Nissan Navara
Briceag elvețian
Prima reclamă la un cuțit elvețian am văzut-o după Revoluție, într-un ziar belgian îngălbenit. Îl adusese o mătușă stabilită lângă Bruxelles. Arăta incredibil. Roșu, atât de multe funcții, atât de mic și ușor de ascuns în buzunar. Cred că până și MacGyver și-ar fi dorit briceagul din revista mea.
Un briceag a cărui imagine s-a înfipt bine în subconștient și pe care l-aș fi luat cu mine în ”Doi ani de vacanță” sau în ”Aventurile lui Keraban Încăpățânatul”. După ce am depășit perioada Jules Verne, briceagul roșu s-a pierdut într-un dulap al memoriei, de pe care am șters praful recent, cu ocazia unei vizite.
Nu e o vizită în Elveția, cum ați fi tentați să credeți. E o vizită în Palma de Mallorca, însorita insulă a Spaniei, unde utilitatea briceagului elvețian a fost scoasă de la naftalină de un pick-up.
Noua generație Nissan Navara, în varianta de caroserie cu cabină dublă, este briceagul elvețian al mașinilor de tip pick-up: elegant, discret, puternic, inventiv și solid.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
Cyrus, miercuri, 18.11.2015 12:15
Frumos scris articolul - fluent si usor de inteles.
-
lorinczi.thomas, miercuri, 18.11.2015 15:09
Cu tot respectul domnul Mădă dar nu mai fumaţ' Da logic ca orice masina are zgomot de vant, dar daca e trecut ca punct slab, poate probabil autorul doreste sa spuna ca zgomotul o fi mai deranjant, probabil din cauza insonorizarii (poate) mai slaba
-
Madalescu_Georgian, miercuri, 18.11.2015 15:53
@lorinczi.thomas, Cu tot respectul dar m-ai dezamagit de aceasta data. Vorba aia ''daca taceai filozof ramaneai'' . Daca autorul dorea sa spuna ca zgomotul a fost mai deranjat ar fi trecut la minus : ''insonorizare inferioara'' sau ''antifonare slaba'' , nu zgomot la vant. Ce legatura are zgomotul la vant cu insonorizarea ? Tu stii sa faci diferenta intre coeficient aerodinamic si insonorizare ? Evident, nu prea se vede !
-
Carevoli, miercuri, 18.11.2015 17:23
@Madalescu de ce nu dai tu niste informatii care e diferenta intre Cx si insonorizare ? pari ff informat in japo . ai macar o vaga Idee de unde vine sau cum e caculat acest Cx ? sau e made in JAPAN si numai conteaza ? ah da de unde aude acest tester ca vine acest Zgomot de vânt ?
-
AndreiRN, miercuri, 18.11.2015 20:56
Poleiala multa. Sau de fapt camioneta pt oraseni deoare un amic are unul si la 300 kg in bena de abia isi taraie fundul. In schimb pun in Ford sou Dodge 2000 kg si merge fara probleme.
-
zarnesteanu, joi, 19.11.2015 00:59
Intr-un articol peste care mi-am aruncat ieri ochii zice ca nissan titan (singura camioneta din lista) si nissan armada sunt intre cele mai proaste achizitii pe care le poti face la masini noi in 2015. Da, apare si BMW din cauza varstei, dar restul ... http://www.forbes.com/pictures/ehmk45eedeh/1-bmw-7-series/ As adauga ca impreuna cu masinile mitsupishi care apar in lista sunt si cele mai urate. Totusi, nu e nici o surpriza intrucat nissan e abonat de ani de zile la listele astea. Pacat ca pana acum nu i le-a atata nimeni lui @mandolinescu. Baiatu' io zic sa mai bagi din cetera de masinile japo dar fa-ne o favoare si "canta la alta masa". Sunt atatea milioane in lumea asta cu care te poti intelege perfect. Prostia e universala si n-are granite. Iti sugerez site-uri care se termina cu .md sau orice altele la est de locatia asta.
-
zic si eu, joi, 19.11.2015 09:26
Domnu' autor, M-ar fi interest dimensiunile benei, pentru ca masina asta nu se cumpara pentru a iesi la mall sau pentru ca "prinde suta" in 10 s, cu 0,1 mai repede decat Vw . Am aflat ca-i cu 67 de mm "mai mare" decat la vechiul model. 67 in lungime, in latime, L+l ? Sau ne sugerezi sa mergem sa mai socotim si noi, ca voi ati oboist de la atata testat.... Tot spre stiinta autorului: cand te inspiri dintr-un articol scris de altcineva, ar trebui macar sa-l adaptezi la Ro. Aici sacii de ciment au 40 de kg, nu 30 ca in afara....asta daca nu cumva prefer sa credem ca nu stii table inmultirii. Este la fel de bine stiut ca 1l apa=1kg, deci masina poate duce 1200 l de apa. da' ce te faci daca te iei dupa autorul articolului si te duci in padure la Baneasa sa pui in bena un rinocer alb, care are peste 2 to?:)))
-
Madalescu_Georgian, joi, 19.11.2015 13:16
@Carevoli Stii, tu vajul ala care se aude pe la oglinzi pe la Amarok si Touareg ;)
-
Carevoli, joi, 19.11.2015 14:07
@madalescu imi pare rau dar nu stiu ca nu l-am condus ca sa pot zice dar in schimb am avut parte de un drum cu tiguan . si acolo nu se auzi nici un vajait . iar aceasta descriere gen Vajait o asteptam de la un copil nu de la un cuturist auto. Ai mers cu Navaro ca sa il auzi cum face la viteze de croaziera de DN ? poate acest vajait descris de tine e doar frecare dintre cauciuce si asfalt ambele fiind la fel de proaste . poate acest vajait vine de la frecare aerului cu elemente de asupra .bare … mai stiu eu . vaj vaj …
-
Madalescu_Georgian, joi, 19.11.2015 14:30
@Carevoli, Imi cer scuze, ma gandeam ca faci parte din acel grup vicios de ''maiastru artizani'' si am zis sa ma adaptez la limbajul lor specivic gen : ''misto'', ''nashpha'', ''jmeker'', ''cul'', ''vajait'', etc. Nu stiam ca Tiguan este in clasa cu NAVARA, dar nah , din nou o spun ca nu am pretentii. Stii care-i diferenta de Cx intre un Pick-ul si un Crossover compact ? Dar macar stii pentru ce categorie este destinat un Pick-up spre deosebire de un crossofver compact ? Iti dau un indiciu: crossoverul poate urca sau cobora doar o bordura mai inalta ( maximum de offroad care il va putea face ) , in rest se va compara ca o masina compacta mai inaltata, respectiv doar ''pe sosea'' se va simtii in ''apele ei'' ....... daca intelegi ce vreau sa zic. Comparatia ta este de prisos.
-
Madalescu_Georgian, joi, 19.11.2015 14:32
se va comporta* ......sorry am tastat de pe mobil.
-
Carevoli, joi, 19.11.2015 16:44
@madalescu tu ai citi ce am scris eu sau …? Hai sa comparam mere cu dovleac sec: Tiguan CX 0.31 Navaro 0.37 nu vreau sa mai dau exemple nu are sens . vezi unde e diferenta ? sa nu zic ca formele lui navaro nu dau in veci un CX mai bun .nu zic ca tiguan ar fi bun din contra Cx-ul lui nu e facut sau defapt calculat de germani. Ce te iei de clasa e diferita vorbesti despre un coefficient care se refera la acesi frecare. Eu am vorbit doar de acest coeficient nu de categoria in care se afla masina … sa nu zic de piata si categoria de piata predestinate ca e prea mult
-
xxx, joi, 19.11.2015 17:28
Mi-as dori sa testați modelul cel mai ieftin (este valabil pt toate drive test) La 43 000 micul industriaș își cumpăra altceva
-
Madalescu_Georgian, joi, 19.11.2015 17:53
@Carevoli, Tiguan este in clasa cu NAVARA mah ? Te mai intreb odata, poate imi raspunzi. Stii care-i diferenta de Cx intre un Pick-ul si un Crossover compact ? Dar macar stii pentru ce categorie este destinat un Pick-up spre deosebire de un crossofver compact ? Imi pare rau ca vii cu un raspuns civilizat, dar cred ca cam delirezi cu comparatiile inutile . Nu cumva vrei sa compari si un Ferrari cu un Hummer ca CX, ca doar vb de un coeficient care se refera la ''aceeasi frecare'' nu ? Penibil.......
-
Madalescu_Georgian, joi, 19.11.2015 18:37
Oricum pt cultura ta generala. Afla ca VW Tiguan nu are 0,31 are 0,37 , adica un coeficient MEDIOCRU ca sa ma raportez tot la un concurent de la Nissan , anume :Qashqai care are 0,23 . Si acum ca sa ma raportez la un concurent pt Navara , afla ca mult-iubitul tau VW Amarok are un CX de 0,47 adica mult mai prost spre deosebire de Navara. Adica ''vajul'' ( ca sa o iau spre limbajul vostru de cartier ) , isi va face ''prezenta'' pe la oglinzi ceva mai ''vocal'' daca intelegi ce vreau sa zic :)))))
-
Carevoli, joi, 19.11.2015 21:14
@madalescu Qashqai 0.30 fata de tiguanul din culpa care are 0.31 ca sa revin la navaro poti sa ii pui ce oglinda cat vrei tu de aero tot nu o sa obtii un cx mai bun . iti repet cand ai o vaga idee de cx atunci o sa stii si de ce . revenind la subiect nu zic ca japonezele nu fac masini ok dar mai au de invatat mai ales la design ... italieni pot fi o sursa buna de inspiratie pt cel de exterior.
-
Madalescu_Georgian, vineri, 20.11.2015 09:52
@Carevoli, Nissan Qashqai Mk.2 CX- 0,23 VW Tiguan facelift CX- 0,31 Asa ca nu mai dezinforma oamenii. Si acum pick-up vs pick-up VW Amarok CX - 0,47 Nissan Navara Cx- 0,37 Stii tu, asta e tot o inovatie ....dar FakeVAG a cam ramas in urma la acest capitol. Design zici ? Pai tocmai designul sofisticat al lui Navara il ajuta sa bata cam tot din aceasta clasa. La fel si Qashqai.
-
Madalescu_Georgian, vineri, 20.11.2015 09:59
PS : Era sa uit. Uta-te la toata gama Mazda sa vezi acolo design sofisticata . Uita-te la Honda ( 50% din modele ) , la Toyota ( 50% din modele ) , la Lexus . Spre exemplu VW nu are un competitor serios pt Toyota la clasa medie. Passat estedeja depasit . Nu se poate pune cu un Cammry la aceasta clasa. Motorul V6 de 277CP bate la fundulet cel mai performant Passat B8. 0-100 - 6,6 sec . Cel mai performant B8 este GTE 1.4 TSI (218 Hp) DSG Hybrid. De fapt nici cu Avensis nu pre se punea. Passat B5 comparativ cu Avensis MK.2 P-F era un esect total atat la materiale, siguranta , fiabilitate , tot, tot tot.
-
Madalescu_Georgian, vineri, 20.11.2015 10:04
0,37 Tiguan *
As avea de argumentat ceva in primul rand la modul in care dvs domn Bogdan ati tetat acest exemplar si pe langa el alte cateva sute de exemplare concurente ori precedente . ''Zgomotul de vânt'' isi face simtita prezenta la orice SUV, SAV sau Pick-up, aici tine de coeficientul aerodinamic care la masinile de teren nu este cel mai bun. Nu vad nici un ''minus'' in argumentul dvs. Stima ! On Topic : Am avut onoarea sa testez vechiul Navara. Este un Pick-UP formidabil pe teren accidentat. Poate trece fara probleme sleauri care cu alte SUV-uri ''serioase Bavareze'' nu poti, oricat s-ar ''straduii'' proprietarii. Noua generatie NAVARA, vine sa demonstreze ca un pick-up poate insemna mai mult decat atat, iar suita de tehnologii de pe modele premium este omniprezenta. Din acest .p.d.v, NAVARA este cel mai HI-TECH Pick-up la momentul de fata de pe piata, si pot paria ca Pathfinder va fi la fel. Practic Pathfinder va fi tot un Navara, doar ca fara bena ( ca si vechea generatie ) . Nu ma mira dc modelele Nissan sunt foarte bine vandute in Europa . Asta nu se intampla datorita catorva motorizari supraalimentate cum zicea un ''meserias'' de pe aici ( in cazul de fata se poate vedea ca Navara nu are tocmai o motorizare mica ). Asta se intampla datorita faptului ca Nissan are cea mai extinsa gama 4x4 din Europa, iar intreaga gama este un punct de referinta pe diferite segmente, spre exemplu : Navara nu are un concurent pe masura in prezent ( poate noul Hilux, dar inca nu a aparut pe piata deocamdata, chiar si asa nu este prea HI-TECH, dar structura lui este indestructibila ), Juke nu are un concurent pe masura , Qashqai la fel, Xtrail la fel, Murano la fel si va urma Pathfinder curand.