider și decât Mazda MX-5 care au un portbagaj de 140, respectiv 140 de litri. De departe, cel mai mare portbagaj, dintre cele 4, îl are BMW Z4: 281 de litri.