Calitate / Pret
Nissan Qashqai pleacă de la 18.700 de euro, ceea ce înseamnă la fel de mult ca un Skoda Yeti şi ceva mai mult decât Mitsubishi ASX şi Suzuki S-Cross. Noi am testat varianta de top a modelului nipon, care pleacă de la 31.100 de euro. Cu toate dotările din listă bifate, preţul final ajunge la 32.600 de euro pentru un exemplar precum cel din imaginile alăturate.
Comparat cu rivalii săi direcţi din segment, oferiţi cu motorizări comparabile şi în aceeaşi combinaţie de transmisie şi tracţiune, Qashqai-ul de top nu este cea mai ieftină propunere, dar nici cea mai scumpă. Concurentul său direct de la Toyota vine cu un preţ de listă mai mare pentru echiparea de vârf, iar acelaşi lucru se întâmplă şi cu rivalii săi de la Volkswagen, Mazda şi Honda. Trebuie să subliniem faptul că aproape toţi rivalii mai scumpi menţionaţi mai sus au în dotare motorizări mai puternice şi asigură performanţe superioare, dar consum mai ridicat.
Pentru variante mai accesibile în compania echipării de top, care ar putea să nu includă în fiecare caz fix ce vedem pe Qashqai-ul testat, există variante din partea Kia, Suzuki, Skoda şi Ford.
În orice caz, un client care doreşte toate dotările de mai sus de la un SUV compact cu motor diesel de peste 120 CP, tracţiune integrală şi transmisie manuală trebuie să aibă un buget de aproximativ 30.000 de euro.
-
Sogards, joi, 07.05.2015 11:52
Este oare un punct slab ca plafonul vitrat este in standard? La altii se platesc bani grei! Este oare un punct slab ca nu se poate comanda 4x4 cu cutie automata? Studiile Nissan aratau ca sub 5% din clienti au comandat versiunea anterioara cu aceasat echipare. Deci cred ca e vorba de perceptie vs realitate. Legat de putere, un chip tunining cred ca ar creste de la 130 CP la 160 CP, asa ca poate fi o solutie pentru doritori. Despre costurile de intretinere ce ne puteti spune?
-
dodo, joi, 07.05.2015 12:00
Am generatia veche, am vrut sa trec la noua generatie, dar am renuntat. Parerea mea ca si-a pierdut mult din farmecul primei generatii. Toti lauda scaunele, dar mie mi se par mai largi cele noi, cu un suport lateral mai vag, or fi mai bune pentru cei supraponderali... Regresii fata de generatia precedenta: faptul ca acum poti sa optezi pentru anumite optionale precum keyless, cotiera acoperita cu piele, plafon panoramic, oglinda cu efect automat antiorbire, etc doar in echiparea de top, pe cand la vechea generatie se putea opta pentru ele si in echiparea de mijloc. Echiparea de top vine in standard cu jante pe 19"... nu mersi, daca vreau masina sport nu-mi iau Qashqai. Portbagajul, desi a crescut in dimensiuni, ofera mai putin spatiu efectiv, din cauza compartimentarii proaste. Valitatea interiorului era ok si la vechea generatie, intradevar bordul actual e mai modern, comenzile bine pozitionate, si vine cu tot felul de sisteme de asistenta (mai mult sau mai putin utile). Sistemul de asistenta la parcarea cu spatele da raterui de ex. Per total, raportat la piata, mi se apre un regres fata de generatia precedenta.
-
faye, joi, 07.05.2015 12:48
@dodo, sunt obiectiile unui copil de 5 ani ce spui tu acolo... analiza pe care ai facut-o denota ca nu prea te pricepi la automobile. Jantele supradimensionate ofera avantaje la fel cum ofera dezavantaje (le cunoastem- confort diminuat, riscul de a le zgaria creste), dar nu se asociaza primordial cu o masina sport (sau sportivitatea), ci cu siguranta, stabilitatea si performantele de franare imbunatatite. Cine nu vrea asta la o masina de familie? Scaunele nu sunt deloc pentru uspraponderali, ci pt oameni normali. Eu la 1.78 si 77kg stau perfect in el. Acum daca tu ai 50 de kg cu tot cu bocanci, nu mai e problema noastra. Dotari? De aia exista diferite versiuni si optiuni - ca sa poti alege. Ca spatiu interior nu e deloc mai mic decat generatia veche, atat timp cat o compari cu varianta cu 5 locuri, nu cea cu 7. Da, pe locurile din spate se putea si mai bine, dar spatiul e decent.
-
Kap, joi, 07.05.2015 13:19
faye, mie mi se pare foarte pertinent ce zice omul: jantele enorme cu talon mic nu au ce căuta la un SUV 4x4 care are oarece pretenții în afara șoselei. Acestea diminueaza drastic abilitățile mașinii și confortul în off-road și cresc suficient consumul. Și mi se pare o prostie să vorbim de stabilitate scăzută la jantele normale la o mașină care are oricum niște centimetri buni în plus la gardă.
-
@dodo, joi, 07.05.2015 13:24
cel anterior era urat, nici cu 5000 de euro sa fi fost mai ieftin decat concurenta nu l-as fi luat. noul qashqai e f fain. l-as lua mai mult pt design si mai putin pt capacitati
-
Andy, joi, 07.05.2015 13:30
@Faye latimea anvelopei conteaza. Poti avea o anvelopa pe o janta de 17'''cu aceeasi latime cu una de 18-19''. 19, 20, 21 si chiar 22'' am vazut la unele modele (mai ales americane) sunt o prostie pentru un SUV mai ales daca vine de la o firma ca Nissan care are pretentii si istorie in ceea ce priveste iesirea de pe asfalt. Pentru fite sunt ok jantele foarte mari insa Nissan nu e un brand de fite nici chiar la noi. Per total are un design infinit mai frumos decat vechea generatie ceea ce e bine. Asteptam Kadjar-ul sa vedem ce va oferi pentru ca in grup Renault e un fel de Skoda si Nissan un fel de VW ca sa fac o analogie. Kadjar-ul va avea preturi mai bune insa probabil cu mici compromisuri la materialele bordului care vor avea o textura mai tare.
-
adandan91, joi, 07.05.2015 13:31
Daca ofereau si o varianta cu scuturi ptr off roader devenea nr 1 la vanzari parerea mea
-
@Faye, joi, 07.05.2015 13:43
''performantele de franare imbunatatite'' - jantele supradimensionate ? . Bey esti nebun ? Dupa ceea ce spui tu , ar reiesi ca masinile sport nu ar mai trebui sa investeasca in sisteme de franare performante, ci doar in jante/anvelope mai mari :)))))
-
faye, joi, 07.05.2015 13:44
"confortul în off-road" ? E un crossover prietene Kap ! il invarti prin oras, apoi iesi la drum intins putin pana la vecinii nostri bulgari, cunoscuti pentru dealurile cu priveliste frumoasa la malul marii Negre. Te cateri pe deal pe o carare neasfaltata ca sa ajungi la pensiune, eventual sa intri putin pe plaja, in nisip si cam atat... Nu-i offroader. Vrei o masina fara pretentii pe care o poti tavali prin noroi, grohotisuri si creste alunecoase? Ia-ti un Duster. Vrei ceva profi ? Ia-ti un Defender, Patrol, Landcruiser sau Jeep. Si nu e vorba de stabilitate scazuta, e vorba ca oricand se poate mai bine. Stabilitatea si franarea pot fi imbunatatite cu niste jante mai mari, implicit pneuri mai late.
-
Pana, joi, 07.05.2015 13:58
O masina buna pentru clasa ei. Dar personal prefer Mazda CX-5. Nu vreau sa despic firul in 4 pentru ca nu are rost. Astept un raspuns de la Toyota care a cam pierdut teren in ultimii ani in clasa asta si de ce nu, de la VW pentru ca Tiguan, desi tehnic este inca o masina la zi, nu este la fel de bine vazut (si implicit cumparat). Este un segment care a crescut fulminant in ultimii 7-8 ani si cu siguranta va mai creste.
-
@Andy, joi, 07.05.2015 13:59
Nissan brand de fite? Da si nu. Patrol (ultima generatie) , GT-R sunt masini conduse de multimiliardari cu mare mandrie in Emirate. Eu zic sa nu generalizezi.
-
@faye, joi, 07.05.2015 14:35
iar comenteaza agentii de vanzare nissan ?
-
Kap, joi, 07.05.2015 15:04
faye, şi atunci de ce mai are 4x4 şi gardă 18 cm? Ca să poată să iasă Pitzi din nisip sau să urce rampa cu zăpadă la pensiune? Stabilitatea şi frânarea pot fi şi mai mult îmbunătăţite, însă în condiţiile în care ai gardă la sol semnificativă nu e mare diferenţă dacă ai jante de 19 sau de 17. Nu e ea Defender dar am eu aşa o bănuială că maşina asta nu e nici pentru liniuţe şi nici pentru luat ochii în parcare la mall...
-
dodo, joi, 07.05.2015 15:07
http://www.caranddriver.com/features/effects-of-upsized-wheels-and-tires-tested
-
faye, joi, 07.05.2015 15:33
Fantastic, n-am voie sa discut despre masini, ca sare nu stiu ce frustrat sa-mi faca mie regie! Hai mah, plimba ursu! @Kap 4x4 si garda la sol ridicata? face parte din definitia unui crossover. Altfel iti luai un golf 4x2 , ii rupeai toba in doua si avansai ca racul in rampa cu zapada. Nu prea placut,nu? Mda. Si inca ceva; restul controverselor sau alte particularitati locale (pitipoance etc) nu tin de segment. Niciodata n-o sa fie masina de vina ca a nimerit in mainile unui imbecil. Avantajul pt jante&pneuri mai mari e ca-ti ofera o aerisire mai buna a discurilor de frana si o suprafata de rulare mai mare in contact cu solul. Schimbarea rotilor nu-i o diferenta enorma, dar e o diferenta sesizabila chiar si de un sofer normal.
-
@faye, joi, 07.05.2015 16:14
Zi-mi te rog si mie un concurent pe masura acestei masini. Ca vad ca te pricepi. In afara de viitorul Renault Kandjar. Multumesc! :)
-
arhitect, joi, 07.05.2015 16:17
la bani acestia 32k euro, mazda cx 5 oferta : 2.2 diesel , 150 cp, cutie automata si un design exterior mai reusit; totusi qashqai e cel mai vandut crossover in Europa...de ce oare ?
-
faye, joi, 07.05.2015 16:51
Perseverent , vad ca revii... tu esti dodo, nu? Cati ani ai pustiule? PS: concurenti sunt multi si cu lectiile bine facute... ceea ce nu as putea spune despre tine, cu siguranta! mai invata!
-
misha_zaitev, joi, 07.05.2015 17:13
@arhitect Pentru ca nu se compara sistemul de tractiune integrala de pe qashqai cu cel de pe Mazda. (Ivanoaffe, nu sari ca amandoua-s japoneze).
-
@arhitect, joi, 07.05.2015 17:28
pentru ca nissan o masina echilibrata; e buna sub toate aspectele, nu numai design
-
alex, joi, 07.05.2015 17:33
@arhitect: Mazda, motor de 2.2?!!?? Pa!
-
@automarket, joi, 07.05.2015 17:52
Qashqai are si varianta de 163 CP , turbo pe benzina. pe cand test?
-
@faye, joi, 07.05.2015 19:40
Nu inteleg tonul tau acid. Ti-am pus o intrebare pentru ca am vazut ca tu cunosti f bine masina asta. Am un prieten care vrea sa-si cumpere ceva asemanator si as fi vrut sa-i spun si parerea ta din postura unuia care se care ca stie ce vorbeste. I s-a facut un pret bun pentru o Yeti 1.2 TSI, Qashquai 1.2 , iar cei de la Mazda nu prea sunt flexibili desi masina vine mai bine echipata. Mai ia in calcul si Skoda Octavia 4x4 si chiar nu stie cum sa faca pentru ca ii cam plac toate. Acum are un Megane 2 si nu mai vrea Renault. De aceea ti-am spus in afara de Kandjar. :) Nu inteleg reactia ta. Dar imi cer scuze pentru deranj. Cam multa tensiune pe aici si nu prea inteleg de ce. Nu stiu cine de Dodo. Semnat: Cristi
-
faye, joi, 07.05.2015 20:00
=))))))))))))))))) ok acum m-am oprit din ras........ sincer ma doare stomacul esti destul de creativ,ce sa zic...mi-am dat seama din primul tau comentariu azi la 12.00 dodo....incheierea a fost cea mai tare:semnat cristi
-
Cristi (acum e bine?), joi, 07.05.2015 21:10
Prietene, stege-ti balele de la atata ras prostesc. Credeam ca esti om cu bun simt. Ti-am cerut o parere si tu ma privesti de sus. Esti atat de frustrat si pornit pe niste tampenii incat atunci cand te intreaba cineva ceva, ajungi sa speculezi niste rahaturi. Oricum nu ma mai intereseaza parerea ta despre masina asta daca nu esti in stare sa porti o discutie civilizata. Habar n-am cine e dodo si nici nu ma intereseaza. Oricum la cum pui problema fac ceva pe parerea ta. Site de useri de 2 lei!
-
zuzu, joi, 07.05.2015 22:08
De cand Qashqai este rivalul CR-V-ului, CX-5-ului etc? X-Trail este rivalul cui atunci?
-
misha_zaitev, vineri, 08.05.2015 10:03
@@faye/Cristi (acum e bine?) Skoda este una dintre marcile mele preferate. Cu toate astea nu as recomanda yeti 1.2. E o masina destul de grea pentru motorasul ala. Mai mult decat atat, desi nu vorbim de un off roader se presupune ca daca vrea o masina de categoria si dimensiunile astea prietenul tau are nevoie de spatiu si vrea sa mai iasa un pic de pe asfalt. Asta va cam chinui motorasul respectiv. Skoda Octavia 4x4 diesel poate fi o optiune. Acum depinde cat de tare vrea sa iasa din sosea. Pentru ca daca ii place aventura si vrea sa mearga mult pe drumuri mai proaste (de pamant, forestiere, etc), eu personal ii recomand o masina cu abilitati off road mai bune si decat skoda si decat Mazda. S-ar putea gandi la Vitara, Mitsubishi ASX. Suzuki S CrosS/SX4, Duster (toate acestea avand tractiune integrala cu posibilitatea blocarii 50-50) sau, daca are buget un pic mai mare, la un Subaru XV (reductor). PS 1. Nu ar trebui sa ne insulti pe toti, doar pentru ca nu-ti convine raspunsul unuia; 2. Nu te supara, dar faza asta cu am un prieten care are o masina, care a avut o masina sau care vrea sa-si ia o masina, e atat de des folosita si cu toate astea n-am sa inteleg niciodata de unda atata grija si de ce prietenul nu se strofoaca el insusi. 3. Nu exista "ii plac toate". Exista doar situatia in care n-a gasit ceva sa-i placa cu adevarat.
-
cineva, vineri, 08.05.2015 11:12
Crossover vs offroader: se pot spune foarte multe pe acest subiect. Eu am un Qashqai de 1,5 dci 2WD de vreo 4 ani. Il folosesc majoritatea in oras, dar in weekend nu ma dau in laturi de la drumuri de pamant, forestiere, cu zapada samd. Garda la sol e cea care ma ajuta in acest caz.Am pus si un scut metalic, ca sa fiu linistit, desi nu am avut pana acum probleme. Ar fi fost mai usor cu un 4WD? Clar. As fi ajuns probabil mai departe in conditii proaste de drum? Clar. Dar momentan sunt fericit cu ce am. Eu cred ca orice masina ai, trebuie sa fii constient de limitarile ei si sa actionezi in consecinta. Altfel ajungi ca Pisi de mai sus in nisip si dai vina pe masina cand problema de fapt e soferul... Daca vrei mai mult offroad decat poti face, schimba masina pe una offroad. Sunt destule modele disponibile, de la mai multe marci. Dar sa fim realisti: cati dintre noi vor sa treaca cu masina prin noroaie de juma' de metru si cand se impotmolesc sa iasa, sa lege cu troliul un copac si sa mearga apoi mai departe? De fapt, m-am exprimat gresit: cati vor sa plateasca pentru o masina care face fata la astfel de conditii? Pentru ca datele de vanzari sunt foarte clare, si explica de exemplu iesirea din gama a Patrol-ului... Sa aveti parte de drumuri asa cum va plac!
-
Cristi, vineri, 08.05.2015 13:18
Si pe mine ma sperie motoarele astea mici cu turbina desi pe hartie si la drum intins nu se simte vreo slabiciune. Din contra chiar. Ideea este ca omul sta in Brasov si are casa pe una din coline si ar avea nevoie de 4x4 mai ales iarna cand este destul de greu sa urci dealurile alea. Odata era sa derapeze urat pentru ca peste noapte se formase polei. Omul mai mult pentru asta vrea tractiune integrala. Nu cara remorci, nu merge cu masina plina, nu merge cu ea la multe sau la pescuit. Si nici nu sunt multi in familie, sotia si un prunc. Merge in Brasov si in concedii pana in Italia, Grecia sau 3-4 zile pana in Bucovina sau Maramures... Am auzit tot felul de povesti despre motoarele TSI si cica in ultimii ani probleme nu mai is asa multe. Ii place Yeti, dar la motor de 1.4 TSI nu se incadreaza. Quashqaiul asta este chiar frumos si cei de la dealer s-au comportat cel mai bine cu el. Au lasat de inteles ca mai poate negocia simtitor pretul. Pe loc i-au facut o reducere de 500 de euro. Daca o cumpara eu zic ca ii lasa vreo 800. 1000 totusi nu cred. Nu stiu, mai cautam desi e cam grabit ca a gasit sa dea Meganul si ar avea nevoie de masina. Omul este un antitalent... pentru el o masina buna e una incapatoare si frumoasa. :))) Prima data a vrut Fiat 500 L. Am avut niste discutii interesante. Masina ii faina, dar nu a inteles ca nu e chiar ce are el nevoie. De-aia m-a rugat sa-l ajut.
-
misha_zaitev, vineri, 08.05.2015 13:42
Repet Cristi. motorul de 1.2 este mic pentru Yeti si pentru asfalt. Daca are nevoie de 4x4 exclusiv iarna, de ce nu isi cumpara o Vitara, Samurai, sau Jimny sh? Investitia e minima.
-
Cristi, vineri, 08.05.2015 13:56
Pentru ca masina va fi folosita zi de zi. Plus ca Renault-ul ii cere tot mai multi bani si vrea sa-l vanda. O data la doua, trei luni i se strica ceva. Nu costa mult reparatiile, insa cand tragi linie vei vedea ca se duc bani frumosi. Si vrea o masina noua de familie.
-
Dan, vineri, 08.05.2015 20:06
Patrol a iesit doar din gama pentru Romania. Se cere pe alte piete care au o cultura in asa ceva. Rusia si Orientul Mijlociu sunt cele mai bune exemple. La noi multi ar fi considerat Patrol-ul mult prea scump, ceea ce si este. La 90k -100k $ , deci minim 80.000 euro, Patrol in 2015 e o masina scumpa. Dar si ofera. Doar se merge pe principiul 'obrazul subtire cu cheltuiala se tine' . Qashqai are ADN-ul Nissan, dar dimensiunile si designul il recomanda pentru viata intr-un oras mare, cu ocazionale extravagante la munte cu familia. E masina fiabila, economica si de incredere. Asta-i important! Qashqai isi face bine treaba. Tocmai de aia e si cel mai vandut din segment.
-
io, vineri, 08.05.2015 20:26
@zuzu X-Trail este rival pentru Subaru Forester si Land Rover Discovery Sport (fostul Freelander)
-
John80, vineri, 08.05.2015 20:38
eu am dat pentru userul cam insolent
Masina buna. Imi place!