Opel Astra

1.6 Diesel Turbo (CDTI) 136CP Man6 Enjoy

Tehnologie

5.0

Și pentru că tot am ajuns la tehnologie, trebuie să vorbim despre noutățile pe care le promite Astra la acest capitol. Vorbim în primul rând despre scaunele confortabile despre care aminteam și mai devreme. Dezvoltarea lor a început în urmă cu cinci ani și acum, în formă finală, sunt mai ușoare cu 10 kilograme, sunt mai confortabile și sunt certificate AGR.

După aproape 300 de kilometri parcurși cu noul Astra, pot spune că distanțele sunt mult mai ușor de îndurat. În plus, ele oferă un suport lateral excelent, care poate fi reglat. Ați citit bine: susținerea laterală a scaunelor poate fi reglată electric, cu ajutorul unor butoane aflate pe lateral. Este iarăși o dotare pe care o regăsim în segmentul premium.

Opel se laudă și cu un masaj în scaune, însă această găselniță a mai fost experimentată și de către Citroen. De altfel, masajul noului Astra este la fel de timid ca cel oferit de Citroen.

Nu pot să nu amintesc și de opțiunea de încălzire a scaunelor față, extrem de căutată în sezonul care urmează. Un detaliu important al acestei opțiuni este faptul că încălzirea se face atât în șezut, cât și în spătar. Și dacă vă temeați de verile călduroase de la noi, să știți că Astra are și ventilație în scaune, care se simte și care răcește destul de bine. Și pentru că toate aceste opțiuni de confort oferite de scaunele minune trebuiau să aibă și un preț, Opel percepe 2300 de euro cu TVA inclus, pe piața din România.

O să mă leg acum de sistemul multimedia, mult mai bine încadrat în planșa de bord, cu un display mai prietenos și ceva mai intuitiv. Deși, recunosc că am avut și câteva momente în care m-am rătăcit.

Navigația, pe care am lăudat-o și în cazul vechiului Astra, devine și mai bună, cu indicații care nu te lasă să te rătăcești. Iar dacă nu ai posibilitatea de a introduce destinația pentru că te afli în mers, poți cere ajutorul unui asistent OnStar. Apeși butonul, ceri destinația și sistemul tău de navigație se calibrează automat.

Și pentru că un model actual trebuie să fie în permanență conectat, utilizatorii beneficiază și de suport Apple CarPlay, care oferă câteva aplicații ale iPhone-ului pe ecranul sistemului multimedia. Compatibilitatea Android Auto vine începând cu 2016.

  • someone, joi, 01.10.2015 13:46

    e impresionanta suma de salturi MARI fata de generatia anterioara . amintesc scaderea in greutate, performantele aduse de aceasta, noile faruri ce sant revolutionare, dar care fata de audi sant puse pe clasa COMPACTA. intrebarece solutie au ales opel pt suspensia spate?

  • Sam93, joi, 01.10.2015 14:17

    Nota un pic cam mica. Daca era un Golf ii dadeati 4.6 sau ceva de genu. La mai multe categorii nota pare tinuta artificial jos. Anyway, noua asta ii cu adevarat impresionanta. In primul rand ma bucura scaderea enorma de greutate pentru acest segment. Nu in fiecare zi un hatchback de segment C pierde 200 de kg, chiar daca greutatea dinainte era mare. Pe unde locuiesc eu, in regim normal de mers, nu cred ca ar consuma mai mult de 4.5, ceea ce ii excelent pentru o masina de 136 care prinde suta in sub 10 secunde. Performantele crescute sunt foarte binevenite. Cred ca si siguranta a crescut. Vom vedea la crash test. Interiorul pare un mare salt inainte. Sincer, cam la toate capitolele masina prezinta progres semnificativ. Ii felicit pe cei de la Opel pentru efortul depus!

  • dany, joi, 01.10.2015 14:24

    Va sfatuiesc ca atunci cand faceti astfel de teste sa precizati si cateva date tehnice de genul tipului de suspensii fata/ spate (gen independenta, semindependenta etc.), coeficientul aerodinamic etc.

  • SebaV, joi, 01.10.2015 15:09

    Consum real versus consum declarat! Mai ales in conditiile scandalului VW, eu cred ca trebuie insistat asupra consumului real, facut la pompa! Acea cifra o plateste utilizatorul si o consuma si polueaza totodata orice masina. Faceti cateva teste daca puteti si comparati consum real (pompa) si cel afisat de computerul de bord. Restul e minciuna (marketing). Multumesc.

  • Massor, joi, 01.10.2015 15:50

    Hmm.. mi se pare mie sau la prima vedere spatele aduce putin a i30 ? In rest, numai de bine.

  • hazard, joi, 01.10.2015 16:44

    Chiar ca un pas mare facut de Opel. Era cazul, suntem in 2015. Plus ca VW e la pamant, in sfarsit o sa aibe si Astra succesul meritat.

  • Mopel, joi, 01.10.2015 21:16

    Ruliu, suspensie moale, directie cu feeling artificial... se bate cu i30. Ce as alege? Focus e prea americanizat, Vw Golf e o mare gogoasa etc Sincer, mi-as lua un Civic, Megane sau 308

  • MRC, joi, 01.10.2015 21:44

    @Automarket: evolutia este mai degraba subtila fata de generatia anterioara (dpdv al designului)? Sunteti siguri? N-ar fi mai bine sa va mai uitati o data? A disparut subtil geamul triunghiular de la baza montantului A, a disparut subtil geamul triunghiular de langa portierele spate....stopurile au o cu totul alta forma.....masina are o cu totul alta forma ..... dar evolutia este subtila. Despre Corsa ce s-ar mai putea spune? O adevarata Revolutie. Sfat: Nu mai procedati ca elevii care la extemporal se bazeaza pe cate pagini scriu si nu pe calitatea ideilor exprimate!

  • sandu, vineri, 02.10.2015 09:58

    dupa cum s-a tot spus, noul astra este o mare dezamagire. nu arata deloc bine si nu a progresat cu nimic fata de concurenti. vanzarile o sa arate asta. corsa deja a dezamagit.

  • tyd, marţi, 06.10.2015 23:13

    interior+exterior arata f bine.....daca au pus si motoare decente pe ele, devine interesant

  • rwef, duminică, 11.10.2015 13:05

    hmmmm,chestia asta cu consumul aratat de cb dpmv este falsa...am si eu un diesel (drept nu opel) pe care cb arata media de 4.7 si in realitate are undeva la 6.2(stiu sigur ca eu bag motorina in ea...poate daca ma fura astia la pompa sa ma insel....ambele variante sint posibile)

  • ttt, luni, 12.10.2015 12:57

    O masina faina si buna, doar ca merita un mare MINUS pentru lipsa telescopului de la capota motorului. Serios, s-au zgarcit la 50 de euro?

  • koko, marţi, 13.10.2015 18:44

    Am avut ocazia sa vad si eu masina . Desi nu am mers cu ia , indraznesc sa-mi dau si eu cu parerea . Despre noul design ,pot sa spun ca arata bine la exterior din orisice unghi ai privi ,dar am fost dezamagit la interior .Aspectul la interior ,dupa parerea mea ,nu este deloc reusit .Oricat m-am straduit sa gasesc o ideie de confort sau ceva interesant ,nu am reusit .Bordul nu are nimic deosebit estetic vorbind ,materiale de calitate medie minus ,atat pe bord cat si scaune ,usi si plafon ,culori sinistre ,mochete de calitate slaba ,volanul urat si butoanele tot de o calitate medie . Nu pot sa ma pronunt la alte capitole de performanta sau tinuta de drum ,dar noul Astra mi-a dat impresia unei masini Low Cost, mai degraba , decat a unei masini de generatie noua ! Va rog ,daca cineva doreste sa comenteze , faceti-o elegant ! Nu sunt expert in domeniul Auto si este o parere personala .Agresiunea verbala nu are rost in acest caz !