Interior
Dacă la exterior Duster a preferat să evolueze, impresia generală fiind că modificările sunt sumare în ciuda faptului că s-au schimbat efectiv toate panourile de caroserie și elementele estetice între cele două generații, interiorul este în mod cert o evoluție apăsată. Inginerii și designerii Dacia au ascultat plângerile clienților și au dezvoltat un habitaclu diferit al cărui principal atu este faptul că a evoluat serios la capitolul calitate percepută.
Primul contact cu habitaclul este momentul în care te așezi pe scaun și observi că Duster nu mai are șezutul plat și compromis al scaunelor anterioare, ci scaune noi, profilate, pe care te simți ok după o repriză de condus de două ore. Ceu de la Dacia spun că au modificat implicit consistența spumei constructive, deci probabil că s-au ars ceva neuroni în căutarea unei soluții cât mai corecte.
Apoi închizi portiera și îți dai seama că sunetul produs de aceasta este unul "plin", curat. Nu mai pare că tragi de o foaie de tablă pe care sunt prinse niște elemente suplimentare și care sună a gol când se lovește de toc. Ar fi putut fi și mai bine dacă mânerul interior ar fi fost așezat ceva mai spre centrul ușii, nu atât de împins spre bord, pentru că unghiurile formate nu-ți oferă cea mai bună priză pentru a trage portiera.
Bordul e complet nou, iar în mijlocul său tronează ecranul sistemului MediaNav Evolution. Așezat mai sus, așa cum era de așteptat, deci mult mai ușor de urmărit cu privirea atunci când sistemul de navigație e activ. Dacă la generația anterioară era o misiune aproape imposibilă să urmărești harta din cauza contorsionismului acut de care trebuia să dai dovadă căutând display-ul la nivelul călcâielor, lucrurile stau mult mai bine acum. Nu perfect, pentru că o poziționare și mai ridicată ar fi fost de preferat. Dar e clar că ergonomia a fost îmbunătățită.
La capitolul materiale, Dacia a marșat din nou pe soluții durabile - o metodă mai elegantă de a spune "plastic tare", dar care de această dată au fost texturate pentru a spori impresia de calitate imediată. Există însă și zone "moi" așezate strategic acolo unde e nevoie, cum ar fi zona dedicată cotului de pe fețele de uși. Apropo de cot, există acum o cotieră de tip autocar pe care o ai la dispoziție la nevoie atunci când te afli pe scaunul șoferului.
Un plus serios pentru sistemul de climatizare automată și pentru cele trei butoane rotative ale sale. Acestea arată și se simt mai natural la acționare decât multe alte soluții regăsite pe modele cu ștaif, implicit în gama superioară Renault sau Nissan, de exemplu. Iar ecranul integrat în rotative este de efect: simplu și eficient.
Mi-a plăcut și faptul că Duster s-a digitalizat parțial în zona instrumentarului de bord, SUV-ul de la Mioveni folosind acum spațiul central dintre vitezometru și turometru pentru a introduce un ecran central alb-negru pe care poți vedea viteza de deplasare și informațiile computerului de bord. Din nou vorbim de o soluție eficientă și simplă care rezolvă elegant o problemă "prăfuită". Volanul este inspirat din gama Logan/Sandero și oferă un design nou și comenzi basic. Spre deosebire de vechea generație, acesta poate fi reglat atât pe înălțime, cât și pe adâncime. Știți cum e: un pas mic pentru om, un pas mare pentru omenire.
La nivel de spațiu, Duster nu s-a schimbat față de generația anterioară, deci nu vă așteptați să așezați șase trollere acolo unde până acum intrau lejer trei. Avem 478 de litri în versiunile 4x2 și o idee mai puțin acolo unde dedesubturile sistemului de tracțiune integrală mai fură câțiva centimetri din spațiul de încărcare. E mai mult decât are orice SUV de segment B și depășește și câteva SUV-uri cu pretenții din segmentul C. Cum ar fi Kadjar sau Suzuki SX4.
Foarte bine punctat ce nu le-a placut...adica chestiunile esentiale,cred ca nu le-a fost deloc usor sa gaseasca aspectele pozitive care nu sunt altceva decat mici diferente fata de modelul precedent.Pretul imbatabil se justifica prin ,,ce nu ne-a placut,,...Din punctul meu de vedere singurul plus e designul exterior care e destul de bine definit comparativ cu alte modele gen skoda yeti,de exemplu.