Interior
Interiorul noului Honda Jazz impresionează la capitolul spațiu. Este unul dintre cele mai aerisite habitacluri din segment, oferind mult loc la nivelul picioarelor pentru toți cei cinci pasageri.
O confirmare este faptul că pe bancheta din spate se poate călători cu mult spațiu la nivelul picioarelor și al capului. De asemenea, există și o mulțime de spații de depozitare. De la cele pentru pahare de pe consola centrală, la cel de telefon, bine gândit și generos la rândul său.
Personal, pot să spun că suportul pentru pahar poziționat în stânga volanului mi-a adus aminte de ideea inaugurată pe vechiul Nissan X-Trail. O idee pe care am apreciat-o mereu.
N-am apreciat foarte mult plasticele destul de tari și designul conservator. Lucrurile sunt destul de simple, ergonomia nu se complică foarte mult, iar afișajul instrumentelor de bord este cât se poate de lizbil. Portbagajul este și el încăpător, oferind o capacitate totală de 354 de litri, adică aceeași valoare ca a unui model din clasa compactă.
Prin urmare, Honda excelează și aici, mai ales că beneficiază de sistemul Magis Seats, care permite rabatarea ușoară și versatilă a banchetei spate.
Ca o concluzie scurtă: îmi place că Honda s-a concentrat pe spațiul oferit pasagerilor cu fiecare model lansat.
Poate parea ciudat, dar in opinia mea este una dintre cele mai bune masini la acest nivel de pret. Si am sa explic de cred asta. In primul rand modularitatea acestei masini este incredibila. Intr-o lume in care foarte putine masini de clasa mica au bancheta spate culisabila (care este un avantaj in privinta modularitatii habitaclului - o spun din experienta), Jazz merge mai departe si demonstreaza ca se poate si mai mult de atat. Nu inteleg de ce foarte putine masini adopta aceasta varianta. Renault de exemplu are acest sistem de mai bine de 20 de ani. Si totusi niciodata nu l-a folosit pe Clio. Toyota nu stiu daca l-a preluat la Yaris 3, asa cum avea prima generatie. Apoi, nu cred ca exista vreo masina de clasa mica atat de spatioasa si cu portbagaj de 350 de litri, un adevarat record. Ce mai e special la masinuta asta? Sa ai un motor de 1.3 aspirat care sa ajunga la 190 km/h si la 100 km/h in 11 secunde... mai greu. Ah, si care sa consume intr-un oras nebun ca Bucurestiul sub 8l/100 km... foarte greu. Si toate astea le primesti la 15000 de euro, pret de lista. Daca mai scadem Rabla, un discount de sezon de 1000-1500 de euro din partea dealerului, plus un avans de 3000-4000 de euro, ajungi la vreo 10000 de euro si ai o masina foarte solida, cu o fiabilitate de top si foarte spatioasa pentru clasa ei. Cred ca se pot trece cu vederea si cateva slabiciuni gen etajarea cutiei de viteze sau insonorizarea la viteze ridicate. Cred ca asta e o mostenire de la generatia precedenta ca si aceea avea problemele astea. In fine, la acest pret compenseaza cu altele. Din cauza asta cred ca Jazz este una dintre cele mai bune masini raportate la pretul cerut.