Tinuta de drum
Nu voi uita multe momente frumoase, petrecute în teren accidentat, cu vechile generații Nissan X-Trail. Țin minte multe provocări dificile într-un concediu petrecut în Grecia, alături de a doua generație. Și, logic, prima impresie ar fi că noul model lasă undeva în urmă veleitățile acelea.
Organizatorii testului au vrut să ne contrazică și ne-au pus la dispoziție un traseu off-road, cu multe provocări, unde Nissan X-Trail a performat bine. Are o gardă la sol de 20 de centimetri (pe versiunea electrică) și niște unghiuri decente (19 grade pentru atac și 23 pentru degajare). E clar că nu vor mai fi așa de mulți clienți care să-l pună la treabă prin teren accidentat, însă e bine că mașina e capabilă.
Am parcurs o înclinare laterală de 30 de grade, am folosit funcția de Hill Descent Control cu succes și chiar am urcat o pantă pe care erau lemne ude. Sistemul de tracțiune integrală, compus din cele două motoare electrice, calculează bine distribuția cuplului când ești într-o situație dificilă. Și o face extrem de repede. Asta pot spune că am simțit. Oficialii se laudă cu o cuplare de 10.000 de ori mai rapidă decât în cazul unui sistem mecanic.
În caz că vă întrebați, există două moduri de rulare pentru teren accidentat, Snow și Off-Road.
Pentru cei care văd mașina aceasta mai mult pe trasee de asfalt, există și aici trei moduri, clasice. Recunosc, m-am folosit de Sport pentru a imprima ceva mai multă dinamică. Și se simte plăcut. E drept, crește exponențial și sunetul motorului pe benzină.
Cât privește ținuta de drum cotidiană, pot să vă spun că X-Trail se va dovedi o mașină foarte confortabilă. Chiar și cu jantele de 20 de inch, mașina s-a simțit foarte bine. Neregularitățile au fost absorbite foarte bine, iar sunetul transmis în habitaclu mult estompat. Așadar, o suspensie bine antifonată și docilă.
Bineînțeles, cu tot cu arhitectura multi-link pe spate, mașina tot se simte ușor stângace pe viraje, cu o inerție mare și un ruliu pe măsură. Nu cred că poți să ceri vreun comportament sportiv. Mai ales că și direcția este setată mai mult către o rulare civilizată, fără pretenții de precizie.
Pe principiul: cum s-a fac mai complicată și scumpă mașina, bineînțeles, inutil pentru consumatorul final.