Motor / Transmisie
Deși suntem în mijlocul unui scandal privind emisiile motoarelor diesel furnizate de Grupul Volkswagen, pentru testul nostru cu Astra am ales tot un agregat care funcționează cu motorină. Asta pentru că publicul din România va continua să iubească acest tip de motorizări pentru consumul extrem de redus.
Noi am vrut să-i facem pe plac publicului și am ales pentru testul nostru deja popularul motor diesel de 1.6 litri, construit de la zero de General Motors în centrul său de dezvoltare de la Torino, Italia.
Agregatul cu patru cilindri dezvoltă 136 de cai putere și a fost multă vreme cel mai potent motor diesel de 1.6 litri din lumea. Acum coroana a fost pierdută în fața celor de la Honda.
Revenind la testul de la Bratislava și la caracteristicile motorului diesel instalat pe Astra, trebuie să spunem că unitatea este destul de silențioasă la turații mici. Inginerii au antifonat bine compartimentul motor, însă există și excepții. Spiritul gutural începe să se simtă în habitaclu după 2500 de rotații.
Cât privește bagajul de resurse, cei 320 de Nm sunt suficienți pentru a pune în mișcare, într-un mod dinamic, o compactă care a slăbit cu 200 de kilograme față de vechea generație. E drept că ne-am fi dorit cuplul ceva mai devreme de 2000 de rotații.
Chiar dacă mulți ar putea fi speriați de capacitatea mică a motorului, Astra nu se simte nici o secundă submotorizat, reușind să îi ofere celui de la volan suficientă putere pentru a se simți încrezător atunci când se angajează într-o depășire sau are în plan un șofat ceva mai alert.
Unitatea diesel este asociată unei transmisii cu șase rapoarte, care se simte puțin diferit de ceea ce ne oferea până cum Opel. Pare ceva mai precisă când vine vorba de timonerie, însă cu o excepție. Treapta a treia de viteză se încăpățânează uneori să își găsească locul. Etajarea este bună, ultimele două rapoarte favorizând un consum redus de carburant.
e impresionanta suma de salturi MARI fata de generatia anterioara . amintesc scaderea in greutate, performantele aduse de aceasta, noile faruri ce sant revolutionare, dar care fata de audi sant puse pe clasa COMPACTA. intrebarece solutie au ales opel pt suspensia spate?