Motor / Transmisie
Dacă este să mă refer la ce se ascunde sub capotă, nu sunt foarte multe de spus față de ce observam la testul în premieră, care a avut loc în Spania. Spun asta pentru că Nissan Juke este disponibil, cel puțin pentru moment, cu un singur motor. Aici ar fi loc de o lărgire a ofertei, având în vedere că publicul european vrea să aibă de unde alege.
Așadar, vorbim despre același motor de un litru, capabil să dezvolte 117 cai putere. La pachet cu un cuplu de 180 Nm (200 Nm atunci când ai parte de funcția Overboost), este ceea ce consideră japonezii suficient pentru un crossover care se vrea a fi condus mai mult în oraș.
Bine, bine, dar care e diferența între testul internațional și acesta? Pe lângă timpul mai lung petrecut alături de mașină și posibilitatea de a observa mai bine punctele tari și punctele slabe, diferența este transmisia folosită. În cazul mașinii testate aici, în România, Juke a venit alături de transmisia care se pretează cel mai bine la specificul utilizării sale. Este vorba despre o cutie automată. Și, slavă inginerilor japonezi și sfintei alianțe Renault-Nissan, nu vorbim despre cutia CVT de pe vechea generație.
Nissan a înțeles că e timpul să o lase în urmă. Cel puțin în cazul lui Juke. Așa se face că avem acum o cutie cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte, care poate asigura o rulare mai rafinată și mai dinamică decât a unui CVT. E drept, Juke continuă să sufere la capitolul rafinament din cauza echilibrării celor trei cilindri, care insistă să emită vibrații deranjante și să fie destul de vocali dincolo de 3000 rpm. Acum însă, la pachet cu sunetul, primești și o dinamică mai bună.
E drept că la viteze de autostradă Juke s-ar fi bucurat să dispună de ceva mai multe resurse, însă în mediul urban și pe drumuri naționale ai o dozare potrivită.
Pentru ceva mai multă personalizare a trenului de propulsie, Juke oferă trei moduri de rulare. În modul Sport, motorul și cutia lucrează foarte bine împreună, livrând constant resurse. E o senzație foarte plăcută de sațietate. La polul opus, atunci când ești în modul Normal, cutia schimbă liniar, fără sincope, reușind să îți ofere acel rafinament de care aminteam și la început. Un rafinament pe care nu îl obții cu o transmisie manuală. Retrogradarea în modul de rulare Standard se face cu o ușoară întârziere.
În concluzie, deși Juke oferă un singur motor, acesta pare a fi suficient pentru cei care nu au pretenții de sportivitate. Sfatul meu este să-l asezonați întotdeauna cu o transmisie automată.
pret de pornire 17000 pret model testat inca jumate nu e afacere portbagaj preancapator motorul vibreaza sistemul multimedia lasa de dorit un altul suspensia zgomotoasa