Interior
Dincolo de portiere începi să pricepi că Nissan X-Trail este vârful de gamă al constructorului japonez. Nava amiral, dacă vrei să-i spunem așa „old school”. Îți dai seama de asta imediat ce iei contact cu materialele și pui contactul ca să te holbezi la ecranele uriașe.
Este un pas măreț făcut de Nissan, care părea să fi rămas încremenit în timp, când vine vorba de design interior și tehnologie. Ce-i drept, noi am avut la testul din Slovenia și echiparea de top, adică Tekna Plus, deci nu pot să vă spun cum este pe nivelurile mai pământești.
Cert este că totul are un aer premium. Ai o planșă de bord moale, ai o inserție moale în culoarea scaunelor și pe bord, pe consola centrală și pe portiere. E drept, dacă o să cobori suficient de mult mâna, o să descoperi un plastic ieftin și tare în partea inferioară. La fel și pe fețele ușilor spate.
Scaunele sunt foarte confortabile și pot fi îmbrăcate în textil, în piele Nappa perforată (așa am avut și eu) sau într-un material ce se poate curăța foarte ușor, ideal pentru cei care se gândesc la activități în aer liber.
X-Trail poate fi comandat cu 5 sau cu 7 locuri, însă, în varianta care se vrea a fi microbuz, e nevoie de multe compromisuri pentru a face loc pasagerilor. Mă refer la faptul că pe ultimul rând de scaune, cei doi pasageri nu pot fi decât niște copii mici. Chiar dacă Nissan promite că pot intra persoane de până la 1.60 metri. Spațiul pentru picioare este inexistent. E nevoie ca rândul doi să gliseze mult ca să le facă loc. Din fericire, bancheta glisează 22 de centimetri.
După mine, Nissan X-Trail e o mașină foarte încăpătoare pentru 5 pasageri, cu un loc uriaș pe al doilea rând de scaune, cu o podea aproape plată și cu geamuri mari. Varianta cu 7 locuri nu mi se pare nici măcar un compromis realizabil.
Bineînțeles, în funcție de ce variantă alegi, spațiul din portbagaj este influențat. Pentru că acolo se ascund cele două scaune extra. Dacă mergi pe 5 locuri, o să primești 575 de litri. Dacă o să bifezi 7 locuri, o să rămâi cu 475 de litri.
Mai sunt două elemente despre care aș vrea să vă povestesc: deschiderea la aproape 90 de grade a portierelor spate este extrem de utilă pentru a ușura accesul. Al doilea detaliu, pe care sunt sigur că o să-l observați dacă o să conduceți mașina, este antifonarea habitaclului. S-a lucrat mult la asta, Nissan reușind să te separe cu succes de exterior.
Pe principiul: cum s-a fac mai complicată și scumpă mașina, bineînțeles, inutil pentru consumatorul final.