Tinuta de drum

4.5

Nu voi uita multe momente frumoase, petrecute în teren accidentat, cu vechile generații Nissan X-Trail. Țin minte multe provocări dificile într-un concediu petrecut în Grecia, alături de a doua generație. Și, logic, prima impresie ar fi că noul model lasă undeva în urmă veleitățile acelea.

Organizatorii testului au vrut să ne contrazică și ne-au pus la dispoziție un traseu off-road, cu multe provocări, unde Nissan X-Trail a performat bine. Are o gardă la sol de 20 de centimetri (pe versiunea electrică) și niște unghiuri decente (19 grade pentru atac și 23 pentru degajare). E clar că nu vor mai fi așa de mulți clienți care să-l pună la treabă prin teren accidentat, însă e bine că mașina e capabilă.

Am parcurs o înclinare laterală de 30 de grade, am folosit funcția de Hill Descent Control cu succes și chiar am urcat o pantă pe care erau lemne ude. Sistemul de tracțiune integrală, compus din cele două motoare electrice, calculează bine distribuția cuplului când ești într-o situație dificilă. Și o face extrem de repede. Asta pot spune că am simțit. Oficialii se laudă cu o cuplare de 10.000 de ori mai rapidă decât în cazul unui sistem mecanic.

În caz că vă întrebați, există două moduri de rulare pentru teren accidentat, Snow și Off-Road.

Pentru cei care văd mașina aceasta mai mult pe trasee de asfalt, există și aici trei moduri, clasice. Recunosc, m-am folosit de Sport pentru a imprima ceva mai multă dinamică. Și se simte plăcut. E drept, crește exponențial și sunetul motorului pe benzină.

Cât privește ținuta de drum cotidiană, pot să vă spun că X-Trail se va dovedi o mașină foarte confortabilă. Chiar și cu jantele de 20 de inch, mașina s-a simțit foarte bine. Neregularitățile au fost absorbite foarte bine, iar sunetul transmis în habitaclu mult estompat. Așadar, o suspensie bine antifonată și docilă.

Bineînțeles, cu tot cu arhitectura multi-link pe spate, mașina tot se simte ușor stângace pe viraje, cu o inerție mare și un ruliu pe măsură. Nu cred că poți să ceri vreun comportament sportiv. Mai ales că și direcția este setată mai mult către o rulare civilizată, fără pretenții de precizie.

  • Superior, luni, 24.10.2022 11:33

    Pe principiul: cum s-a fac mai complicată și scumpă mașina, bineînțeles, inutil pentru consumatorul final.

  • @editor, luni, 24.10.2022 11:37

    "Pentru cei care iubesc viața simplă, fără acolade sau paranteze, Nissan oferă și un motor clasic pe X-Trail. Este vorba despre unitatea pe benzină, de 1.5 litri, capabilă să dezvolte 163 de cai putere. E aceeași pe care o găsim și pe modelele Dacia și Renault. " Pe ce modele Renault si Dacia se gaseste acest motor? Nu cumva e de 1.3?

  • Klaus, luni, 24.10.2022 16:23

    Hm, acesta-i modelul aparut in US acum vreo 2 ani, bineinteles sub numele de Rogue? Daca este asa, inseamna ca europenilor, si nu numai, le este vanduta o masina invechita deja, la un pret nesimtit de mare, ceva gen Infinity. Poate ca ma insel si bat campii...

  • adig01, luni, 24.10.2022 20:00

    De ce comparați aceasta mașina cu Toyota sau cu Honda? Nissan se vrea premium deci o comparație cu o Mazda CX-60 era mai potrivită.

  • parere, marţi, 25.10.2022 09:52

    Nu inteleg de ce amintiti de Highlander. Modelul Toyota este o clasa peste X Trail. Poate voiati sa spuneti RAV4, care il bate din toate pozitiile la consum.

  • adi_10, marţi, 25.10.2022 12:30

    1. Nu stiu la ce va referiti cand spuneti ca motorul de 1.5 156 de cai il gasiti pe Dacie, ala este un motor de 1.3 total diferit fata de acesta. 2. Cand am vazut primele poze + informatii despre masina asta am zis gata, asta va fi urmatoarea mea masina. Speranta mea era ca o poti lua full option cu vreo 45k euro, nu 57k. 3. O alta problema este ca motorul acesta hybrid este mult mai complicat fata de ce gasim pe Toyota sau Honda si totusi consuma mai mult. Nu ma asteptam vreodata ca Nissan sa bata Toyota la hybride dar totusi e diferenta f mare. 4. La aspect n-am ce sa comentez, e absolut superba interior exterior.

  • Dan, marţi, 25.10.2022 18:27

    Chiar daca acest sistem hibrid e-power nu are consumul chiar atat de mic ca sistemul Toyota cu cutie e-CVT, totusi eu consider ca e un sistem excelent. Exact ce trebuie pentru o masina de familie moderna. E important ca mergi doar ELECTRIC, cu toate avantajele de dianmica aferente. Si fara cutie de viteze. In oras ai plecari de pe loc fulminante. In trafic bara la bara nu omori deloc motorul, asa cum se intampla la un termic, mai ales daca e Diesel. Tractiunea 4x4 pur electrica, daca softul e corect setat, e ideala pe drumuri alunecoase sau in off-road. Motorul de 1.5 in 3 cilindri are raport de compresie variabil. Pare ceva complicat si stricacios, dar eu cred ca va fi chiar mai fiabil ca alte variante clasice, deoarece Nissan l-a testat si rastestat, fiind un motor care va deveni universal si nu-si permit sa dea chix cu el. Consumul poate fi si mic daca se merge linistit. Daca vrei performanta, asa cum banuiesc ca l-a hamalit si autorul Bogdan Mirica, atunci motorul trece pe raport de compresie mic, cu putere mai mare si consum clar mai mare. Deci depinde de situatie: putem avea fie consum mic, fie putere mare. In plus, mie imi place la maxim arhitectura asta de hibrid serie, cu grup electrogen + motoare electrice de tractiune. Cred ca numai pretul poate fi o piedica in a deveni un best seller. Poate chiar cu acest pret marisor tot bine se va vinde. Si daca alegem o varianta de echipare sub cea full, obtinem si un pret corect si dotari arhisuficiente. Toyota RAV4 o fi mai eficienta pe partea de consum, dar e mai urata si mai ”rustica”. E un pachet solid, dar nu un pachet atractiv din punctul meu de vedere. Oferta Nissan cu Qashqai si mai ales cu X-Trail e mult mai atractiva: design, spatiu, motorizare, dinamica, consum, tehnologie, pret. Un sistem hibrid asemanator, dar nu chiar identic, are si Honda CR-V. Dar CR-V-ul actual e invechit si nici noul model nu pare prea modern si adaptat pietei europene. Deci e-power-ul lui Nissan cred ca e cea mai buna gaselnita a momentului pe partea de sisteme hibrid.

  • @Dan, joi, 27.10.2022 10:07

    Raportul de compresie se reflectă în randamentul unui motor termic. Este invers decât ai spus. Cu cât raportul de compresie este mai mare randamentul motorului este mai bun și deci este mai economic deci ar trebui să consume mai puțin. Eu personal mă îndoiesc că acest motor are raport de compresie variabil.

  • Fir de cupru, miercuri, 09.11.2022 08:13

    De ce as cumpăra asa ceva? Consum mare, preț mare, in concluzie nu vad nici un avantaj fata de un auto cu combustie interna.

  • Dan, duminică, 13.11.2022 12:01

    Spui si tu fix ce am spus si eu, dar ai inteles gresit ce am spus eu si ma contrazici. Deci: - Raport de compresie MIC inseamna putere mare si consum mare - Raport de compresie MARE inseamna putere mica si consum mic.

  • komentator, duminică, 15.01.2023 18:29

    Dacă 7,5l/100km este considerat un consum mare pentru un 4x4 care sigur nu a mers în condiții ideale atunci aveți acces la niște motoare ale viitorului... eu unul nu cunosc un consum mai bun. În plus, o comparație ar duce probabil la rezultate asemănătoare (cu legile termodinamicii nu te pui iar o revoluție în funcționarea motorului ar fi dacă ar funcționa după alte cicluri decât Otto sau Atkinson). Cu ce pare că vine acest sistem ePower (cam asta spun vloger-ii străini și români) este confortul conducerii pur electrice fără stress-ul alimentării.

  • adi_10, miercuri, 01.11.2023 11:22

    Intr-un final am cumparat-o, ar trebui sa ajunga in ianuarie. am mers pe versiunea Tekna cu 1.5 201 cai e power. daca a luat cineva varianta asta de motorizare m-ar interesa sa imi dati un feedback. multumesc!