Hyundai Santa Fe

2.2 Diesel Turbo (CRDi) 200CP 4x4 Aut8 Luxury

Consum

4.0

Să trecem și la ce îi interesează pe clienții care aleg versiunea diesel: consumul. Hyundai Santa Fe mi-a dovedit că poate fi o mașină cu mai multe fețe. Consumul depinde serios de modul de rulare pe care îl alegi, dar și de cât de tare te superi pe accelerație.

Spre exemplu, în regim extraurban, folosind modul Eco și rulând cu maxim 110 km/h pe anumite porțiuni de drum, Santa Fe s-a mulțumit cu numai 6.8 litri/100 de kilometri. De asemenea, în oraș, cu același mod Eco și cu o lentoare specifică traficului bucureștean, valoarea indicată de computerul de bord a fost de 10.8 litri/100 de kilometri.

În momentul în care am început să abuzez de accelerație și de modul Sport, consumul extraurban a sărit ușor de 10 litri/100 de kilometri.

Dacă ne uităm în fișa oficială, o să vedem că Hyundai Santa Fe e undeva între segmente. Și nu mă refer aici doar la dimensiuni. Mă refer și la motorizarea de 200 de cai putere. Este mai puternică decât ce găsim în grupul format din Outlander, X-Trail și Kodiaq, dar nu la fel de potentă ca motorizările unor modele noi ca Ford Edge și Volkswagen Touareg.

Prin urmare, cei 6.2 litri promiși de Hyundai Santa Fe reprezintă mai mult decât ce garantează motorizările mai slabe ale lui Kodiaq, Outlander, X-Trail, Peugeot 5008 sau Renault Koleos. Este însă o valoare mai bună decât a fratelui Kia Sorento. Dacă ne comparăm cu Ford Edge o să vedem că americanul, deși are ceva resurse în plus, are și un consum de 5.8 litri. Volkswagen Touareg, care are un diesel de 3.0 litri și 231 de cai putere nu este chiar așa departe de ce promite Santa Fe: 6.6 litri/100 de kilometri.

  • dan_grc, marţi, 04.12.2018 14:44

    De ce doar prețul de pornire ? Care este prețul modelului testat ? Oricum, și prețul de pornire pare indecent pentru in Hyundai.

  • q, marţi, 04.12.2018 15:27

    De ce ati coparat-o cu Cherokee?Nu ar fi trebuit sa fie cu Grand Cherokee?Cu Cherokee intra in clasa Tucson nu?

  • Corocsenie Adrian, marţi, 04.12.2018 15:31

    A ajuns si Hyundai sa coste cat un BMW seria 5 ! Cum era vorba aia ? Prost e cel care da banii nu cine cere.

  • cornelone, marţi, 04.12.2018 16:11

    Eu am achizitionat modelul acesta in septembrie. Si a costat 47000 eur. Ce nu stie majoritatea e ca orice SUV premium de marimea asta si cu aceleasi dotari sare de 70000 de eur. VW Touareg si Ford Edge sar de 60000 eur cu dotari similare. Kia Sorento nu ofera toate dotarile pe care le regasesti pe Santa Fe, iar Skoda Kodiaq ajunge cam la 45000 eur cu aceleasi dotari. Iar lui @Corocsenie Adrian pot sa ii spun doar ca nu e vorba de prostie la cei care dau banii pe o masina. Si nu poti compara BMW Seria 5 cu Hyundai Santa Fe, sunt masini total diferite, compari mere cu portocale, sunt fructe ambele dar diferite. Putea fi 20000 un Seria 5 nou ca tot nu mi-l doream. Pur si simplu prefer SUV in primul rand ca il folosesc ca masina de familie si pentru ca unde locuiesc eu nu am drum asfaltat si iarna am nevoie de 4x4. Proababil Skoda Kodiaq si Sorento ar fi fost niste alternative viabile, dar Santa Fe mi-a placut mai mult. @dan_grc Desi Hyundai pare o marca oarecare, mediocra, banala, in realitate e o marca buna cu masini cu garantie generoasa, cu un indice mare al satisfactiei clientilor. Da, nu se compara cu BMW, Volvo, alta marca premium, dar suntem destui carora nu ne pasa si care luam in calcul alte aspecte decat marca si statutul marcii.

  • Adrian24, marţi, 04.12.2018 16:49

    Nu inteleg de unde comparatia cu Tuareg. Sunt clase diferite. Pretul de pornire sper mi se pare o gluma proasta.

  • dan_grc, marţi, 04.12.2018 17:14

    @ corneleone Nu este vorba de faptul că Hyundai ar fi o marcă modestă, dar acum zece ani știi cât costa un Santa Fe ? Înțeleg că au crescut în calitate, deci au investit, dar aproape că s-a dublat prețul.

  • joe, marţi, 04.12.2018 17:15

    Acelasi motor,un Hyundai Santa Fe cu de toate(cutie automate,si toate dotarile posibile,inclusiv carlig remorcare),costa cu 10 ani in urma cu 20000 de euro mai putin.Masina cumparata de firma la care lucram!La 180 000 a picat cutia de viteze,cost 2000 euro!

  • pipo, marţi, 04.12.2018 18:06

    @joe: eu unul nu-mi amintesc cat costa acum 10 ani un Santa Fe cu cel mai puternic motor diesel al lor ,full-full si cu automata , dar iti pot spune ca nu cred in ruptul capului ca era 27.000 euro. Pretul corect/real este cel pe care-l indica mai sus @cornelone ,adica 47.000 euro . Iar cu "picatul" cutiei de viteze nu e o regula si sa stii ca se intampla des si la case mai mari daca discutam de SUV-uri mari 4x4 si cu 180.000 in bord. Pretul asta e si nu ai ce sa-i faci ,diferenta de un model de acum 10 ani este data de tehnologia care acum este pusa acolo . Nu existau pe atunci in dotari ecrane touch cu sisteme de operare si navigatie upgradabila pe viata, toata pleiada aia de mai sus de sisteme de siguranta , scaune/bancheta cu ventilatie, head up display si altele. Nu mai vorbesc ca si materialele si constructia modelului au crescut simtitor in calitate . Sunt persoane care-si doresc toate astea pe un SUV de care au nevoie dar care nu doresc sau nu au motive pt. care sa plateasca banii pe care-i cer de exemplu nemtii/suedezii pt. aceleasi dotari. Sunt putine modele care pot sa ofere ce ofera acest Santa Fe pana in 50.000 euro si de-aci mai departe intervine gustul si necesitatile fiecaruia, e bine ca ai de unde alege. Pretul este mare , da, dar este unul corect daca este privit in ansamblul pietei.

  • Adrian24, marţi, 04.12.2018 19:14

    Mercedes cand a facut maibach a facut gresala sa foloseasca elemente recognoscibile de la s class si asta l a dus in cap, desi masina era exceptionala. Vw a facut phaeton, o masina excelenta, insa putina lume a fost dispusa sa dea atatia bani pe masina care avea pe bot sigla vw, intr o clasa cu s class, a8 si serie 7. Vinzarea a ceva scump implica intotdeauna si o parte psihologica. Nu spun ca masina nu merita sau ca nu are calitati sau ca ai facut o gresala daca ai dat atatia bani le un hyundai, dar cred ca daca nu vor aplica niste discounturi semnificative vor avea vanzari slabe in ciuda calitatii masinii.

  • zic si eu, marţi, 04.12.2018 20:36

    @dan grc, Adrian 24: scrie destul de clar ca exista un singur nivel de echipare, care are tot ce poate oferi constructorul. Ca atare pretul de pornire este si cel de final. Optionala este doar vopseaua metalizata/perlata. @ Corocsenie, daca tu imi faci rost la 51,000 de un X5 nou, cu piele ventilata, led, monitorizare 360, navigatie, hayon electric, cutie automata, jante pe 19 etc, eu iti dau 5000 euro! X5ul cu dotarile astea nu-l iei mai jos de 70-80 mii euro, asta dupa dupa 15-20% discount. @ joe, in 2008 vara un santa fe full, de nou, era 42,000 euro. Stiu foarte bine pentru ca am vrut eu sa-mi iau unul, dar in final am mai pus cateva mii de euro si am luat un XC. Acum 20 de ani, cand nu aveau diesel in oferta, am cumparat la firma un benzinar cu 32 mii. Dar atunci Hyundaiul era o masina "exotica",cam ca Ssang yongul astazi. Revenind la articol: Imi place designul cu exceptia botului, mai ales blocurile optice de sub leduri, care parca sunt desenate cu toporul. Cred ca ar fi putut fi macar cu 1-200 kg mai usoara, cu impact asupra consumului. Motorul mi se pare punctul slab, cel putin pentru piata noastra, mai ales ca ai un 2,0 TDi de 190 si 400 nm pe Kodiaq, care este si mai usor cu 200kg. Insa chiar si dotat full, arata a skoda, iar pentru unii conteaza! Pretul: este un pret corect la ceea ce ofera, dar fiind totusi o coreeana, ar trebui sa dai cca. 45,000 ca sa o consideri un best buy. Daca vrei o masina confortabila, cu dotari de top si nu vrei sau nu poti sa dai 70-80,000 euro, Santa fe este de luat in considerare. Spre deosebire de acum 10 ani, eu nu mai am nevoie de o asemenea magaoaie, dar daca ar mai trebui sa iau un SUV, as alege intre Kodiaq si noul XC60. Santa Fe ar intra in discutie doar daca ar fi maxim 45 mii.

  • Rudolf D., miercuri, 05.12.2018 07:00

    Scump doamna, scump. Pe vremuri se zicea ca e printre cele mai ieftine SUV-uri, raport pret calitate super, bla bla bla. Si unde am ajuns! Macar acum masina arata mult mai bine.

  • Emi, miercuri, 05.12.2018 08:50

    Masina la promotie la dealer este 45.000 euro cu tva, acela este pret de lista

  • M_Frank, miercuri, 05.12.2018 09:41

    Am citit toate comentariile de mai sus; concluzie: romanul nu stie ce vrea si cum sa caute.; principalul motor de cautare e mobile.de. Chiar nu inteleg de ce cornelone a primit atatea manute rosii; omul are dreptate 100%, plus ca majoritatea care au comentat:"Pret de pornire 53000?!" nici macar nu au citit articolul sau nu au avut curiozitateta de a intra pe site ul Hyundai pentru a vedea ca modelul costa 46.564e.

  • adi_10, miercuri, 05.12.2018 10:08

    cum sa compari Santa Fe cu Toaureg? singurul lucru la care se bat este pretul...in rest vorbim de un suv de clasa medie (Santa Fe) versus un SUV 100% Premium (Touareg). Nu sunt fan VW, dar hai sa fim seriosi. la un moment dat comparati viteza 0-100km cu Outlander, X-trail si Toaureg...:))))...ma apuca rasul....Comparand X-trail cu Toaureg e ca si cum compari un Logan cu un Audi A4....nici o treaba

  • @adi_10, miercuri, 05.12.2018 10:23

    Comparatiile se fac pe baza unor criterii sau avand in vedere anumite referinte sau aspecte utilitatre etc. ...deci

  • vianu, miercuri, 05.12.2018 10:55

    ce fel de argument este: "stii cat costa modelul asta acum 10 ani?" are importanta cat costa acum 10 ani? are importanta cat costa ACUM! Masina mi-o cumpar ACUM, AZI...MAINE. la fel de penibil ar fi sa spun...nu mi-as lua Kodiak pentru ca acum 10 ani astia de la Skoda nici macar nu stiau sa faca SUV, deci n-au experienta si nu vreau sa faca teste pe mine si banii mei. pfff...

  • zet, miercuri, 05.12.2018 11:49

    Numai romani verzi, se vede de ce dracu suntem ultimii in Europa la orice. Orice bun, ca la rele si prostie dominam. Unu bate campii in comparatii cu Seria 5, altul bate campii cu cat costa masina acum 15 ani si altul abereaza si face Touareg-ul SUV premium. Ba baet, stiti care e treaba, cine intelege lucrurile in ansamblul lor isi ia in continuare Hyundai sau KIA, ambele au facut progrese enorme in ultimii 10 ani si d-aia au si ajuns sa fie marci de referinta in ceea ce priveste fiabilitatea sau pretul corect, cine nu, crede in continuare cu extreme convingere ca "bianveu" lui cu 250.000km din 2000 e peste orice "masina chinezeasca" si aia e. Asta e rromanu', nu ai cum sa-l schimbi. Cumva astea sunt reminiscientele trecutului sumbru si ale viitorului si mai sumbru. Rromanul face banu' mult prea usor si pentru el masina e principalul element de fala. Asta pentru simplul motiv ca nu are altceva cu care sa se laude. In rest, caini latra, caravana trece.

  • Corocsenie Adrian, miercuri, 05.12.2018 13:48

    @zet Poate ca om bate campii dar macar avem simtul realitatii. Daca a ajuns o Hyundai sa coste cat un apartament de provincie ce sa mai zic ? Spor la cumparat de Hyundai cu pret de BMW.

  • LoL, miercuri, 05.12.2018 17:43

    Daca si Hyundai a ajuns sa plece de la +50 de mii, m-am cam lamurit cu masinile curente.

  • dan_grc, miercuri, 05.12.2018 17:48

    @ vianu Încerc eu să-ți spun ce fel de argument este, în primul rând este vorba de imagine, Santa Fe nu se apropie de podium în segmentul său în Europa cel puțin, fix din această cauză, nu că nu este o mașină bună . Hyundai și Kia au modele si-n clasa de lux cu prețuri mai mici decât germanii sau japonezii ( adică Lexus ), aceste modele contribuie la cresterea imaginii, dar trebuie să mai treacă timp pentru ca astfel de prețuri aproape de modelele premium să fie acceptate, iar când spun asta mă refer la europeni în general, coreenii fac vânzări bune cu alte modele în Europa. Dacă urmatorul Logan ar costa cu câteva mii în plus, nu te-ai duce cu gandul la prima generație din 2004 ? Exemplul este puțin forțat, dar nu exagerat.

  • ironR, joi, 06.12.2018 16:49

    @AM sau altcineva care se considera in masura sa dea un raspuns - am o intrebare, ce ii lipseste acestei masini ca sa fie premium? As vrea raspunsurile sa fie cu liniuta. Mie mi se pare totul perfect la ea si nu numai la ea, ci la aproape toate masinile in versiunile de top. Interiorul e lucrat cu grija, sunt multe detalii pe care fabricantul nu le-a ratat. Am observat in ultimul timp la masinile (de buget) asiatice ca nu se avanta niciunul sa zica ca e premium, dar finisajul, detaliile si grija cu care se lucreaza, te duce cu gandul ca e perfect!

  • adi_10, vineri, 07.12.2018 11:44

    @Zet - daca Toaureg nu este Premium e clar, e timpul sa te orientezi catre alte site-uri, acesta nu este pentru tine. uita-te la test-drive-urile facute de specialisti si vei vedea ca toata lumea spune acelasi lucru. acum ca tu toata viata ta ai condus numai cutii coreene e problema ta, daca spun ca imi place Touareg-ul nu inseamna ca am BMW cu 200.000 de km la bord cum aberezi tu....nu am spus ca Santa Fe nu ar fi o masina buna, doar ca nu o poti compara cu Toaureg, XC90, X5 si etc.

  • keepcalm, sâmbătă, 08.12.2018 05:24

    @ironR multe le lipsesc asiaticelor sa fie premium si sa se poata compara cu europenele premium, nu demult pe un alt forum auto cineva lauda atata de mult kia stinger cat de sportiva e, de curios in ziua urmatoare am intrat in showroom kia(e in drumul meu spre hypermarket) am intrat mai intai in mult laudata stinger spunea cineva pe forumul respectiv ca se misca consola centrala, si avea dreptate, plasticele luceau insa la putina presiune pusa pe ele scartaiau de ziceai ca e plina masina de soricei, am intrat apoi in quoris sa vad si clasa lor mai de lux ma asteptam sa fie altceva, m-am inselat, aceiasi miscare stanga dreapta la consola centrala, acelasi scartiait la plastice sub presiune, ma indoiesc, ca la hyundai ar fi altfel, de curios o sa intru si la ei in showroom sa vad calitatea interioarelor, ca un fapt divers, e90-ul meu din tara are 10 ani si nu se aude nici un scartait la plastice daca apesi pe ele, ce sa mai zic de consola centrala e la fel de nemiscata ca si cand era noua Ca am adus vb de puterea livrata de stinger, orice constructor auto iti poate oferi putere, dar nu oricine stie sa il aseze pe asfalt, faptul ca te iai la intrecere cu o marca premium nu inseamna ca esti si tu premium, chiar daca tu ai aspiratii de premium tot nu esti, ai de parcurs multi pasi sa ajungi acolo

  • Rares, sâmbătă, 08.12.2018 21:48

    Sa compari Seria 5 cu Santa Fe... asta spune multe despre bagajul de informatii auto a majoritatii cititorilor automarket, din nefericire. Seria 5 si Santa Fe nu pot fi comparate. Seria 5 incepe de la 50.000 cheala, cine are 50k euro e nebun sa sa isi ia seria 5 chel doar de dragul de a avea BMW. Ce optionale ai pe Santa Fe ar duce seria 5 in 75-80k euro. Asta cu motorul de baza, pui un motor mai zdravan, mai maresti range-ul si te duci in 80-90k. Numai incepeti sa configurati un seria 5 si sa puneti toate nebuniile si sa vedem atunci la cat ajungeti. Clar, ca si calitate si ce ofera BMW e peste Hyundai, aici nu e loc de disputa - cutie, motor, tinuta de drum etc peste Hyundai. Masina asta eu zic ca ofera foarte multe - Santa Fe - vine cu o gramada de optionale foarte faine. In schimb unde pierde e clar motorizarea/cutia - cu motorul de 2.2 e lenta, rivalii premium scot performante mai bune din motoare similare. Totusi, 9.2 nu e chiar atat de lenta dar te-ai astepta la un 8s sa faca 0-100 la caii astia. Costa masina, dar toate masinile costa acum enorm, csf ncsf.

  • Corocsenie Adrian, marţi, 11.12.2018 20:29

    @Rares De unde ai tras tu concluzia ca eu compar seria 5 cu Santa Fe ? Am spus doar ca a ajuns sa coste cat un seria 5 pt. ca nu aveam cum sa spun ca a ajuns sa coste cat X5 ca sa fie din aceeasi clasa pt. ca e mult mai scump X5. Ce e greu de inteles ? Trebuia musai sa dau exemplu de suv ca sa fie pe intelesul tau ? Ai vazut cum arata un G30 chel ? E mai dotat ca Hyundai-ul asta full !

  • Rares, miercuri, 12.12.2018 00:06

    Ba, baiatule, du-te si te culca cu g30 chel mai dotat ca hyundai. Alta prostie mai mare nu puteai spune, g30 chel vine cu manuala in motorizarea de baza si tu mie imi zici ca e mai dotat? =))

  • Corocsenie Adrian, miercuri, 12.12.2018 12:10

    @Rares OK :)))) ... fugi si nu rata sa cumperi Hyundai ca vei avea o masina pe cinste la pret de BMW :)).

  • Vali_titan, miercuri, 12.12.2018 18:27

    Care este explicatia pentru care Hyundai vinde in romania doar versiunea de top la un pret de > 50K EUR. La vecini, in Moldova, Noul Santa Fe are o gama mult mai variata de preturi si dotari plecand (daca nu ma insel) de la 24.900 EUR.

  • ironR, luni, 17.12.2018 10:33

    @keepcalm Zilele trecute am avut ocazia sa merg cu noul Tuareg. Ca sa fiu carcotas spun asa: partea de jos a bordului - incepand cu torpedoul si toata masca torpedoului pe toata lungimea bordului + fetele de usi, sunt facute din acelasi plastic ca la logan 1, singura diferenta e ca are culoarea alb, in rest la fel, TARE! La 50k euro! Asta vreti sa spuneti voi prin premium? Ca eu unul nu inteleg. Pt asta am cerut de la cei cu bunavointa sa-mi scrie cu liniuta ce insemna premium, ca la optionale.

  • keepcalm, miercuri, 19.12.2018 19:59

    @ironR de cand sunt considerate vw masini din categoria premium?

  • ironR, vineri, 21.12.2018 10:46

    @keepcalm de aici: http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-volkswagen-touareg-84415.html

  • keepcalm, sâmbătă, 22.12.2018 14:06

    @ironR De la a imi spune eu ca sunt premium si pana la a fi premium e cale lunga, pana la a ma considera ceilalti competitori de pe piata ca sunt premium e si mai lunga, e un vw, nu exista vw premium, pana la urma cred ca tuareg e o masina mai bine facuta de la vw, poate e premium pt ei, nu si pt alti E la fel ca si cu puterea, degeaba sti sa scoti 300hp din motor daca nu sti sa ii pui pe asfalt, degeaba are stinger 300hp pt ca in momentul cand sa comparat cu o sportiva din gama premium(de aceiasi capacitate) a ramas departe, degeaba chargerul meu are 300hp pt ca nu il pot compara cu un 730i sau cu un S350, nu am cum

  • @keepcalm, marţi, 08.01.2019 16:53

    corect, tuareg se da doar premium, nu este, dar daca asa ni se prezinta, asa trebuie sa-l luam. Am mers recent cu noul Audi Q8, o clasa peste tuareg, materiale moi, doar pe usi sunt ceva mai tari, cumva de neacceptat pt pretul astronomic pe care il cere, dar mergem mai departe :) Nu stiu ce sa zic de sitnger, am urmarit ceva review-uri cu el, sper sa ajung sa-l vad pe viu si ma exprim atunci. In teste a iesit surprinzator de bine chiar si la performante - nu inteleg de ce spui ca nu stie sa puna pe sosea caii respectivi. Sa nu uitam in CE FEL arata! In nici un caz nu are ca tinta clasa S sau seria 7...... Per total eu cred ca asiaticii cer pretul corect care vine acoperit de o garantie mare pt o masina in zilele noastre.

  • keepcalm, miercuri, 09.01.2019 15:21

    nici nu am sugerat ca stinger are ca tinta seria 7 sau S, ziceam de Chargerul meu ca nu se poate compara cu ele chiar daca au aproximativ aceiasi putere si greutate nu au tintit chiar asa sus dar cu seriile 3,4,5 sau chiar si 6 sa cam luat, faptul ca te dai pe intrecere cu o sportiva nu te face si pe tine neaparat o sportiva, poate ai noroc azi si stai aproape de ea, dar poate urmatoarele dati nu te mai lasa sa te apropii de ea, sau poate ca acea sportiva va ramane o sportiva si dupa 5 ani de utilizare insa stinger nu stiu ce va mai fi de ea dupa 5 ani de sportivitate cat despre cum arata gusturile nu se discuta, dar peste faptul ca plasticele scartaie la atingere de noua si consola centrala se balangane(exagerez cu asta binenteles, dar se misca bine) treci mai greu, app, am un e90 de 10 ani consola centrala e la fel de fixa ca si cand a fost noua si nici plasticele nu scartaie la atingere si are 10 ani, asta cred ca inseamna ceva din a fi premium, o mica parte cred

  • bebe, luni, 25.02.2019 20:20

    Kia Sorento 2.2 CRDI vine cu aceeasi cutie 8AT. 2.0 vine cu 6AT.