Ford Fiesta
Secretele succesului
Un copil într-un magazin de ciocolată. Părinții îi spun că dacă rezistă tentației și nu se atinge de sutele de bomboane umplute cu fructe, cu alune sau cine știe ce alte minuni, va putea lua acasă câte vrea. Rezistă copilul tentației?
Iar acum vă rog să vă imaginați un jurnalist auto român, care merge la Koln în septembrie 2016 pentru a vedea noua generație Fiesta. Cu o singură condiție: să păstreze secretul vreme de câteva luni. Și uite așa, cu telefonul confiscat și o promisiune sfântă, am văzut cum arată noua generație Fiesta cu mult înainte ca mașina să apară în primele imagini oficiale.
Am ținut secretul și acum, la aproape un an de la prima întâlnire cu mașina la Koln, Fiesta mi s-a arătat din nou. De această dată în carne și oase, în cadrul testului internațional, desfășurat în Spania, la Valladolid.
Am pus mâna chiar și pe nivelul de echipare ST Line, însă am preferat o abordare mainstream și m-am raportat la un Titanium pentru a vă povesti ce s-a schimbat la noua generație.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
Cyrus, luni, 24.07.2017 10:42
Nu inteleg cum poti optine un consum de tocmai 6.3 cu un diesel pe o masina de clasa mica, asa consum se poate obtine usor cu o benzinara sau un Diesel pe clasa superioare
-
Consum de aproape 5 stele???, luni, 24.07.2017 11:02
Clasa mica, diesel si 6,3%? Aproape dublu fata de 3,5% oficial? Daca erau 4 persoane si 2 bagaje, 35 de grade Celsius si se grabeau pe un traseu de deal-munte? Consum de aproape 5 stele??? Cu asta nu pot sa fiu de acord.
-
marian, luni, 24.07.2017 12:12
Eu nu mai inteleg nimic din testele voastre d-lor de la Automarket. Sistemul vostru de punctaj si felul cum trageti concluziile este extrem de confuz. De cate ori vad un punctaj de peste 4 stele ma apuc si citesc si surpriza : masina in cauza e cam praf la toate capitolele, numai ca deh, are o sigla arhicunoscuta , are (sau a avut ) multi fani si am impresia ca va e cam frica sa le dati note mai slabe . Poate e doar impresia mea dar.. Pai cum i-i dai la masina asta 4,3 stele daca are un consum aberant pt. o masina de clasa mica cu un motor diesel (pai 6,5 l consuma vechea mea Skoda de 2 l si 140 cai ) , spatiu interior mic /porbagaj f. mic, calitate materiale slaba, vizibilitate slaba, design sters fara nimic special, iar pretul ...ce sa mai zic (personal cred ca trebuie sa ai o problema sa dai banii astia pe un Fiesta). Pai i-i dam 4,3 stele fiindca are directie buna (in conditiile in care toate Fordurile au si au avut asta) si 120 cai ? Pai atunci sa puna bai frate toti motoare si directii de la BMW si gata ...am rezolvat problema...dai un ban dar stii ca ai motor potent si cea mai cea directie ca daia stam toti in varful dealului si facem serpentinele zi de zi...de dragul masinii. N-am nimic cu Fiesta, din contra ,am avut una model 2007 si am fost f.multumit ea dar pe atunci Ford cred ca stia sa-si vada lungul nasului, nu era nici-un Fiesta peste 15.000 euro decat probabil ST-ul. Acum alergand dupa mirajul concurentei cu Polo cred ca si-a cam pierdut directia, din ce vad eu aici nu sta bine la nici-un capitol in afara de cele la care statea bine dintotdeauna :performante motor si directie agila , dar a ajuns sa coste cat un Focus. Si totusi i-i dam 4,3 stele !!!
-
mishazaitev, luni, 24.07.2017 12:53
Am criticat la randul meu de mai multe ori anumite inexactitati strecurate in articolelele de pe Automarket, ins cei care se mira de consumul mentionat ar face bine sa citeasca mai bine textul ... "După forțări îndelungi pe autostrăzile și drumurile naționale aproape părăsite din Valladolid, Fiesta noastră a bifat un consum de numai 6.3 litri/100 de kilometri. Și ar fi continuat să scadă dacă nu abuzam de pedala de accelerație sau dacă am fi apăsat butonul Eco". Ce nu e clar? In conditiile unui condus sportiv, care presupune schimbarea trebpelor de viteza la turatii inalte, consumul indicat de autor este unul perfect normal. Cel care spune ca acest consum s-ar fi putut obtine cu un benzinar probabil ca se refera la un stil de condus linistit ... Insa nu stiu ce benzinar ar scoate consumul asta condus asa cum sustine Dl Mirica ca a condus ... In rest si eu as alege oricand Polo si Golf in fata inghesuitelor Fiesta si Focus.... Insa daca ar fi sa aleg intre Mondeo si Passat, as opta pentru Mondeo....
-
bogdanm, luni, 24.07.2017 12:58
@Marian @Cyrus Așa cum bine a precizat și @Mishaitzev, consumul este obținut în condiții de rulare sportivă. În cadrul testelor internaționale nu prea se pot face teste de consum, iar condusul economic nu este inclus în program. Cei 6.3 litri sunt o valoare foarte bună având în vedere regimul de condus sportiv.
-
Cyrus, luni, 24.07.2017 13:28
@bogdanm, din contra, am 2 exemple concrete Am mers atat cu masina mea, Honda Civic EJ 9, motor benzina 1.4 90 CP, traseul Iasi-Cluj dus si intors, condus sportiv, consumul a fost sub 6% In alta ocazie am mers ca pasager intr-un Audi A6 din 2012, motor 2.0 TDI 177 CP, cand am ajuns in Cluj consumul a fost putin peste 6, iarasi masina a fost fugarita tot drumul Poate si cei din redactie ar trebui sa adopte un stil de condus mai eficient, ca sa obtina niste cifre mai apropiate de realitate. Masinuta asta intradevar ar trebui sa aiba un consum la redus
-
Cyrus, luni, 24.07.2017 13:29
* mai redus
-
vw s-a apucat de făcut cârnați, luni, 24.07.2017 13:57
Un consum ca la carte la un diesel nou începe să apară cam după primii 20.000 km și cu condiția de a circula în limita vitezelor legale.
-
bughy, luni, 24.07.2017 14:30
parcă ford erau renumiți prin costul mic al opționalelor. Au pierdut acest atu?
-
@bughy, luni, 24.07.2017 14:40
Au pierdut avantajul de mult. Acum te pune sa iei optionale de care nu ai nevoie (ca deh, e pachet) care duc pretul foarte sus si nu mai poti selecta doar o anumita optionala.
-
manu, luni, 24.07.2017 15:06
Am vazut ieri doua teste facute cu aceasta masina de jurnalisti moldoveni si romani. Masina este foarte buna,in momentul de fata nu exista masina in segment care sa se apropie de noua Fiesta. Giurgea&Bratu spuneau ca Fiesta este mercedesul clasei mici. Versiunea st-line 1.0 de 140cp are reprize si tinuta de drum ce se apropie foarte mult de un hot-hatch veritabil.
-
Andy, luni, 24.07.2017 16:23
Clar una dintre cele mai bune optiuni in clasa mica in momentul de fata. Clar peste noile Micra si Ibiza (se va reflecta si in vanzari) ca ergonomie, dotari si motorizari. Probabil ca doar viitorul Polo va depasi Fiesta in ceea ce privesc dotarile si materialele utilizate, insa nu cred ca nu se va vinde asa de bine. Plus ca Polo va avea niste preturi de-a dreptul nesimtite odata ce vei incepe sa pui motorizari si dotari mai de Doamne-ajuta.
-
kim_vl, luni, 24.07.2017 17:05
@manu Unde crezi ca se situeaza noua Ibiza fata de noul Fiesta ?
-
dan_grc, luni, 24.07.2017 19:22
Cand va mai mirati de pretul unor modele premium, amintiti-va ca Nissan Micra 1.5 dci Tekna, 18.132 euro, Ford Fiesta tdci Titanium 18.250, Seat Ibiza 1.0 Tsi 15.000. Uite asa devine foarte interesant un Sandero 1.0 Sce, 9.200 euro, stiti voi " de banii astia imi cumpara cateva Dacii"...in cazul de fata doua:). Totusi, cand au devenit modelele clasei mici atat de scumpe, acum 10 ani iti cumparai clasa compacta cu 18 000 , dotate mediu, in ritmul asta vor sari de 20 000 la urmatoarele generatii.
-
@dan_grc, luni, 24.07.2017 19:33
Te contrazic, la banii astia iti cumparai clasa compacta dotata PESTE medie.
-
dan_grc, luni, 24.07.2017 19:45
@@dan_grc Asta este si mai grav.
-
Coco, luni, 24.07.2017 20:47
Cu tot respectul pentru modelul Ford Fiesta nu trebuie să cădem în plasa de PR pentru că este o mașină bună...dar mult supraevaluată. La clasa sa sunt modele mai indicate a fi alese din multe puncte de vedere Polo, Ibiza, Yaris, Mazda 2 și Rio au per total mai multe atuuri. Oricum viitorul acestor produse va fi total umbrit...de clasă mini/mică a SUV care în scurt timp le vor lua locul într-o proporție foarte mare
-
neaNelu, luni, 24.07.2017 23:20
@Coco Si care sunt acele atuuri?? uimeste-ne...
-
Mihai, marţi, 25.07.2017 10:32
Am condus Focus cu acelasi motor. Daca conduci legal, consuma extraurban 4 l/100 km. Insa am avut si consumuri de peste 8 l/100 km. Depide foarte mult de viteza de deplasare si de stilul de condus. Daca mergi cu peste 180 viteza de croaziera si schimbi vitezele numai la rosu, nu exista masini economice. Nu va mai uitati la pretul de lista al unei masini, e irelevant. Daca va intereseaza o masina mergeti in showroom si o sa vedeti ca la prima strigare obtineti discount-uri destul de mari. Pretul de lista e facut de departamentul de marketing, pretul de tranzactie e facut de cerere si de capacitatea de productie.
-
Andy, marţi, 25.07.2017 12:11
@Coco Mazda 2 e invechita din toate punctele de vedere. Yaris-ul e in aceeasi situatie, singurul avantaj fiind hibridul, care intr-adevar merita in cazul flotelor. Polo e la final de generatie. Rio si Ibiza merita intr-o oarecare masura, insa Fiesta e peste ele doar uitandu-ne la motorizari si ergonomie. Plus ca sta mult mai bine pe sosea.
-
kim_vl, marţi, 25.07.2017 19:32
Ibiza dispune si ea de un motor 1.0 TSI de 115 cai (si 200 Nm fata de 170 Nm la Fiesta), cu frane pe disc pe spate. La ergonomie am inteles ca Ibiza este peste Fiesta; dispune de un spatiu interior si un portbagaj mai mari. E adevarat ca Fiesta are suspensie independenta pe spate ? @Andy Ce inseamna ca Fiesta sta mai bine pe sosea ? Ca doar n-o fi masina de F1 !
-
mm, miercuri, 26.07.2017 17:01
i-am dat, mi-a placut nu mi-a placut, asta-i telenovela nu test. Un test presupune niste incercari bine definite care sa reduca cat mai mult subiectivismul, cea ce se traduce in masuratori facute cam in aceleasi conditii. Unde sunt reprizele, decibelii, dimensiunile (a lua in consideratrie volumul unui portbagaj fara a puncta lungimea lui e irelevant) , etc. Ca descrieti senzatiile avute intr-o masina e una, a si puncta chestia asta este cu totul altceva, chestie asta poate influenta opiniile anumitor persoane pe considerente pur subiective. Ce-i mai tragic ca nici macar nu-i vina redactiei, asa face toata lumea, am impresia ca am ajuns sa traim cu toti intr-o poveste in care realitatea a devenit optionala.
-
Coco, miercuri, 26.07.2017 19:14
Să răspund la aspectele ridicate pentru a lămuri cele postate și să lămurim datele comparative. @neaNelu Nu doresc să vă uimesc...dar atuurile sunt evidente și chiar pot fi deduse printr-o documentare fără probleme. Câteva dintre ele - new Polo și new Ibiza platforma net superioară, confort, organizarea, 200 Nm ( față de 170 la Fiesta ) consumul, spațiul interior mai ales în spate, calitatea materialelor, vizibilitatea, portbagaj, posibilitate de dotare. Yaris facelift și Mazda 2 - prima prin sistemul hibrid, fiabilitate , valoare de revânzare, perioadă de garanție iar cea de a doua prin motorizare, cost de utilizare per total, ergonomie, consum, design, suspensii și stă mult mai bine pe șosea, iar pe circuit mult mai rapidă. @ Andy Mazda 2 este la maturitate iar raportat la segmentul de adresabilitate că tip de mașină ( mai mult pentru șofer ) iar tehnologia este de ultimă oră nu un refresh tehnologic. Yaris - evident hibrid, care merită în orice element de comparației new Polo și new Ibiza ( la ele fac referire ) - net superioare, cel puțin new Polo joacă în altă liga ( mai aproape de compacte cu evidente avantaje ) Rio - peste Fiește la orice capitol tehnic comparativ cu excepția motorizărilor, cea mai mare garanție și cel mai bun raport preț/calitate, fără a vorbi de fiabilitate, la care Kia excelează că marcă iar Ford suferă rău.
-
Gabi, miercuri, 26.07.2017 23:41
@Coco, cand afirmi ca Rio este mai buna la toate capitolele decat Fiesta, iti cam dai cu firma peste cap. Fiesta este cea mai vanduta din clasa ei. Ma gandesc ca cei care au cumparat-o au spreciat ceva la ea si ca nu este atat de proasta precum o descrii tu, nu? Dar na, tu stii mai bine, cred ca deja le-ai condus pe toate. Btw, ce varsta ai?
-
kim_vl, joi, 27.07.2017 22:38
Eu nu inteleg de ce este tendinta asta la noile modele aparute, de a elimina manerele de sprijin din plafon (fiind inlocuite doar cu un carlig pt. a agata o haina): nu are nici Fiesta, nici Ibiza, nici Micra, nici Ignis si parca nici Swift. Pasagerii din spate ce fac la o curba abordata mai in viteza sau la un drum foarte virajat ? Se dau cu capul de geam ?
-
Coco, duminică, 30.07.2017 09:14
@Gabi Dacă deții Fiesta și apare supărarea... înțeleg și accept Altfel...grav ....Da, cu excepția new Polo am avut placerea să testeze toate modelele ( teste de tip stradă - circuit ) . Rio, noul model, este o mașină foarte bună la toate capitolele, mai puțin la motorizări, lucru cunoscut de cei care se raportează la cele 15 capitole comparative, unanim acceptate de lumea auto, care se analizează la modele din aceeași clasă, Petru a de putea evalua obiectiv un auto - sigur la aceste capitole de adaugă și altele dar care sunt considerate suplimentare. Deci rece și obiectiv - Rio câștigă comparativul cu Fiesta ( rezultatul nu îmi aparține dar sunt total de acord cu el după contactul cu cele două auto ) Referitor la faza cu cea mai vândută...da, corect....ce au văzut oamenii....treabă lor, fiecare cum apreciază, nu se discută acest aspect.... mașină nu este proastă, nici nu am spus așa ceva....am spus că este mult supraevaluată și că există modele mai indicate care per total au mai multe atuuri ( pe care le-am și exemplificat pentru a susține concret cele postate) Repet, nu este o răutate, este o realitate, iar având în vedere faptul că auto din clasa mică sau mini ar trebuie să fie în opțiunea oricărui om pentru mobilitatea urbană ( fie că o două sau a treia mașină ) le studiez cu atenție sporită , iar Ford vine cu două propuneri ( new Fiesta și new Ka+ ) de la care personal așteptam mai mult, decât un refresh tehnologic la Fiesta și un lowcost de la Ka+
-
Sebi, luni, 31.07.2017 14:04
Degeaba sariti in sus unii cu 6.3 consum pe masina de clasa mica. Cum au mai zis si ltii care citesc cu atentie articolul, masina a fost 'alergata', cel mai probabil cu retrogradari multe de trepte, dupa cum o cere zona aia. In plus, e un motor cu cateva mii de km la bord cel mult, se stie ca se mai 'lasa' consumul. Si nu mai mintiti pe-aici ca a-ti mers cu nu stiu ce masini pe nu stiu unde de au consumat mai putin. Mers la 120-140 nu inseamna neaparat alergat, daca e mers constant in treapta a 5 a sau a 6 a. Normal ca un A6 2.0 tdi de 177 de cai consuma poate sub 6 la 130 in a 6 a. Dar da-te putin pe niste serpentine cu el in a 2 a si a 3 a si iti ia 10 l lejer. Cat despre masina, e clar e evolutie, design-ul e subiectiv oricum, ca parere personala putea fi putin mai agresiv. In rest e o masina foarte buna pentru clasa ei, ca n-are plastice de S clas in anumite zone nu cred ca e determinant pentru publicul clasei. Apropo, nici Polo n-are plastice de S clas.
-
Sebi, miercuri, 02.08.2017 02:23
Coco las-o moarta ca se vede de la o posta ca nu suporti marca Ford. Cum sa zici ca Rio este peste Fiesta? :) mai uita-te si tu la niste teste facute chiar de nemti, unde cam toti lauda Fiesta din majoritatea punctelor de vedere, cea mai buna tinuta de drum din clasa ei, sa nu vorbim si despre rafinament, unde Rio mai are de baut apa pana sa se compare cu Fiesta. Crezi ca lucrurile sunt intamplatoare? nu sunt, masina asta, in varianta anterioara nu a fost degeaba cea mai bine vanduta masina din Europa. E un model cu multa istorie in spate, care s-a maturizat si perfectionat de la o generatie la alta. Rio cine e? nu ai argumente prietene. Poate sa ofere un raport bun calitate/pret, poate sa fie o masina ok, nu zice nimeni ca nu e asa, dar nu e peste Fiesta. Inca ceva, nu ne mai aburi pe-aici ca Ford sta prost la fiabilitate si Kia ar fi peste ca te faci de ras :)
-
Coco, sâmbătă, 05.08.2017 16:30
@ Sebi Prietene ( cum folosești tu ca și termen.....deși nu aș miza că avem ceva în comun ) nu am nimic cu marcă asta din simplul motiv că am verificat comparativ modelele sale cu altele ( la majoritatea claselor ) și nu am fost impresionat de ele în cel mai obiectiv sens pentru că la achizitie era vorba de banii mei. Ce hotărăsc alții, ce cred unii și ce opțiuni / concluzii au cei dintr-o țară/alta....nu comentez și le respect ( inclusiv pe ale tale )....dar nu sunt argumente bazate pe criterii auto științifice, unanim acceptate de lumea auto ( specialiști nu iubitori/pasionați ). În plus pentru a fi sigur că nu am afinități/insuportabilități cu vreo marca auto este faptul că dețin mărci total diferite ca filozofie auto, unele cu mai mulți adepți altele cu mai puțini, dar valoarea unui produs comparativ cu altele este un element de pragmatism, pe care personal îl îmbrățișez, iar Ford are multe lipsuri....pragmatic vorbind...
Ce naiba au facut astia de la VAG ca la Polo si Ibiza au +7cm la ampatament mai mult fata de Fiesta si +16% volum portbagaj (351L , 355L vs. 293L). Fara a fi fan VW, as alege un Polo sau o Ibiza acum, ar fi la dimensiunile unui Golf V.