Interior
Interiorul este unul dintre punctele forte ale noii generații Micra. Designerii și oamenii care se ocupă de alegerea materialelor la Nissan au cam dat lovitura într-un segment în care ne-am obișnuit să avem de-a face cu mașini modeste. Sau, dacă nu modeste, în general corecte. Dar cam atât.
În Micra, primul lucru care-ți sare în ochi este modul în care este integrat display-ul central pe planșa de bord. Nissan a reușit să demonstreze, de altfel, că soluțiile tehnologice deja existente pot fi “reciclate” cu succes dacă există oameni care se pricep la asta. Asta pentru că ecranul lui Micra este același pe care îl vedem, de exemplu, pe Qashqai, Juke sau X-Trail, adică unul de calitate medie la nivel de rezoluție sau calitate a imaginii. În cazul lui Micra, însă, acesta este integrat inteligent în relief în zona colorată (și moale) a bordului, calitatea percepută fiind una de înaltă clasă. Pur și simplu percepția se apropie de una de model premium de segment mic.
Îndrăznesc chiar să spun că integrarea display-ului lui Micra în peisaj este mai înaltă calitativ decât cea de pe Renault Megane, de exemplu, chit că în cazul compactei franceze vorbim de un display de dimensiuni net superioare.
Apropo de materiale, Nissan s-a dat peste cap să ofere pe Micra un peisaj modern, personalizabil și înalt calitativ la nivel tactil. Toate inserțiile colorate pe care le vedeți în imagini sunt moi, zona superioară neagră a bordului e și ea acoperită cu un material moale, astfel că plasticul dur rămâne doar în zone ferite. Singurul minus la nivel de percepție pe care i-l poți imputa lui Micra este faptul că inserțiile colorate nu sunt acoperite cu piele, ci cu o imitație. Dar ne aducem aminte că vorbim despre o mașină de segment B și ne dăm seama că mașinile din această zonă se întreceau până mai ieri în rafinarea masei plastice și cam atât.
Volanul cu coroană teșită este o adăugire de efect, instrumentarul de bord se bucură de un display secundar color care afișeză informațiile vitale venite dinspre computerul de bord, iar mașina pare în general aerisită și spațioasă. Ai spații pentru pahare și pentru alte apendice ale epocii moderne atât în bord, cât și în uși, iar ergonomia pare împrumutată de la nemți, fără ca Micra să mizeze pe sobrietatea acestora. Mașinile de test nu aveau însă cotieră centrală față, iar montarea uneia va genera o problemă pe care o regăsim și pe unele modele ale fraților de la Renault: spațiile pentru pahare vor deveni cvasi-inutile, pentru că vor fi acoperite de aceasta.
De notat faptul că motorul 0.9 TCe este prezent sonor în habitaclu abia la peste 3500-4000 de rotații pe minut și că sistemul audio de nivel superior semnat de Bose și personalizat pentru modelul japonez transformă Micra într-o alternativă de luat în calcul chiar și de melomanii înrăiți.
La nivelul portbagajului, Micra afișează 300 de litri – adică fix cât Clio – și se achită respectabil de cerințe, în media segmentului. Singurele modele din clasă cu mai mult spațiu pentru bagaje sunt Dacia Sandero (320), Peugeot 208 (311), Skoda Fabia (330) și Hyundai i20, care vine cu fix 301 litri conform fișei tehnice.
Poza 29 - văd că tot mai mulți producători aleg să pun sigla într-un plastic ca și cum ar fi desenată. Îmi poate explica cineva, vă rog, sau chiar Automarket, care este motivul și utilitatea acestui fapt? Schimbare mai ușoară și mai ieftină? Nu se mai poate fura?