Opel Astra

1.6 Diesel Turbo (CDTI) 136CP Man6 Enjoy

Interior

4.0

Pentru a putea lua parte la confruntarea din segmentul compact, noua generație Astra trebuia să se scuture de câteva defecte ale generației anterioare. Competiția din această clasă a devenit din ce în ce mai dură, iar un model fără tehnologie și grijă la detalii este un model care nu contează.

Designerii Astra au reținut acest detaliu și au mai aerisit planșa de bord a mașinii. Amalgamul de butoane de pe planșa de bord s-a evaporat. Au mai rămas câteva comenzi generaliste pentru sistemul multimedia și unele dedicate sistemului de climatizare. Deși acestea din urmă pot părea multe, acomodarea se face ușor.

Nu același lucru se întâmplă cu comenzile de pe volan, destul de multe și nu tocmai intuitive. E nevoie de acomodare pentru a stăpâni toate funcțiile și pentru a accesa ușor computerul de bord color, amplasat în spatele volanului. Chiar și așa, ceasurile de bord rămân analog și păstrează designul vechiului model.

În ceea ce privește materialele, lucrurile s-au îmbunătățit. Ele au devenit mai moi și au o textură plăcută la atingere, mai ales plasticul de pe fețele de uși. Rămâne tare și neprietenos plasticul de pe consola centrală. Finisajele au crescut considerabil, inserțiile cromate fiind acum mult mai bine integrate.

Dacă antifonarea nu este tocmai fericită, zgomotul de vânt și rulare fiind resimțit destul de bine după 120 de km/h, când vine vorba despre spațiu interior, Astra plusează: pe locurile din spate genunchii pasagerilor au primit 3.5 cm în plus, iar pe locurile din față spațiul pentru cap a crescut cu 2.2 cm. Per total, feelingul pe locurile din spate este de spațiu suficient, mai ales că acum scaunele față, certificate în continuare pentru confortul și forma lor anatomică, au devenit și ceva mai subțiri.

Spațiile de depozitare nu par să convingă foarte tare: avem suporturi simplificate pe consola centrală și avem o fantă ingenioasă, dar nu tocmai practică, pentru stocarea telefonului mobil, pe planșa de bord. La nivelul portierelor avem spațiu pentru sticle destul de mari, însă arhitectura acestuia nu mai permite depozitarea a altceva.

Portbagajul este destul de încăpător, cu o capacitate totală de 370 de litri. Dacă ne uităm totuși în segment, vedem că rivali precum Honda Civic, Renault Megane sau Peugeot 308 sunt cu mult mai generoși.

  • someone, joi, 01.10.2015 13:46

    e impresionanta suma de salturi MARI fata de generatia anterioara . amintesc scaderea in greutate, performantele aduse de aceasta, noile faruri ce sant revolutionare, dar care fata de audi sant puse pe clasa COMPACTA. intrebarece solutie au ales opel pt suspensia spate?

  • Sam93, joi, 01.10.2015 14:17

    Nota un pic cam mica. Daca era un Golf ii dadeati 4.6 sau ceva de genu. La mai multe categorii nota pare tinuta artificial jos. Anyway, noua asta ii cu adevarat impresionanta. In primul rand ma bucura scaderea enorma de greutate pentru acest segment. Nu in fiecare zi un hatchback de segment C pierde 200 de kg, chiar daca greutatea dinainte era mare. Pe unde locuiesc eu, in regim normal de mers, nu cred ca ar consuma mai mult de 4.5, ceea ce ii excelent pentru o masina de 136 care prinde suta in sub 10 secunde. Performantele crescute sunt foarte binevenite. Cred ca si siguranta a crescut. Vom vedea la crash test. Interiorul pare un mare salt inainte. Sincer, cam la toate capitolele masina prezinta progres semnificativ. Ii felicit pe cei de la Opel pentru efortul depus!

  • dany, joi, 01.10.2015 14:24

    Va sfatuiesc ca atunci cand faceti astfel de teste sa precizati si cateva date tehnice de genul tipului de suspensii fata/ spate (gen independenta, semindependenta etc.), coeficientul aerodinamic etc.

  • SebaV, joi, 01.10.2015 15:09

    Consum real versus consum declarat! Mai ales in conditiile scandalului VW, eu cred ca trebuie insistat asupra consumului real, facut la pompa! Acea cifra o plateste utilizatorul si o consuma si polueaza totodata orice masina. Faceti cateva teste daca puteti si comparati consum real (pompa) si cel afisat de computerul de bord. Restul e minciuna (marketing). Multumesc.

  • Massor, joi, 01.10.2015 15:50

    Hmm.. mi se pare mie sau la prima vedere spatele aduce putin a i30 ? In rest, numai de bine.

  • hazard, joi, 01.10.2015 16:44

    Chiar ca un pas mare facut de Opel. Era cazul, suntem in 2015. Plus ca VW e la pamant, in sfarsit o sa aibe si Astra succesul meritat.

  • Mopel, joi, 01.10.2015 21:16

    Ruliu, suspensie moale, directie cu feeling artificial... se bate cu i30. Ce as alege? Focus e prea americanizat, Vw Golf e o mare gogoasa etc Sincer, mi-as lua un Civic, Megane sau 308

  • MRC, joi, 01.10.2015 21:44

    @Automarket: evolutia este mai degraba subtila fata de generatia anterioara (dpdv al designului)? Sunteti siguri? N-ar fi mai bine sa va mai uitati o data? A disparut subtil geamul triunghiular de la baza montantului A, a disparut subtil geamul triunghiular de langa portierele spate....stopurile au o cu totul alta forma.....masina are o cu totul alta forma ..... dar evolutia este subtila. Despre Corsa ce s-ar mai putea spune? O adevarata Revolutie. Sfat: Nu mai procedati ca elevii care la extemporal se bazeaza pe cate pagini scriu si nu pe calitatea ideilor exprimate!

  • sandu, vineri, 02.10.2015 09:58

    dupa cum s-a tot spus, noul astra este o mare dezamagire. nu arata deloc bine si nu a progresat cu nimic fata de concurenti. vanzarile o sa arate asta. corsa deja a dezamagit.

  • tyd, marţi, 06.10.2015 23:13

    interior+exterior arata f bine.....daca au pus si motoare decente pe ele, devine interesant

  • rwef, duminică, 11.10.2015 13:05

    hmmmm,chestia asta cu consumul aratat de cb dpmv este falsa...am si eu un diesel (drept nu opel) pe care cb arata media de 4.7 si in realitate are undeva la 6.2(stiu sigur ca eu bag motorina in ea...poate daca ma fura astia la pompa sa ma insel....ambele variante sint posibile)

  • ttt, luni, 12.10.2015 12:57

    O masina faina si buna, doar ca merita un mare MINUS pentru lipsa telescopului de la capota motorului. Serios, s-au zgarcit la 50 de euro?

  • koko, marţi, 13.10.2015 18:44

    Am avut ocazia sa vad si eu masina . Desi nu am mers cu ia , indraznesc sa-mi dau si eu cu parerea . Despre noul design ,pot sa spun ca arata bine la exterior din orisice unghi ai privi ,dar am fost dezamagit la interior .Aspectul la interior ,dupa parerea mea ,nu este deloc reusit .Oricat m-am straduit sa gasesc o ideie de confort sau ceva interesant ,nu am reusit .Bordul nu are nimic deosebit estetic vorbind ,materiale de calitate medie minus ,atat pe bord cat si scaune ,usi si plafon ,culori sinistre ,mochete de calitate slaba ,volanul urat si butoanele tot de o calitate medie . Nu pot sa ma pronunt la alte capitole de performanta sau tinuta de drum ,dar noul Astra mi-a dat impresia unei masini Low Cost, mai degraba , decat a unei masini de generatie noua ! Va rog ,daca cineva doreste sa comenteze , faceti-o elegant ! Nu sunt expert in domeniul Auto si este o parere personala .Agresiunea verbala nu are rost in acest caz !