Nissan Qashqai facelift

1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x4 Man6 Visia

Motor / Transmisie

4.0

Am urcat la bordul unui Qashqai echipat cu una dintre cele mai populare motorizări ale Alianței Renault-Nissan. Adică dieselul de 1.6 litri dCi, gata să livreze 130 de cai putere. M-au interesat mai mult cei 320 de Nm, livrați devreme, încă de pe la 1750 de rotații.

Asta face din Qashqai un crossover care se trezește devreme la viață și se dovedește vioi atunci când îl folosești în mediul urban. Și în afara orașului resursele par să fie suficiente. L-am testat pe o serie de autostrăzi și drumuri sinuoase de pe lângă Viena, iar agregatul de sub capotă a livrat performanțe bune.

Plaja de cuplu se termină undeva dincolo de 3000 de rotații, moment în care dieselul oricum este deja foarte zgomotos, iar tu trebuie să schimbi treapta de viteză. Și fiindcă tot a venit vorba de zgomot, trebuie să spun că Nissan afirmă cu mâna pe inimă că a îmbunătățit antifonarea motorului său de 1.6 litri. Într-adevăr, acesta este ceva mai puțin guraliv până în 2500 de rotații, însă după aceea pare că revine la vechile metehne. Însă, acesta este unul dintre compromisurile pe care orice client de diesel le face.

Cât privește transmisia, noi am avut o manuală cu șase trepte. Bine etajată, cu o timonerie ușor cam lungă. Una peste alta, Nissan pare că a băut apă după Volkswagen: perechea formată de motor și transmisie e cât se poate de naturală și ușor de exploatat.

  • petrol, marţi, 04.07.2017 11:33

    @Automarket Va rog eu, testati si masini cu motoare pe benzina. Sunt interesat de un Qashqai cu motor 1.2 DIG-T (benzina) si gasesc doar review-uri cu motor diesel.

  • Gabi, marţi, 04.07.2017 11:39

    @Automarket: De cutie automata in combinatie cu tractiunea 4x4, ati primit informatii noi?

  • cristi, marţi, 04.07.2017 12:22

    @all: poate inainte de a visa la o masina ar fi bine sa intrati si pe forumurile marcilor sa vedeti cat de fiabile si bine facute sunt cu adevarat...nu de alta dar o masina noua ustura rau la buzunar(achizitie+taxe)...in plus tineti minte regula de aur nr .1: nu va aruncati la achizitia unei masini noi in primii 2 ani de la aparitie, pana se descopera bolile copilariei... spor la cumparaturi!

  • @petrol, marţi, 04.07.2017 12:27

    Nu e nimeni interesat de o masina pe benzina care papa 11-12-13% in oras. Cu un diesel ai sanse sa stai intr-un 9-10 ceea ce poate fi acceptabil. 11-12 in oras deja trece in zona de inacceptabile. Asta par a nu intelege unii care tot propovaduiesc moartea dieselului si reinvierea benzinei. Benzina e buna si ok doar pentru masinile mici pana in maxim compacte (focus, golf, 308). Masina de fata e categoric in categoria celor care nu merita luate decat cu diesel. La fel e si dusterul. O benzina (mai ales fara turbo) pe genul asta de caroserie se taraie. In 99% din timp ai nevoie de cuplu nu de putere. Nu vreau sa generez flame-uri ci doar sa explic un pic de ce nu prea se gasesc review-uri cu benzine. Un motiv ar fi ca nu prea se cer si altul ar fi ca nici importatorii nu prea le imping pentru ca consuma mult si-si dau cu firma-n cap. Daca dai un Duster 1.2 TCE la test si -ti scoate jurnalistul un consum de 10-11% fii sigur ca o sa vinzi fix 0 bucati iar pe cea din review o s-o dai cu 20% discount dupa jumate de an. Vreti, nu vreti, consumul e poate cea mai importanta variabila la o masina. Si e oarecum justificat pentru ca in Europa combustibilii sunt scumpi. Poate ati uitat cand nu exista nici un sortiment de combustibil sub 6 lei. N-aveti cum sa uitati. Asa ceva nu se uita. E ca foametea, ti se inscrie adanc in ADN.

  • Andy, marţi, 04.07.2017 13:21

    @@petrol http://www.pretbenzina.ro/ Nu exista sortiment sub 6 lei? lol. Era valabil in 2012 cand 95 era 6.2 lei si 99 sarea de 7 lei. La preturile de acum si la motorizarile turbo benzinare tot mai eco, diferentele in oras sunt de 2 l/100 km fata de diesel-uri cu puteri asemanatoare. Diferente mari sunt in afara orasului unde benzinara turbo, daca e calcata, consuma relativ mult. Si vezi ca per total diesel-ul a ajuns sub benzina ca vanzari si va continua sa scada spectaculos: http://www.automarket.ro/stiri/declinul-continua-vanzarile-de-masini-diesel-au-scazut-cu-15-in-europa-in-77483.html Modelul ramane unul dintre cele mai interesante in categoria SUV-urilor compacte, insa e de vazut daca la final de an termina tot pe primul loc, in conditiile in care concurenta are deja modele noi care se vand foarte bine (3008, Tiguan, Ateca, etc.). Personal as merge pe Sportage ca raport pret/calitate si ca dimensiuni (portbagajul Nissanului e mic).

  • Consum de aproape 5 stele???, marţi, 04.07.2017 13:50

    Interesant. De retinut. "Câțiva kilometri prin oraș, apoi puțină autostradă cu multe limite de viteză și, bineînțeles, câteva drumuri de munte. Rezultatul? Un 7.3 litri/100 de kilometri.."

  • petrol, marţi, 04.07.2017 14:02

    @petrol Eu fac cam 12.000 km pe an. Ma astept la o diferenta, in medie, de 3 litri / 100 km in plus fata de diesel. Asta ar insemna, cam 400 euro/an in plus la benzina. Diferenta de achizitie este de 2.000 euro la diesel. In concluzie, daca as cumpara diesel as amortiza diferenta de pret, doar din consum de carburant, in 5 ani. Eu zic ca nu merita. Nici nu am luat in calcul revizii sau piese de schimb mai scumpe la diesel.

  • Crstian, marţi, 04.07.2017 15:35

    Salutare, momentan lucrez in Anglia la o companie uriasa care vinde masini. Conduc zilnic undeva la 60 de masini. De la Toyota pana la Masserati, Jaguar ,BMW,Mercedes si multe altele. Va spun sincer, daca vreti un Jeep ieftin si bun, nu va orientate catre Qashqai. Este o prostie de masina. avem clienti care isi aduc masinile inapoi dupa doar cateva zile. Orientativa tot catre Volkswaggen sau Opel Antara.

  • @petrol, marţi, 04.07.2017 15:38

    Nu te gandi ca ia cu 3% mai mult ci gandestete ca ia 12% in oras. Daca ti se pare rezonabil 12 in oras pentru un Qsq, e ok, poti sa-ti iei benzina dar nu esti referinta. Majoritatea oamenilor fug de orice sare peste 10% in oras Indiferent daca fac 30k sau 3k km. E pur si simplu inacceptabil pentru o masina de oameni normali. Si mai e un aspect important. Daca ceri unei benzine sa se miste ca un diesel, poti sa-ti iei adio si de la deja imensul 12%.

  • Scrooge, marţi, 04.07.2017 15:51

    masinile Diesel sub 1.6 tone greutate ar trebui in interzise in oras. Suntem in anul 2017 totusi. Dar na, incuiatii la minte sar sa de miliardul pe masina dar nu au 100 lei in plus pe luna pt consum, producatorii de masini isi fraca mainile cand vad profitul, fabricantii de medicamente onclologice la fel.

  • andrei, marţi, 04.07.2017 16:05

    Pentru oras exista hibride, transport in comun, biciclete etc Ar trebui renuntat la afumatorile aste diesel si pastrate pentru vehicule grele. Daca gandim doar prin pricina unei economii de carburant(de multe ori iluzorii) in dauna aerului pe care il respiram, punem caruta inaintea boilor. Dar mentalitatea asta si gandirea pe termen ultra scurt, fara nicio proiectie in viitor e paguboasa. Tare.

  • SD06, marţi, 04.07.2017 17:43

    @andrei La fabricarea bateriilor pentru o masina electrica, se polueaza cat o masina normala timp de 8 ani.

  • Edik, marţi, 04.07.2017 20:37

    Sd06 aberezi.... Producţia de baterii electrice este foarte puţin poluantă Poţi căuta studii bine făcute in domeniu special pentru acest aspect Chiar pe Youtube este o prezentare

  • Kotegaeshi, marţi, 04.07.2017 21:49

    Cristian, daca tu conduci zilnic 60 de masini in Anglia, atunci eu am scris peste 70% din cartile aflate in biblioteca Vaticanului. Daca tu conduci Maseratti, Jaguar samd., cum ramane cu insurance-ul? Quashqai este Jeep ieftin? Asta este aceeasi confuzie pe care o fac toti groomer-ii din Uk?

  • Frone, miercuri, 05.07.2017 10:31

    @petrol, poti folosi cu incredere spritmonitor s avezi ce consumuri reale sunt raportate de ultilizatorii acestor masini. Nu cred ca exista consumul specificat de tine....

  • Doncarlo, joi, 06.07.2017 07:42

    Ultimul test cu sportage ati facut acu 11 ani. Cu qashqai aveti 5 teste in trei ani.

  • doncarlo, joi, 06.07.2017 08:59

    Nu e rusine sa nu ai bani de benzina dar nu e nici motiv de lauda. Daca te uiti pe piata sh in germania vei observa ca masinile diesel cu acelasi nr de km au discount semnificativ fata de cele benzina. Asta pt ca numai romanii mai cumpara diesel sh in germania, stau masinile nevandute. Nemtii au descoperit ca un diesel euro 6 desi in mod oficial polueaza la nivel de benzina euro 4(normele euro sunt mult mai relaxate pt diesel) in traficul real diesel polueaza in cel mai bun caz la nivel de euro 3. Nu as lua diesel nici gratis. Decat sa dau 2000 euro in plus pe diesel mai bine iau benzina mai puternica chiar daca platesc 300 euro in plus la 10000km.

  • mircea, joi, 06.07.2017 11:27

    @Doncarlo Creed că întrebarea asta trebuia să meargă la cei de la Kia, nu la noi :)

  • Scrooge, sâmbătă, 08.07.2017 17:18

    @Mircea.....sunteti "certati" cu cei de la Kia ? Din ce stiu eu sunt foarte deschisi catre presa. Intrebarea asta a venit foarte corect catre Automarket, raspunsul e unul ambigu, nu precizeaza daca Automarket nu a fost interesat de a testa Kia sau daca Kia nu dorste sa ofere spre test masini catre Automarket, caci alta parte a presei auto din Ro a mai pus mana pe masinile din Romania. Mi-ar placea sa vad aici un test cu un Sportage.