Motor / Transmisie
Mini Cooper S este oferit cu un motor de 1.998 de cmc care produce 192 de cai putere între 5.000 și 6.000 rpm. Cuplul motor anunțat de constructorul britanic este de 280 Nm (300 Nm cu funcția overboost) și își face simțită prezența între cu 1.250 rpm și 4.600 rpm. Iar aceste valori îl plasează pe Cooper S în liga Hot Hatch-urilor.
Modelul din Oxford oferă trei moduri de rulare: Green, Mid și Sport. Comutatorul pentru selectarea acestora a fost mutat din zona inferioară a schimbătorului de viteze pe ultimul rând de butoane de pe consola centrală. În modul Green, răspunsul motorul este anesteziat și vei simți acest lucru imediat ce activezi această funcție. În modul Sport, totul devine mult mai brutal, iar britanicul îngâmfat se transformă într-un adolescent aflat la pubertate dornic să-ți arate că e mare și tare. În același timp, sunetul evacuării se modifică, iar din când în când vei auzi și "pops & bangs".
Dar indiferent de modul în care rulezi, Cooper S oferă reprize bune, fiind capabil de accelerații intense în orice treaptă.
În cazul de față, Cooper S a fost echipat cu o cutie manuală în șase trepte (pentru că așa îi șade cel mai bine unui Hot Hatch). Timoneria rămâne una precisă, iar zgomotul produs la schimbarea treptelor reușește să-ți inducă o contracție suplimentară a musculaturii aflate la baza fiecărui fir de păr.
Eu nu as fi introdus Volkswagen Polo GTI in fraza cu "Hot Hatch-uri clasice"; mai potrivit era Fiesta. Polo cam sta intr-un con de umbra de ceva timp...e acolo dar nu-l baga in seama nimeni.