Motor / Transmisie
Atunci când vine vorba de gama de motorizări a lui Micra, putem vorbi în același timp de o surpriză majoră și de o lipsă completă de surpriză. Le luăm pe rând.
Marea surpriză este că noua generație Nissan Micra este costruită pe o platformă diferită de cea a lui Renault Clio, care la prima vedere ar putea părea un frate geamăn cu altă față. E vorba de platforma V globală, cea pe care Nissan a construit până acum Note.
Pe de altă parte, chiar dacă e denumită diferit, baza tehnică nu diferită radical de mult de cea a lui Clio, iar dovada este faptul că cele două modele sunt construite în aceeași uzină (Flins, Franța), pe aceeași linie de producție. Mai mult, cele două modele împart chiar și motorizările, care pot fi regăsite chiar și pe Dacia Sandero în aproximativ aceeași formă de agregare.
Pe scurt, meniul nu e foarte bogat, ci - la fel ca la restaurantele care se respectă - concentrat pe ceea ce bucătarul a învățat să facă. Ceea ce se suprapune în mare parte pe ceea ce vor clienții în acest segment. Avem două motoare pe benzină (1.0 aspirat de 73 CP, motorizarea de bază plus 0.9 TCe Turbo de 90 CP) și - în premieră pe Micra - un diesel 1.5 dCi de 90 CP. Toate cu o cutie manuală cu cinci trepte și fără opțiune automată. Deocamdată.
Noi vă recomandăm cu multă căldură motorul pe benzină de 90 de cai putere, cel care probabil va aduna și cele mai multe comenzi din partea clienților. Este o alegere foarte bună pentru cei care folosesc mașina în principal în oraș și episodic în afara acestuia pentru că reușește să mențină consumul în frâu și să ofere prestații decente la peste 3000 de ture, acolo unde contează să te simți confortabil cu resursele pe care le ai la dispoziție. Poți urca cu încredere până la 6000 de ture atunci când vrei să tragi de mașină în afara orașului, iar sunetul clasic al turbinei își va face simțită prezența pentru a te face să te simți într-un model care pare că oferă ceva mai mult de 90 de cai în acele momente.
Evident, transmisiei cu 5 trepte i-ar fi fost utilă încă una pentru a fi "promovată" la rang de cutie matură, serioasă. Vei simți lipsa acesteia în special dacă-ți place să ieși din plictiseală și să arunci mașina din când în când pe viraje. Însă orașul nu-ți va pune probleme de acest tip.
Iar dacă ți se pare că 90 de cai reprezintă o valoare prea mică pentru o mașină care arată mult mai agresiv decât majoritatea rivalilor din segment, avem vești bune: Nissan pregătește o versiune sportivă Nismo. Nu știm când, cât și cum va fi, dar vine în următorii ani.
Poza 29 - văd că tot mai mulți producători aleg să pun sigla într-un plastic ca și cum ar fi desenată. Îmi poate explica cineva, vă rog, sau chiar Automarket, care este motivul și utilitatea acestui fapt? Schimbare mai ușoară și mai ieftină? Nu se mai poate fura?