Interior

4.5

Dincolo de portiere începi să pricepi că Nissan X-Trail este vârful de gamă al constructorului japonez. Nava amiral, dacă vrei să-i spunem așa „old school”. Îți dai seama de asta imediat ce iei contact cu materialele și pui contactul ca să te holbezi la ecranele uriașe.

Este un pas măreț făcut de Nissan, care părea să fi rămas încremenit în timp, când vine vorba de design interior și tehnologie. Ce-i drept, noi am avut la testul din Slovenia și echiparea de top, adică Tekna Plus, deci nu pot să vă spun cum este pe nivelurile mai pământești.

Cert este că totul are un aer premium. Ai o planșă de bord moale, ai o inserție moale în culoarea scaunelor și pe bord, pe consola centrală și pe portiere. E drept, dacă o să cobori suficient de mult mâna, o să descoperi un plastic ieftin și tare în partea inferioară. La fel și pe fețele ușilor spate.

Scaunele sunt foarte confortabile și pot fi îmbrăcate în textil, în piele Nappa perforată (așa am avut și eu) sau într-un material ce se poate curăța foarte ușor, ideal pentru cei care se gândesc la activități în aer liber.

X-Trail poate fi comandat cu 5 sau cu 7 locuri, însă, în varianta care se vrea a fi microbuz, e nevoie de multe compromisuri pentru a face loc pasagerilor. Mă refer la faptul că pe ultimul rând de scaune, cei doi pasageri nu pot fi decât niște copii mici. Chiar dacă Nissan promite că pot intra persoane de până la 1.60 metri. Spațiul pentru picioare este inexistent. E nevoie ca rândul doi să gliseze mult ca să le facă loc. Din fericire, bancheta glisează 22 de centimetri.

După mine, Nissan X-Trail e o mașină foarte încăpătoare pentru 5 pasageri, cu un loc uriaș pe al doilea rând de scaune, cu o podea aproape plată și cu geamuri mari. Varianta cu 7 locuri nu mi se pare nici măcar un compromis realizabil.

Bineînțeles, în funcție de ce variantă alegi, spațiul din portbagaj este influențat. Pentru că acolo se ascund cele două scaune extra. Dacă mergi pe 5 locuri, o să primești 575 de litri. Dacă o să bifezi 7 locuri, o să rămâi cu 475 de litri.

Mai sunt două elemente despre care aș vrea să vă povestesc: deschiderea la aproape 90 de grade a portierelor spate este extrem de utilă pentru a ușura accesul. Al doilea detaliu, pe care sunt sigur că o să-l observați dacă o să conduceți mașina, este antifonarea habitaclului. S-a lucrat mult la asta, Nissan reușind să te separe cu succes de exterior.

  • Superior, luni, 24.10.2022 11:33

    Pe principiul: cum s-a fac mai complicată și scumpă mașina, bineînțeles, inutil pentru consumatorul final.

  • @editor, luni, 24.10.2022 11:37

    "Pentru cei care iubesc viața simplă, fără acolade sau paranteze, Nissan oferă și un motor clasic pe X-Trail. Este vorba despre unitatea pe benzină, de 1.5 litri, capabilă să dezvolte 163 de cai putere. E aceeași pe care o găsim și pe modelele Dacia și Renault. " Pe ce modele Renault si Dacia se gaseste acest motor? Nu cumva e de 1.3?

  • Klaus, luni, 24.10.2022 16:23

    Hm, acesta-i modelul aparut in US acum vreo 2 ani, bineinteles sub numele de Rogue? Daca este asa, inseamna ca europenilor, si nu numai, le este vanduta o masina invechita deja, la un pret nesimtit de mare, ceva gen Infinity. Poate ca ma insel si bat campii...

  • adig01, luni, 24.10.2022 20:00

    De ce comparați aceasta mașina cu Toyota sau cu Honda? Nissan se vrea premium deci o comparație cu o Mazda CX-60 era mai potrivită.

  • parere, marţi, 25.10.2022 09:52

    Nu inteleg de ce amintiti de Highlander. Modelul Toyota este o clasa peste X Trail. Poate voiati sa spuneti RAV4, care il bate din toate pozitiile la consum.

  • adi_10, marţi, 25.10.2022 12:30

    1. Nu stiu la ce va referiti cand spuneti ca motorul de 1.5 156 de cai il gasiti pe Dacie, ala este un motor de 1.3 total diferit fata de acesta. 2. Cand am vazut primele poze + informatii despre masina asta am zis gata, asta va fi urmatoarea mea masina. Speranta mea era ca o poti lua full option cu vreo 45k euro, nu 57k. 3. O alta problema este ca motorul acesta hybrid este mult mai complicat fata de ce gasim pe Toyota sau Honda si totusi consuma mai mult. Nu ma asteptam vreodata ca Nissan sa bata Toyota la hybride dar totusi e diferenta f mare. 4. La aspect n-am ce sa comentez, e absolut superba interior exterior.

  • Dan, marţi, 25.10.2022 18:27

    Chiar daca acest sistem hibrid e-power nu are consumul chiar atat de mic ca sistemul Toyota cu cutie e-CVT, totusi eu consider ca e un sistem excelent. Exact ce trebuie pentru o masina de familie moderna. E important ca mergi doar ELECTRIC, cu toate avantajele de dianmica aferente. Si fara cutie de viteze. In oras ai plecari de pe loc fulminante. In trafic bara la bara nu omori deloc motorul, asa cum se intampla la un termic, mai ales daca e Diesel. Tractiunea 4x4 pur electrica, daca softul e corect setat, e ideala pe drumuri alunecoase sau in off-road. Motorul de 1.5 in 3 cilindri are raport de compresie variabil. Pare ceva complicat si stricacios, dar eu cred ca va fi chiar mai fiabil ca alte variante clasice, deoarece Nissan l-a testat si rastestat, fiind un motor care va deveni universal si nu-si permit sa dea chix cu el. Consumul poate fi si mic daca se merge linistit. Daca vrei performanta, asa cum banuiesc ca l-a hamalit si autorul Bogdan Mirica, atunci motorul trece pe raport de compresie mic, cu putere mai mare si consum clar mai mare. Deci depinde de situatie: putem avea fie consum mic, fie putere mare. In plus, mie imi place la maxim arhitectura asta de hibrid serie, cu grup electrogen + motoare electrice de tractiune. Cred ca numai pretul poate fi o piedica in a deveni un best seller. Poate chiar cu acest pret marisor tot bine se va vinde. Si daca alegem o varianta de echipare sub cea full, obtinem si un pret corect si dotari arhisuficiente. Toyota RAV4 o fi mai eficienta pe partea de consum, dar e mai urata si mai ”rustica”. E un pachet solid, dar nu un pachet atractiv din punctul meu de vedere. Oferta Nissan cu Qashqai si mai ales cu X-Trail e mult mai atractiva: design, spatiu, motorizare, dinamica, consum, tehnologie, pret. Un sistem hibrid asemanator, dar nu chiar identic, are si Honda CR-V. Dar CR-V-ul actual e invechit si nici noul model nu pare prea modern si adaptat pietei europene. Deci e-power-ul lui Nissan cred ca e cea mai buna gaselnita a momentului pe partea de sisteme hibrid.

  • @Dan, joi, 27.10.2022 10:07

    Raportul de compresie se reflectă în randamentul unui motor termic. Este invers decât ai spus. Cu cât raportul de compresie este mai mare randamentul motorului este mai bun și deci este mai economic deci ar trebui să consume mai puțin. Eu personal mă îndoiesc că acest motor are raport de compresie variabil.

  • Fir de cupru, miercuri, 09.11.2022 08:13

    De ce as cumpăra asa ceva? Consum mare, preț mare, in concluzie nu vad nici un avantaj fata de un auto cu combustie interna.

  • Dan, duminică, 13.11.2022 12:01

    Spui si tu fix ce am spus si eu, dar ai inteles gresit ce am spus eu si ma contrazici. Deci: - Raport de compresie MIC inseamna putere mare si consum mare - Raport de compresie MARE inseamna putere mica si consum mic.

  • komentator, duminică, 15.01.2023 18:29

    Dacă 7,5l/100km este considerat un consum mare pentru un 4x4 care sigur nu a mers în condiții ideale atunci aveți acces la niște motoare ale viitorului... eu unul nu cunosc un consum mai bun. În plus, o comparație ar duce probabil la rezultate asemănătoare (cu legile termodinamicii nu te pui iar o revoluție în funcționarea motorului ar fi dacă ar funcționa după alte cicluri decât Otto sau Atkinson). Cu ce pare că vine acest sistem ePower (cam asta spun vloger-ii străini și români) este confortul conducerii pur electrice fără stress-ul alimentării.

  • adi_10, miercuri, 01.11.2023 11:22

    Intr-un final am cumparat-o, ar trebui sa ajunga in ianuarie. am mers pe versiunea Tekna cu 1.5 201 cai e power. daca a luat cineva varianta asta de motorizare m-ar interesa sa imi dati un feedback. multumesc!