Ford Fiesta
Definiția dinamicii
Noua generație Ford Fiesta a ajuns pentru prima dată pe mâinile unui redactor Automarket în urmă cu două luni. Testul internațional a avut loc în Valladolid, Spania, iar Bogdan ne-a povestit aici despre experiența lui la volanul unei versiuni Titanium echipată cu motorul diesel de 1.5 litri de 120 de cai putere.
Cu ocazia lansării naționale a celui mai vândut model din gama Ford, reprezentanții biroului românesc al mărcii au organizat un eveniment special în inima Transilvaniei: două zile la volanul noii generații Fiesta pe drumurile care anul acesta au servit drept probe speciale pentru concurenții din cadrul Transilvania Rally 2017. Cu alte cuvinte, drumuri înguste, pline de viraje strânse: un traseu excelent pentru comportamentul dinamic al Fiestei.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
someone, marţi, 19.09.2017 11:23
cutia auto e clasica sau cu dublu ambreiaj? diferenta de performanta intre auto si manual e f mare
-
Ford, marţi, 19.09.2017 11:52
Design lamentabil. Partea frontala nu are nici o legatura cu spatele, modelul anterior era mult mai reusit. In plus, la interior au venit si ei cu ideea tampita de a inlocui butoanele clasice pentru comenzi cu butoane digitale. Dpmdv un regres fata de vechiul Fiesta.
-
Pana, marţi, 19.09.2017 12:10
Nu vreau sa fiu inteles gresit, dar... Mitsu Colt 1.3 95 CP (2004): 0-100 km/h 11.1s, vit. max. 180 km/h. Asta apropo de "definitia dinamicii". Si e doar un exemplu. Performantele sunt foarte apropiate de un Peugeot 208 de 82 CP. Ca daca e sa comparam cu dinamica unui 1.4 VTi de 95 CP, nu sta la "discutii" cu Fordul asta. Inclusiv Clio 0.9 TCe are dinamica mai buna. Desi are 90 CP.
-
vianu, marţi, 19.09.2017 12:31
Fiesta sta ceva mai bine pe sosea si decat Colt si decat Clio si decat 208...apropos de dinamica. Mai bifam ceva kilograme in plus in dreptul Fiestei si imaginea incepe sa se clarifice Fiesta = 1206Kg Clio = 1090Kg 208 ~ 1000kg Colt ~ 950Kg
-
Pana, marţi, 19.09.2017 12:39
Ok, Colt sa zicem ca e o masina depasita, proiectata prin 2000-2001. Siguranta, confortul si calitatea nu mai sunt la standardele actuale. Dar Clio si 208 sunt masini moderne. Cred ca Ford "sufera" de ce suferea Opel acum 8-10 ani, cand avea masini destul de grele.
-
Andy, marţi, 19.09.2017 12:55
Corect ce au zis Vianu si Pana, cu precizarea ca Opel suferea de greutate in plus si acum 3 ani, pana la aparitia noii Astra. Abia de la modelul respectiv au inceput sa scada kilogramele :-). Mazda 2 e de adaugat pe lista: ~975 kg Interesant si noul Jazz facelift (~1.100 kg) care primeste motorizarea de pe HR-V: 1.5 130 cp si va avea doar posibilitatea unei CVT. Sunt tare curios cum se va comporta vs. rivalii turbo ca dinamica, pentru ca dpdv al consumului si motorul vechi 1.3 102 cp statea excelent chiar daca era aspirat. Altfel, Fiesta va ramane in Europa un best-buy - oricat am carcoti preturile sunt bune la ce ofera pachetele de dotari vs. rivalii VAG de ex - si mai mult ca sigur ca va avea vanzari de top 3 in clasa mica si de top 5 la general.
-
dumy78, marţi, 19.09.2017 14:58
Volkswagen Polo de 1.0 litri TSI de 95 de cai cu transmisie automată și echiparea Highline costă 16.800 de euro, dar nu are aer conditionat automat nici keyless. Daca le adaugi sari binisor de 19000
-
kim_vl, marţi, 19.09.2017 20:29
Cu "reprezentanții biroului românesc al mărcii" dialogul este imposibil, spre deosebire de alte marci. Am vrut sa fac o comanda pt. noul Fiesta si ma interesa functia de monitorizare a unghiului mort (BLIS - blind spot information system), functie prezentata pe site-ul si brosura din Romania, dar care nu mai apare in lista de dotari standard si optionale. Pe unde am mai citit sau vizionat clipuri de prezentare a BLIS-ului (https://www.youtube.com/watch?v=dLWDpNRimhw) am vazut ca acest sistem se foloseste de senzorii radar de pe spate, deci am vrut sa intreb daca imi comand sistemul automat de parcare (cu senzori radar fata/spate) daca voi beneficia si de BLIS. Am trimis un mail la importator - nimic. Am retrimis mail-ul - nimic. Am sunat ieri - ba nu raspundea nimeni, ba tot felul de mesaje robotice aiurea. In cele din urma imi raspunde o tanti enervata si plictisita: da, o sa va raspundem la mail (nu m-a intrebat de mail ce, cand...). Pana acum nimic. Miroase a neseriozitate.
-
kim_vl, marţi, 19.09.2017 20:57
Cateva detalii pt. cine este interesat: - cutia automata nu mai este cu dublu ambreiaj (Powershift) ci cu convertizor de cuplu - distributia la motorul 1.0 este pe curea - nu exista faruri (faza scurta/faza lunga) cu LED sau Xenon nici macar optional
-
Kirotractor, miercuri, 20.09.2017 10:39
Scump, doamnă, scump - dar nici la alte mărci nu-i mai ieftin halatul. :-) Cu mici excepții, evident. Ce-i drept, Fiesta păstreză atuul ținutei de drum excelente, dar mulți conducători fără veleități de piloți ar putea prefera un C3 automatic EAT6 de 110 CP - mai ieftin (vreo 15.000 parcă-n versiunea de echipare Shine de top), mai confortabil și simultan mai economic și performant. ...Ori un Swift 1.0 Boosterjet de 112 CP la fel de bine echipat, pentru cei cu mai puține pretenții de spațiu interior, cam la aceeași bani (automatic și el, clar, dar cu accelerație 0-100 km/h superioară versiunii cu cutie manuală cu 0,6 s). Încurcate-s deci enigmele cutiilor automate...
-
vianu, miercuri, 20.09.2017 10:41
@kim Nu mai gasesti un alt dealer? Putina miscare nu iti strica...:) Te referi la distributia pe curea in baie de ulei? Daca da, chestiunea e veche... de la aparitia motorului de 1litru
-
Andy, miercuri, 20.09.2017 11:17
@kim Cauta alt dealer sau alta marca cu totul. Vezi noua Rio care are motorizari comparabile cu Fiesta si pluseaza la portbagaj si consum. Nu te crampona doar de o marca ca ai de unde alege. P.S. Daca vrei automata care sa aiba si performante bune uita-te la 208 1.2 Turbo 110CP Aut6 Allure (echiparea de top) - 16.935 € la care mai scazi cu promotiile.
-
kim_vl, miercuri, 20.09.2017 13:18
Niciuna din ce ati amintit nu se compara cu Fiesta, nici macar la dotari.
-
Andy, miercuri, 20.09.2017 13:52
@kim Poate ca Fiesta are mai multe dotari, fiind mai recenta, insa ca fiabilitate e sub Peugeot si Kia: http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds Pentru un client care da maxim 20.000 pe o masina si eventual o tine mai mult de 5 ani, fiabilitatea e un aspect important. E alegerea ta oricum. Optiuni ai cu duiumul :-)
-
kim_vl, sâmbătă, 23.09.2017 21:39
Vedeti aici ce inseamna stabilitate la o masina de clasa mica; poate, poate noul Polo sa se apropie de Fiesta, in rest ceilalti sunt la ani lumina: https://www.youtube.com/watch?v=ynkQCkBvXQs
-
Catalin, sâmbătă, 23.09.2017 22:35
@Automarket Ati scris de 2 ori in articol ca varianta de 1.1 litri are 75 CP. Are de fapt 70 CP. Sau 85 CP, cum este scris in articol. Varianta 1.0 EcoBoost MT6 100 CP realizeaza 0-100 km/h in 10,5 secunde, nu in 10,2 secunde cum ati scris. Cea AT6 in 12,2 secunde, corect, iar diferenta fata de MT6 este de 1,7 secunde, nu de 2 secunde cum apare in articol.
-
Kirotractor, luni, 25.09.2017 10:48
@kim_vl: Cam mult spus la ani-lumină distanță, deși Fiesta are într-adevăr un avantaj de 2-3 km/h în proba elanului, cu o stabilitate pe traiectorie lăudabilă... dar să nu uităm că și-n versiunea cu pneuri f. late (205/45 R17, în timp ce Swift-ul de ex. are 185-uri). De remarcat oricum slăbiciunile Ibizei (atenție - platformă comună cu noul Polo) ori ale Golfului GTI care, deși fără vreo înclinare laterală, tot în bălării ajunge la mult sub 80 km/h. Ontopic însă la clasa B, și noul/scumpul Nissan Micra are - surprinzător - niște suspensii execrabile, mult sub cele ale lui Clio (cu care cică ar fi identic... nici vorbă) - fiindcă pompează la fel de nașpa-pericolozo ca ale Juke-ului (mult sub 2008-ul Peugeot, depășit și el însă surprinzător de... anonimul Suzuki SX-4). În fine, e și proba asta un criteriu de cumpărare, dar nu singurul - altfel everybadea și-ar lua de pildă Opel Insignia, care bate la fund... cu coarnele elanului :-) BMW-uri și Merțane similare.
-
fiesta, marţi, 26.09.2017 09:26
@kim_vl / la 23.09.2017, 21:39 - Multumesc! link-ul e foarte util, ma uit si la alte modele. Fiesta cui nu-i place, sa-si ia altceva.. dar eu spun ca e foarte reusita, cu mici neajunsuri poate, la dotari. Dar eu cred ca le pastreaza pentru "reinoiri" sa lase impresie ca vin cu ceva nou. Nu toti se indragostesc de aceeasi mireasa))) Designul e putin copiat de pe Merc -B clas.
-
Catalin, miercuri, 27.09.2017 00:08
@Kirotractor Lucrurile stau astfel: in 20.09 ora 13:18, @kim_vl a postat acest comentariu: ''Niciuna din ce ati amintit nu se compara cu Fiesta, nici macar la dotari.'' Si a luat numai voturi negative, eu sunt cel care i-a dat vot pozitiv si am explicat acest lucru pe turatii.ro la articolul ''Prim contact noul Ford Fiesta''. Oricine citeste comentariile de la acel articol poate sa constate ca este asa cum descriu. Dupa ce a luat voturile negative la comentariul din 20.09, a preluat link-ul pe care eu l-am inserat in 23.09 pe turatii.ro si l-a adaugat aici, impreuna cu parerea lui: ''Vedeti aici ce inseamna stabilitate la o masina de clasa mica; poate, poate noul Polo sa se apropie de Fiesta, in rest ceilalti sunt la ani lumina:'' Cu asta, probabil ''le-a zis-o'' celor care i-au dat voturi negative la comentariul din 20.09... si te intreb sincer, nu-i asa ca viata este minunata? :) Nu vroiam recunostinta pentru ca am postat acel link ce speram sa fie de folos, nu am niciun merit pentru ca nu eu am realizat filmul ce prezinta comportamentul noului Ford Fiesta la testul elanului, nici macar nu ma asteptam la ''multumesc'' pe turatii.ro din partea lui, asa cum a procedat aici @fiesta in 26.09 la ora 09:26 (deci, totusi, se poate si asa, un sincer bravo), dar macar intentia mea de a transmite dezinteresat informatia pe turatii,ro sa nu ajunga in felul acesta aici... in genul discutiilor Bruce Lee bate pe Van Damme si sa vedeti ca stabilitatea altor masini, rezultatul muncii unor oameni (care nu sunt perfecti, ca si noi de altfel) de la alte marci, este la "ani lumina'' de noul Fiesta. Nu cred ca asta inseamna pasiunea pentru automobile si acum pot da raspunsul la ce te-am intrebat: cu siguranta, viata este deosebit de interesanta. Si este o minune in sine, pacat ca uneori este inteleasa altfel. Si acum ceva la subiect. De acord cu tine, este ''Cam mult spus la ani-lumină distanță'', iar Swift se comporta ok, Micra topaie efectiv la acel test. Nu am nimic personal cu nimeni, insa Micra demonstreaza ca aspectul spune ceva, iar comportamentul la testul elanului demonstreaza altceva. Nu neaparat testul elanului este hotarator in cumpararea unei masini, dar este util de stiut cum se comporta diferite modele in situatii limita, care pot apare oricand in traficul de la noi din tara. Intentionez sa cumpar automobil nou si Fiesta imi place cum se conduce, are directie precisa, suspensii bine setate, tinuta de drum peste media clasei, motorul EcoBoost de 1 litru este premiat de 6 ani la rand, cutia de viteze in 6 trepte imi pare ok si treptele de viteza se schimba placut. Nu intentionez sa fac reclama, am testat pe distanta scurta noul Fiesta 1.0 100 CP si acestea sunt (deocamdata) impresiile mele. Ca minusuri si exact in ordinea aceasta consider ca oglinzile laterale sunt cam mici, montantii A afecteaza intr-o anumita masura vizibilitatea iar spatiul pentru picioarele ocupantilor locurilor din spate nu este prea bun, daca acestia au cam peste 1,80 metri inaltime. Acest al treilea minus este discutabil, vorbim totusi de o masina ce are putin peste 4 metri lungime. Totusi noul Swift are cu 20 centimetri mai putin decat noul Fiesta, insa ofera mai mult spatiu pentru picioarele ocupantilor banchetei din spate, sigur si din cauza faptului ca portbagajul are un volum mai mic decat cel al modelului Ford. Ar mai fi ceva la noul Fiesta, nu are manere in plafon pentru pasageri, inexplicabil pentru un automobil atat de dinamic :) Suzuki Swift de exemplu are asa ceva. In Swift imi place ca bordul nu este prea voluminos, vizibilitatea este mai buna din cauza parbrizului nu foarte inclinat, iar motorul de 1.2 benzina il consider suficient pentru masa masinii. In acelasi timp, motorul 1.0 T-GDI de la noul Rio imi pare ceva mai zgomotos decat 1.0 EcoBoost de la Ford (dar poate gresesc si este doar o chestiune de antifonare), acesta din urma parand si ceva mai rafinat si mai vioi. Caut sa cumpar un automobil nou din clasa B, care sa-mi placa prin tinuta sa de drum, precizia directiei si motorizare. Imi doresc sa aleg cel mai placut de condus automobil din acest segment. Iar din aceste motive, pare ca Fiesta raspunde cel mai bine la ceea ce caut. Am discutat la reprezentante si preturile pentru noul Rio mi se par cam mari, Swift poate fi adus in aproximativ 3 luni de zile, la Ford am obtinut oferta foarte buna pentru 1.0 EcoBoost 100 CP cu pachet trend. Este cam devreme sa vorbim de fiabilitate, toate fiind modele recent lansate, insa stiu ca motorizarile 1.0 de la Ford sunt ok, cunosc persoane care au de 3 si 5 ani masini cu aceste motorizari si zero probleme de fiabilitate. Si 1.2 benzina de la Suzuki ma astept sa fie fiabil. O parere avizata mi-ar fi de folos. Deocamdata Fiesta este pe locul 1 in preferintele mele, insa acestea se pot schimba in functie de ce mai descopar pe parcurs :) Multumesc anticipat tie si tuturor celor ce pot da un sfat bine intentionat si documentat :) P.S. Am postat un link si la testul din 26.09 despre Clio, in seara aceasta am gasit ragazul necesar. Nu voi spune insa ca este la ani lumina de ceilalti ;) @fiesta, daca doresti sa afli mai multe despre noul model, iti recomand sa citesti pe turatii.ro ''Prim contact noul Ford Fiesta''. La comentarii vei descoperi de unde stie @kim_vl acel link foarte util :) Nu consider ca am vreun merit, desi am descoperit acel link intamplator, vizionand foarte multe teste despre modelele noi aparute, deci am consumat ceva timp cu documentarea... Nu doresc nici macar sa mi se spuna ''Multumesc!'', ci ma bucur sincer ca link-ul este de folos celor care-l considera astfel, printre care si tu. Daca doresti sa afli mai multe detalii de ce anume spun asta, poti afla din mesajul meu catre @Kirotractor. Mi-as fi dorit macar ca acel link sa nu fie prezentat asa cum a procedat @kim_vl in 23.09 la 21:37. Mai exact, un gest dezinteresat din partea mea pentru ceilalti, sa nu fie folosit in controversele si nemultumirile ce au loc pe acest site la rubrica de comentarii. Nimeni nu este perfect si atata vreme cat unii considera util acel link, asta conteaza in primul rand. Macar asa sa invatam sa fim mai toleranti unii cu ceilalti. Fiecare are dreptul sa aleaga ce-i place si ce prefera, sa folosim informatiile utile constructiv si sa lasam ''reglarile de conturi'' fara rost, pentru ca in fond, masina buna este aceea care place proprietarului.
-
Catalin, miercuri, 27.09.2017 00:23
@fiesta Uite ca am gresit si eu, am cautat sa precizez ca si tine si am scris 21:37 in loc de 21:39 :) Numai bine tuturor !
-
kim_vl, miercuri, 27.09.2017 21:46
@catalin Zici ca suntem la o lucrare de dizertatie si te-a lovit criza plagiatului. Ca sa nu ma lungesc fara folos cum ai facut-o tu: 1. Chestia asta cu voturi pozitive/negative si cu ''le-a zis-o'' chiar nu ma intereseaza. Nici acum nu m-am uitat cate voturi negative sau pozitive au comentariile mele pt. ca o consider o inutilitate. 2. Link-ul respectiv este intra-adevar preluat din comentariul lui @catalin de pe turatii.ro, comentariu la care i-am raspuns imediat tot pe 23.09 (http://www.turatii.ro/2017/09/19/prim-contact-noul-ford-fiesta/) trimitandu-l sa vada si testul prezentat aici, pe automarket.ro. Daca X vroia sa "plagieze" pe Y, ce facea apoi ? Ii trimite lui Y o scrisoare si-l invita sa citeasca ce a scris X ? 3. Continutul link-ului nu ne apartine niciunuia 4. Scenarita asta cu raspuns cu armele altuia la voturile negative primite, cu dat de ore si minute duce spre paranoia.
-
Catalin, sâmbătă, 30.09.2017 00:36
@kim_vl, nu ma asteptam sa intelegi si comentariul tau din 27.09 demonstreaza acest fapt. Am precizat ca nu am niciun merit cu acel link si este ok ca l-ai preluat de pe turatii.ro, pentru ca ma bucur sa fie de folos oricui este interesat. Comentariul pe care l-ai adaugat la link contine un mod de exprimare care nu se potriveste, asa cum ti-a semnalat si @Kirotractor, ale carui comentarii denota multa experienta in domeniul auto. Prenumele meu nu se scrie asa cum ai scris in 27.09. Din partea mea si cum se spune: ''de-aia nu mai ploua''... Procedand astfel, ai spus de fapt multe despre tine... Iar parerile tale: ''Zici ca suntem la o lucrare de dizertatie si te-a lovit criza plagiatului'' si ''Scenarita asta cu raspuns cu armele altuia la voturile negative primite, cu dat de ore si minute duce spre paranoia.'', sunt doar presupuneri din partea ta, nu inseamna ca asa si este, nici ca s-a intamplat sau ca se va intampla astfel. Poate totusi reusesti sa scapi de ele. N-ar fi rau. N-ar fi rau deloc :) Nu voturile conteaza, ci parerile constructive si era doar un mod de descriere a ceea ce s-a intamplat dupa comentariul tau din 20.09. Daca sunt de folos comentariile, cu atat mai bine. Asa ca scenarita nu obisnuiesc si mi-e indiferent daca ma crezi sau nu. Ca sa inchei, este o vorba: cine nu-i respecta pe ceilalti, nu se respecta de fapt pe sine. Dupa comentariul tau din 27.09, prefer sa te ignor pe viitor.
-
kim_vl, sâmbătă, 30.09.2017 08:33
@Catalin (acum am scris corect ?) Am intrat doar ca sa stii ca am citit ce-ai scris si ca o sa ai parte tot de ignor din partea mea pe viitor (desi catalini pe forumuri sunt 100). Spre deosebire de altii eu vorbesc in primul rand din experienta proprie, din pus efectiv mana pe masini, din discutii cu dealerii si studierea ofertelor , caracteristicilor, dotarilor si optionalelor si, in al doilea rand, din studiul celor scrise si testate de altii si ma limitez in comentarii la masinile sau segmentul in care detin informatii si pot spune ceva interesant. Altii vad ca sunt tari ca fularu' doar din ce citesc ei pe ici pe colo, sau mai gasesc cate un link si au impresia ca sunt doctori in masini. Iar eu sunt un amator in domeniul auto, nu un profesionist cum se dau multi pe aici,iar expresia "ani lumina" sigur ca e un pic exagerata dar cine cunoaste cat de cat domeniul auto stie ce-am vrut sa spun. Cineva mai sus, pe la inceputul comentariilor, intreba ce tip este cutia automata. Eu am raspuns, am mai adaugat si cateva amanunte pe care nu le gasesti de obicei pe net sau facil si imediat a venit altul sa ma traga de urechi sa caut alt dealer, altul ma trimitea sa caut alta marca...Pai in primul rand nu era vorba de mine, de ce vroiam eu si, in al doilea rand, eu nu m-am plans, eu am postat niste observatii obiective. Poftim cultura...auto
Preț model testat:17.650 € Aici nu găsești comentarii că de 17.650 € îți iei pe mama și pe tata. De la second, bineînțeles. Comentariile alea sunt rezervate numai pentru Dacia de 12.000 €.