Nissan 370Z facelift

3.7 Benzina (V6) 344CP Man6 Nismo
4.1
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai, marţi, 1 septembrie

Încordare

Motor aspirat de 3.7 litri. V6. Cutie manuală cu șase trepte. Sincro-rev. Nissan 370Z Nismo este mașina care te face să pari că ai venit direct dintr-un film din seria Fast and Furious. Dacă un 370Z normal arată impresionant, versiunea Nismo vrea să iasă în evidență prin orice mijloc. Kitul aerodinamic pronunțat, luminile de zi LED, evacuarea dublă extrem de generoasă și nu în ultimul rând, sigla Nismo aplicată în câteva locuri strategice garantează faptul că vei fi vedetă oriunde vei parca sau conduce acest model. 

Silueta joasă și ascuțită, cockpit-ul cu accente sportive și sistemul care sincronizează turațiile motorului la fiecare retrogradare te fac să pari un zeu al pilotajului indiferent că te înșurubezi pe un drum de munte sau încetinești pentru a opri la stop în traficul aglomerat din oraș.

Nismo este divizia sportivă a celor de la Nissan, fiind născută din activitățile motorsport în care marca japoneză este implicată. Am scris despre povestea acestei divizii care a împlinit 30 de ani anul trecut, iar ulterior Nissan a decis să producă și o serie de mașini de stradă trecute prin tratamentul Nismo. Așa s-a născut Juke Nismo, iar mai nou și 370Z Nismo.

  • someone, marţi, 01.09.2015 12:01

    motor aspirat de turatie, cutie manuala, tractiune spate....old school stuff

  • dan_grc, marţi, 01.09.2015 14:26

    În gama Nissan, GT-R și 370Z sunt singurele care au o puternică personalitate, în afară de performanțe, ar trebui să aibă mai multe.

  • @dan grecu, marţi, 01.09.2015 17:14

    Stai linistit ca are second-hand-ul tau foarte multa performanta, atat de multa ca il rupe si un Micra cu turbo compresor de 92 CP . In rest destul de ''profesionist'' exemplul conformist de apreciere al userului de mai sus. Atat de profesional, incat chiar ca 5,1 sec cat scoate acest 370 Nismo si 2,4 sec ( cu 0,1 sec mai rapid ca ultimul Veyron ) cat scoate GT-R NISMO e chiar ''putin'' . Totusi, BMW Z4 cu motor de aceeasi putere, respectiv 35is 3.0 340CP face un timp de 4,8 sec asta in cazul in care e cu 200kg mai usor decat 370Z si are un coeficient aerodinamic mult mai bun. Mai sa fie, n-au invatat mai nimic jarmanii ! Grosul la Nissan sunt Juke NISMO RS de 600 CP care face 0-100 in 2,8 sec si GT-R NISMO care face 0-100 in 2,4 sec . Acum stau si ma intreb eu asa , care o fi concurentul serios care chiar poate bate GT-R si Juke NISMO RS ? Evident ca nu exista. Dar aceste ''jucarii'' pot sterge pe jos cu Aemgheuri si M pouere .

  • Mitica Blajinul, marţi, 01.09.2015 21:43

    Ivanoff, dar de Porsche, ce zici? Modelele alea care lasa in urma orice nismo!

  • un oarecare, miercuri, 02.09.2015 00:34

    Interesant testul pe TransBucegi. Am tranzitat si eu drumul de multe ori la volanul multor masini de test drive, printre care si un Bentley Mulsanne. Peisajele sunt exemplare si se incadreaza perfect in tabloul auto . Am condus 370Z NISMO la evenimentul care a avut loc la Mall Baneasa la inceputul verii, masina este fenomenala. Cand ii decuplezi ESP-ul devine o adevarata bestie cu care poti face prostioare daca nu ai destula experienta de condus, fiindca aceasta masina u iarta greselile si te poate ''palmui'' zdravan, la fel cum poate ''palmui'' si un M5 pe circuit fara prea mari probleme. Totusi sa nu uitam ca modelul se afla la sfarsit de cariera, inlocuitorul fiind programat anul viitor, iar dupa spusele surselor interne va avea acelasi motor legendar aspirat de 3.7 L cu un upgrade la 405 CP, si o greutate scazuta cu 120 KG, ceea ce ii va oferii o repriza de la 0 la 100 in 4,3 sec. Totusi ramane de vazut cu ce va veni noul GT-R NISMO, probabil acelasi motor 3,8 L fenomenal de performant doar ca de aceasta data cu 800 CP + motoare electrice ( hybrid ). Aceeasi intrebare o voi pune si eu. Oare va avea masina asta vreodata vre un concurent pe masura ? La momentul de fata nu gasesc nici o alta masina in afara de Veyron care sa faca 2,4 sec pana la 100 cu doar 600 CP si cu o greutate de ''locomotiva'' .

  • Mda, miercuri, 02.09.2015 00:36

    Dar vaiiii a revenit ivan , ce mai faci baiete? vad ca tot asa frustrat esti. Tot hater de masini germane :)) Ma intrebam mai demult cat poti abera si raspunsul este: nemarginit. On-topic daca vorbim despre acesta masina si ce scrie in articol si ce aberezi tu ... Zici de BMW M bla bla , Automarket scrie in articol asa , citez: 'Un preț similar cu cel al modelului Nissan îl are și BMW M235i, iar acest model oferă patru locuri și un comportament rutier superior modelului Nissan' . Zet-ul Nismo fiind întrecut de BMW M235i, care are nevoie de 5 secunde pentru a atinge prima sută de km/oră. Deci cum era cu acest hahasimo si BMW M ? BMW M care este similar ca bani mai performant si cu 4 locuri :)) Mai pe scurt , te-ai bagat ca musca in cacao , AGAIN !! Cat despre visurile tale erotice GT-R si JOKE hahasimo , ti-am mai spus/aratat cu porsche 911 turbo il matura pe GT-R in drag race . Cica nu exista concurent serios ? :)) Iti reamintesc si de Porsche 918 Spyder care a scos timp mai bun ca GT-R pe Nürburgring ? Sa mai zic si ca hahasimo (pentru a tine pasul) doreste sa copieze exemplul(germanii astia) lui porsche 918 Spyder si sa construisca urmatorul GT-R hybrid ? Are rost? Nu cred. Te poti surescita in continuare, eu nu te pot opri :))

  • un oarecare, miercuri, 02.09.2015 00:37

    De fapt Veyron are 1.200 CP si performante asemanatoare cu o masina cu putere la jumatate.

  • @Mda, miercuri, 02.09.2015 00:48

    Stai jos baiete, nu ai legatura cu domeniul auto. Sa-ti zic dc : E chiar ''FOARTE PERFORMANT'' M235i . Are 1530 kg masa , deci cu 270KG mai usor decat 370Z si abia reuseste sa prinsa suta cu 0,2 sec mai repede ? Jalnic....... 911 turbo este mai usor cu aprox 200Kg decat GT-R , iar ca performante face 0-100 in 3,1 sec , GTR-NISMO in 2.4, deci ?Viteza maxima constructiva a lui 911 este de 318km/h, pe cand la GT-R NISMO e de 223 km/h , acum du-te si culca-te 918 Spyder, nu are motor de 600 CP + ca este mai usor decta GTR-NISMO cu aprox 100 KG , au folosit mai multe aliaje usoare, si asta fiindca e si o masina mai nou aparuta.

  • @Mda, miercuri, 02.09.2015 00:55

    918 Spyder - 4.6 V8 (887 Hp) Hybrid PDK- de la 0 la 100 km/h 2.6 sec GT-R NISMO 3.8 V6 (600 Hp) 4WD Automatic- de la 0 la 100 km/h 2.4 sec Cu toate ca e mai puternic si mai usor decat niponul , dar are o viteza maxima constructiva putin mai mare 345km/h, Mai bn ne-ai povesti de recordul care l-a batut GT-R pe un lac inghetat din Rusia, cu cel mai performant sistem de tractiune din lume? https://play.md/2114481

  • @ivan, miercuri, 02.09.2015 00:58

    Tu baiete nu ai nici o treaba cu nimic :)) Tot frustrat esti si vei ramane, te oftici mult nu ? =)) Da M235i este foarte performant , ce conteaza daca este mai usor ASTA este si ideea cand construiesti o masina pentru acest segment idioten . Cica cultura? Esti jalnic. Pana la urma cumperi masina nu motorul , iar ce a spus automarket este corect in aceiasi bani iti poti lua M235i care sta mai bine pe sosea , stii ce inseamna asta cu stat mai bine ? mai dinamica, mai usoara, mai performanta. Si daca 911 este mai usor ce ? Pana la urma o masina din acest segment asa trebuie sa fie mai usoara ca sa fie performanta , este un criteriu de luat in calcul. Aici comparam masini sau motoare? 918 Spyder, nu are motor de 600 CP + - pe bune ? Esti paralel are chiar 880+HP deci stai jos. Daca este mai usor este o realizare nu este un minus . 918 Spyder ii da clasa lui GT-R la orice ora , mai citeste review-uri , o recunosc si cei de la hahasimo deaceea vor si ei ( dar vaii) sa faca un GTR hybrid. Te poti culca linistit , deja o dai in penibil rau . De ce crezi ca nu te mai baga nimeni in seama ? :)) Cand mai multi zic sa te culci , eu zic sa o faci :))

  • @Mda, miercuri, 02.09.2015 01:06

    Mai bine uite aici cum LaFerrari si-o i-a in freza de la un GT-R normal ala de 550 CP nu 600 ...... UPS , cat avea LaFerrari ? 963CP ? si facea 0-100 in 3.0 sec ....... HAHAHA https://www.youtube.com/watch?v=ubCr0MhrsrU

  • @@Mda, miercuri, 02.09.2015 01:06

    Dar mai bine iti povestesc cum l-a batut Porsche 918 Spyder pe GT-R hahasimo pe circuitul de la Nürburgring care a scos timp sub 7. Nu vrei asta? Vezi aici : https://www.youtube.com/watch?v=Bc9UUPNaOzE

  • @@Mda, miercuri, 02.09.2015 01:11

    Incepem sa dam link-uri cu laferari drag race-uri facute de amatori ? :)) Daca tot te intereseaza subiectul drag-race si vrei sa vezi unul pe bune ( nu facuta de amatori) , uite cum GT-R hahasimo ( ala de 600CP) si-o ia de la Porsche 911 Turbo S: https://www.youtube.com/watch?v=KQ9NVz_LKj8 Testul de suseste specificat si in unele reviste de specialitate, asta daca citesti asa ceva.

  • @Mda, miercuri, 02.09.2015 01:14

    Esti foarte prostut , nu ai inteles nimic din ce am zis eu , citez : ''918 Spyder, nu are motor de 600 CP'' . Corect ? O realizare mare ar fi fost sa aiba aceeasi putere, dar tu o dai in penibil iar. Oricum faptul ca M235i accelereaza cu 0,2 sec ( timp insesizabil ) mai rapid cu 270 KG in minus asta chiar poate fi o problema foarte GRAVA pt performantele lui si tradeaza faptul ca daca ar fi avut aceeasi greutate ca si 370Z ar fi fost anesteziat rau de tot, iti inchiupui inca 20 kg in plus ? E enorm de mult . I-a zi expertule in automobile am dreptate ?

  • @Mda, miercuri, 02.09.2015 01:15

    270kg*

  • @Mda, miercuri, 02.09.2015 01:17

    Si acum ce facem ? Incepi sa dai linkuri facute de publicatii platite cu comision de pe urma ratingului ? Penibil.....

  • @@, miercuri, 02.09.2015 01:24

    Upss, am scapat din greseala linkurile astea doua, sper sa nu va masturbati mai tare : Sunt postate chiar ieri. UPS top cele mai fiabile marci auto , UPS Lexus din nou pe primul loc. Oare ce se intampla ? Brandul ala ''de nimic'' domina iar ? Vai, dar cred ca sunt ''teste platite'' , asa cevaa :)))) http://www.autoguide.com/auto-news/2015/03/top-10-most-reliable-car-brands.html UPS, am scapat si asta din ''greseala'' , va rog sa ma iertati daca va ''perturb'' somnul, stiu ca nu veti dormi de suparare, dar : '' Lexus topped all rivals with a jaw-dropping score of just 89 problems per 100 vehicles. That’s an industry-leading performance, but what do you expect from Toyota’s luxury division? Their ES was the top-rated compact premium car while the GX was the No. 1 midsize premium SUV. Their CT and RX were both strong competitor as well. This is the fourth consecutive year Lexus has been the best in J.D. Power’s Vehicle Dependability Study.'' UPS Marsadas Banz : ''Luxury means complexity, which often translates into cantankerousness and extra maintenance costs. But the folks in Stuttgart have figured out how to avoid having issues with their feature-laden cars and trucks. Mercedes-Benz drove away with a score of just 119 problems per 100 vehicles. Their E-Class was the highest-ranked midsize premium car topping the Lincoln MKS and Infiniti M. The GLK also won top honors among compact premium SUVs'' Ups, top 10 cele mai scumpe SUV-uri raportate ca pret/calitate/practicabilitate: http://www.autoguide.com/auto-news/2015/07/top-10-most-expensive-suvs.html?utm_medium=display&utm_source=relatededitorial&utm_content=title1

  • @@Mda, miercuri, 02.09.2015 01:27

    Eu cred ca tu nu ai inteles. Daca eu ma duc sa cumpar o masina si am in fata 370z si M235i , vad ca M este mai perfomant ca masina(repet). Nu ma intereseaza ca DACA 370z ar fi mai usoara . Daca ar fi mai usoara si ar avea CA MASINA performante mai bune , as alege-o .. dar nu are. Asta spunea si AM , M235i este la aceeasi bani si are o dinamica CA MASINA mai bunaca 370z deci este mai ok. Deaceea di M235i ca masina are punctaj mai mare de 4.1. Ai inteles, sau desenam? Somn usor.

  • @@@Mda, miercuri, 02.09.2015 07:19

    Da, chiar ca are o dinamica buna, adica 0,2 sec pana la suta e o performanta raportata ca pret ....penibilulue.

  • zic si eu......, miercuri, 02.09.2015 07:39

    @@@Mda Bey esty nebun? Cumperi tu Bemve nou cocalarul ? Hai du-te si latra in alta parte !

  • @@mda, miercuri, 02.09.2015 09:17

    cine isi permite un 370 sau 235 si se uita la cat de repede prinde suta este idiot, cine isi cumpara asa ceva ori vrea sa rupa gura targului, deci 235, ori ii place sa conduca, situatie in care le testeaza si va lua acea masina care-i ofera cele mai misto senzatii, iar lucru acesta inseamna mai mult decat 0-100

  • @@@mda, miercuri, 02.09.2015 10:49

    ''cele mai misto senzatii'' , cu basta m-ai convins ca esti un baietzash de cartier cu limbaj penibil. Oricum cifrele vb de la sine 5,0 sec mai rapid in compratie cu 5,2 chir ca este ''adevarata senzatie'' in materie de dinamica si performante pe sosea, asta in cazul in care are mai putin cu 270 KG. Chiar nu vreau sa-mi imaginez ce ''senzatii misto'' ar fi avut daca avea aceeasi greutate . Probabil abia scotea un 6,5 sec pana la 100 :))))). Oricum viteza maxima constructiva a lui M235I este de 250 km/h aceeasi ca si 370Z . acum ma intreb de ''performantele dinamice'' , ce sa zic e mai performanta din punct de vedere dinamic decat 370Z cu 0,2 sec asta in cazul in care are cu -270 kg :))))

  • @@@mda, miercuri, 02.09.2015 10:52

    Oricum esti cel mai tare tine-o tot asa. Totusi nu mi-ai dat un concurent direct pt JUKE NISMO RS? Inca astept. Dar sa fie din aceeasi clasa , si evident sa scoata 2,8 sec de la 0-100 . Astept !

  • someone, miercuri, 02.09.2015 12:21

    of doamneeeeeee, de ce ai inventat egoul?

  • oli, miercuri, 02.09.2015 12:58

    cand vine vorba de performante e normal ca o masina mai noua sa fie mai apreciata, asta nu inseamna ca modelul vechi e naspa sau mai putin bun. Spui asa de dragul comparatiei, ca BMW-ul e mai nou si mai atragator dar asta nu inseamna ca nissanu e naspa, 99% dintre noi ar lua oricand un nissan sa se joace, la fel si un bmw. La nivelul asta e vorba mai mult de preferinte si afinitate. Un sofer normal niciodata nu o sa scoata ce e mai bun dintr-o bestie ca asta, asa ca 0,x secunde sunt de amorul artei. Nu pentru noi muritorii. Si pentru mersul de zi cu zi lumea prefera masini care sunt usor de folosit zi de zi si care se pot transforma in bestie doar cand vrei.

  • @oli, miercuri, 02.09.2015 21:07

    Conform concluziei tale, alegerea este M235i care este mai practic avand 4 locuri. Auzi la al de sus cica dinamica inseamna performanra 0-100, ma refer la mafia normal. @zic si eu Tu ai vorbit ca sa te afli in treaba nu? :)) Din ce am citit omul se referea la un scenariu. Mare e gradina!