Nissan Micra

1.5 Diesel Turbo (dCi) 90CP Man5 Start/Stop Tekna

Motor / Transmisie

4.0

Dacă la începutul anului Mircea a mers în Croația alături de un Nissan Micra echipat cu motorizarea pe benzină de 89 CP, a venit vremea să încercăm și un propulsor diesel. Singura opțiune pe motorină este cea de 1.5 litri dCi 90. Sunt convins că sunteți familiarizați cu acest motor, întrucât el este oferit atât în gama Renault, cât și în gama Dacia. Cei 90 de cai putere sunt livrați la 4.400 rpm, iar cuplul motor maxim măsoară 220 Nm și este disponibil începând cu 2.000 rpm. Resursele agregatului diesel sunt scoase în evidență prin intermediul unei transmisii manuale cu 5 rapoarte.

Nissan Micra este un model de clasă mică, iar performanțele motor-transmisie ar trebui privite prin lupa orașului, pentru că acolo se simte el cel mai bine. Fâșneț din cale-afară, Micra se comportă admirabil în traficul din oraș, iar motorul de 90 CP începe să gâfâie baritonal după 3.000 rpm, semn că trebuie să iei atitudine și să mai schimbi o treaptă. Transmisia este etajată corect, treptele trei și patru fiind suficient de lungi pentru reprizele de accelerație uzuale. Totuși, la drum lung ar fi fost necesară și treapta a șasea. 

  • vianu, miercuri, 12.07.2017 11:42

    N-am inteles de ce nu faceti voi un 0-60km/h si o franare de la 100-0km/h ...n'ati fi primii....dar ar fi o informatie binevenita

  • Nissan, miercuri, 12.07.2017 13:58

    Cine isi cumpara diesel pt mers in oras? In plus, Sandero are acelasi motor si platforma tehnica si este cu 25% mai ieftin. Nu va avea succes in Romania.B9D9

  • tractoras, miercuri, 12.07.2017 15:17

    Da, diesel din nou. Nici nu am mai citit restul articolului. Diesel pe masini din aceasta clasa ?!?! Suntem defecti rau.

  • someone, miercuri, 12.07.2017 16:17

    doua corectari: -nu cred ca puterea e dezvoltata la 4400 rpm -mazda 2 are motorizare diesel, doar ca nu sub 100cai pacat ca masinuta asta cu design aparte in clasa nu are niste motoare pe benzina cat de cat.......spun asta gandindu-ma la noua fiesta care are majoritatea gamei de motoare pe benzina de peste 100 cai

  • ?, miercuri, 12.07.2017 16:46

    Stiati ca o in varianta de echipare Tekna (de top) si la un pret de "doar" 18.000 euro masina asta nu are geamuri electrice spate? Si unii o mai compara cu Polo, Corsa sau Fiesta...

  • Coco, miercuri, 12.07.2017 18:09

    O mașină reușită ca design...dar total nereușită în rest ( variante pe benzină )

  • elo, miercuri, 12.07.2017 19:03

    @vianu: Pt ca treaba asta o fac doar publicatiile serioase, care investesc in aparatura de masurat. Aici nu e cazul , ca na... e mai eftin de insirat epitete si poezii. Sper sa vezi raspunsul meu pana intra omul de serviciu cu cenzura sa stearga comentariul. Intotdeauna doare adevarul, stiu.

  • StM, joi, 13.07.2017 09:46

    Frumusica, dar cu minusuri considerabile. Maxim 90 hp la diesel cand vrei o masina dinamica, lipsa optiune geamuri electrice spate si lipsa cotiera, dotari de confort de bun simt. Tot Polo si Fiesta se vor lupta in clasa asta, alaturi de Clio. Si e pacat...

  • cineva@StM, joi, 13.07.2017 14:43

    Am condus o versiune mai veche, tot diesel 90CP. Nu am simtit niciodata nevoia de mai multa putere. Si nu am menajat-o chiar deloc.

  • x, vineri, 14.07.2017 12:19

    Toata lumea stie ca nu o sa se vanda... ca nu are geamuri electrice spate. Si o mai comparam si cu Sandero. Asa ziceau si de Juke, ca e ciudat, etc Si acuma se vinde chiar bine.

  • Tudor, vineri, 14.07.2017 13:25

    Am vazut-o deja pe strada si arata chiar bine. Unii cred ca daca ei vor anumite dotari, toti vor si generalizeaza. Concluziile le tragem mai tarziu.

  • kim_vl, vineri, 14.07.2017 16:53

    Eu fac parte din clientii care au comandat o Micra (0.9 benzina Tekna, neagra cu cateva elemente orange si cu tapiterie negru cu orange).

  • cineva, luni, 17.07.2017 13:52

    Cum Kim, asa, fara geamuri electrice spate? :-) Enjoy!

  • kim_vl, marţi, 18.07.2017 01:53

    @cineva La cum arata am trecut si peste impedimentul asta plus alte cateva (lipsa cutie automata, lipsa boxe si buzunare usi spate, lipsa manere sprijin spate, lipsa scaune incalzite pe tapiterie textila). Mai aveam ca varianta noua Fiesta, dar nu mi-a placut cum arata. Parca arata mai bine si generatia precedenta. Plus ca motoarele pe benzina de 1 litru au distributie pe curea, spre deosebire de 0.9 la Micra care este pe lant.