MINI Cooper 5 uși

2.0 Benzina Turbo 192CP Man6 Cooper S

Motor / Transmisie

5.0

Mini Cooper S este oferit cu un motor de 1.998 de cmc care produce 192 de cai putere între 5.000 și 6.000 rpm. Cuplul motor anunțat de constructorul britanic este de 280 Nm (300 Nm cu funcția overboost) și își face simțită prezența între cu 1.250 rpm și 4.600 rpm. Iar aceste valori îl plasează pe Cooper S în liga Hot Hatch-urilor.

Modelul din Oxford oferă trei moduri de rulare: Green, Mid și Sport. Comutatorul pentru selectarea acestora a fost mutat din zona inferioară a schimbătorului de viteze pe ultimul rând de butoane de pe consola centrală. În modul Green, răspunsul motorul este anesteziat și vei simți acest lucru imediat ce activezi această funcție. În modul Sport, totul devine mult mai brutal, iar britanicul îngâmfat se transformă într-un adolescent aflat la pubertate dornic să-ți arate că e mare și tare. În același timp, sunetul evacuării se modifică, iar din când în când vei auzi și "pops & bangs".

Dar indiferent de modul în care rulezi, Cooper S oferă reprize bune, fiind capabil de accelerații intense în orice treaptă.

În cazul de față, Cooper S a fost echipat cu o cutie manuală în șase trepte (pentru că așa îi șade cel mai bine unui Hot Hatch). Timoneria rămâne una precisă, iar zgomotul produs la schimbarea treptelor reușește să-ți inducă o contracție suplimentară a musculaturii aflate la baza fiecărui fir de păr.

  • M_Frank, miercuri, 10.01.2018 17:26

    Eu nu as fi introdus Volkswagen Polo GTI in fraza cu "Hot Hatch-uri clasice"; mai potrivit era Fiesta. Polo cam sta intr-un con de umbra de ceva timp...e acolo dar nu-l baga in seama nimeni.

  • cornel.socariciu, miercuri, 10.01.2018 17:43

    @M_Frank Noua generație Fiesta ST încă nu este disponibilă, iar cea veche nu mai apare în ofertă.

  • octav71, miercuri, 10.01.2018 18:56

    Navigatia aia in interiorul cercului central e intr-un mare fel, cam ca firul de par care iti intra in ochi si te chinui 2 zile sa scapi! In rest, masina.

  • Kirotractor, duminică, 14.01.2018 17:08

    "Vîndut în 2016 în 8.600 exemplare, Volkswagen Polo GTI ocupa locul secund al clasamentului citadinelor... musculoase, după Ford Fiesta ST (11.400), dar înaintea lui Peugeot 208 GTi (4.000 ex.), Clio Renault Sport (2.500 ex.) și DS 3 Performance. Dar, incluzînd și modelele așa-zis premium, Mini Cooper S (23.400 exemplaire vîndute în Europa - 2016) rămîne liderul segmentului B Hot-hatch." Sursă: JATO Dynamics (și traducere proprie.) Concluzii (tot proprii, dar mai subiective decît traducerea): 1. fosta generație Polo GTI (1.8 TSI 192 CP) a avut destul succes ca să fie utilizată ca termen de comparație 2. sînt deci premize ca și actuala să se vîndă bine 3. Mini Cooper S răstoarnă toată logica argumentelor legate de raportul preț / performanțe (logică după care nu-și face banii - zic eu, dar mulți alții uite că au cu totul altă părere.)

  • Coco, duminică, 21.01.2018 15:14

    Este o mașină minunată dar care va avea că target iubitorii mărcii va și cei ce își doresc lifestyle. Pragmatic vorbind alegerile argumentate raportat la raportul preț/ performanțe rămân Polo GTI, Fiesta ST și Fabia RS.