Renault Megane
Pregătit pentru infern
Sălbăticia Atlanticului mușcă cu poftă din țărmul stâncos al țării în care s-au auzit primele acorduri ale muzicii fado. Violența valurilor nu iartă crestele maronii, iar jocul eroziunii se repetă obsesiv.
De-a lungul secolelor, spuma oceanului a născut Boca de Inferno, o grotă de câțiva zeci de metri la intrarea căreia valurile se grăbesc să intre cu zgomot de tunet. Boca de Inferno sau Gura Diavolului e doar un nume de alint pentru peisajul tăios, similar celui în care trebuie să se zbată și noua generație Renault Megane: adică peisajul clasei compacte.
Aglomerat, dur, extrem de competitiv și uneori sălbatic. Nimic prietenos în calea unui model aflat la a patra generație, vândut în 6.5 milioane de exemplare, lansat din nou în căutarea coroanei.
O coroană de care s-a îndepăratat, dar pentru care spune că s-a călit în infernul stâncos potughez, locul unde am avut și noi ocazia să îl testăm.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
Nelu.Pantofaru, vineri, 11.12.2015 13:39
Masina asta este asa ca un reminder pentru aia de au implant in cap cu "nemtoaicele tata rup" sau "masinile frantuzesti sunt niste gunoaie" sau in fine ati prins ideea de orice zeificare a masinilor germane.
-
vlad, vineri, 11.12.2015 14:05
Nu inteleg de ce are timpul de 0-100kmh atat de slab pentru 1300kg, e total aiurea. Slabutz aici...
-
@Nelutu, vineri, 11.12.2015 14:07
Renault ofera tehnologie, design si performanta la un pret mai bun, dar din pacat nu si calitate sau rezistenta in timp. Piesele cedeaza mult mai usor si dupa cativa ani "troncane" toata.
-
S, vineri, 11.12.2015 14:30
Sper sa o vad de cat mai multe ori pe strada, la fel ca si Talismanul :)
-
Scrooge, vineri, 11.12.2015 15:36
Automarket, stiti cumva cand apare si varianta Estate ? La Talisman au fost lansate impreuna.
-
VIN, vineri, 11.12.2015 15:58
Mie nu imi place. Este exact in stilul Renault al ultimelor generatii, cu un design imbunatatit si dotari de conectica aduse la zi. Ca preferinte personale, sunt adeptul muchiilor ascutite si liniilor drepte. Bineinteles, gusturile nu se discuta!
-
Sandu al-III-lea, vineri, 11.12.2015 17:16
Cel mai frumos Megane din ultimii ani!Parol,moncher.Est merveilleux!
-
dan, vineri, 11.12.2015 17:23
E cam puturoasa, lenta...
-
bogdanm, vineri, 11.12.2015 17:24
@scrooge Cel mai probabil, Renault Megane break va debuta la Salonul Auto de la Geneva, în martie. Asta pentru că estimarea lansării coupe-ului este pentru luna septembrie, la Salonul de la Paris.
-
Fan Renault, vineri, 11.12.2015 17:27
Linia de design este foarte asemanatoare cu cea a modelului anterior in partea frontala. Ce nu inteleg eu este de ce spatele nu are nici o legatura cu fata? Generatia trecuta era mult mai fluida, mai coerenta in exprimare. Interiorul pare mai bine lucrat, dar tableta aia e ca nuca in perete.
-
Andy, vineri, 11.12.2015 17:54
Un model foarte reusit, iar in momentul de fata ar reprezenta cam prima optiune pentru cineva in cautarea unei compacte europene, care nu e fan vreo marca si ii plac masinile in general. Pentru fanii Renault nu mai incape discutia. Olandezul zburator a schimbat complet in bine Renault iar linia de design exterior/interior e interesanta. Nu stiu cum mai stau la capitolul fiabilitate (Clio si Captur in special ca sunt de ceva vreme pe piata), insa probabil ca mai bine decat modelele din anii 2000. Personal mi se pare un model mai reusit decat noua Astra, desi are mici probleme de ergonomie specifice Renault cum ar fi pozitionarea controalelor farurilor pe maneta si nu in dreapta jos pe bord (ca la americane si germane - aici si japonezii si coreeni sufera de boala respectiva din pacate), controlul radioului in spatele volanului si pozitionarea CC-ului langa schimbatorul de viteze in loc de volan. "Tableta" o consider un mare plus (viitorul e digital full la toate masinile, fie ca vorbim de premium - gen noul E sau Tesla - sau volum) insa rezolutia nu pare una grozava (am vazut niste teste si cu Talisman pe youtube si problema era aceeasi). Probabil ca aici abia la urmatoarea generatie vor scadea preturile suficient de mult ca sa renteze un ecran cu rezolutie mare. Intrebare pentru AM: Dispunea de sistemul prin care rotile din spate ajuta in curbe? Sau sistemul respectiv va fi exclusiv folosit pe variantele de top turbo pe benzina, cele cu 200 cp+?
-
Andy, vineri, 11.12.2015 17:56
*controlul farurilor in stanga jos pe bord ca la americane si germane. Rectificare :-P. P.S. Poate puneti un Edit odata...ca nu e niciodata prea tarziu.
-
dan_grc, vineri, 11.12.2015 23:20
Arata foarte bine din anumite unghiuri, dar nu din toate, poza numarul doi, din profil, arata o dispunere a puntii fata nu foarte fericita, a preluat elementele stilistice de la Talisman, dar nu si proportiile reusite ale acestuia.
-
verde, sâmbătă, 12.12.2015 00:38
Mare poet Bogdan Mirică, probabil avea numai 10 la compunere la școală! Mie îmi place mai mult fierul de călcat. Care era mașină compactă, Megane 2 avea 4,21 metri lungime. Megane 3 avea 4,30 metri, iar Megane 4 a ajuns la 4,36 metri. Deja o ia către clasa medie, le repozitioneaza Renault. În 2008, Bogdan Mirică considera Megane 2 o apariție insolită: http://www.automarket.ro/test-drive/autonomie-de-patru-cifre-16983.html , acum e un fier de călcat. S-a emancipat băiatu'...
-
VozWagist, sâmbătă, 12.12.2015 13:46
" ..........designul noului Megane este cea mai curajoasă propunere Renault " :) Intr-adevar, trebuie sa ai mult curaj sa lipesti ditamai Vaginul in mijlocul grilei :))
-
LauCalin, sâmbătă, 12.12.2015 13:50
Nu este un design chiar pe gustul meu... imi lasa impresia de ceva tipator. Deobicei imi plac lucrurile mai discrete, mai cuminti, mai in banca lor si care nu se remarca foarte mult. Dar in fine, pana la urma designul este ceva subiectiv. Deci nu are o importanta prea mare cum mi se pare. Ce este important in opinia mea, este ca masina a primit un punctaj de 4.4, ceea ce este foarte bun. Felicitari!
-
hazard, sâmbătă, 12.12.2015 22:06
Incet, incet Renault pare ca incepe sa isi revina... Bine totusi ca nu ati afisat preturile, caci aparea cu siguranta la "Nu ne-a placut"
-
Madalescu_Georgian, duminică, 13.12.2015 01:36
Nu stiu ce sa comentez. As fi vrut sa nu o fac, dar intre timp, mi-am sucit parerea imediat dupa ce am aruncat cu privirea pe lista de echipari a noului Auris. Megane mk4 arata intr-o nota aparte fata de restul concurentilor......singurul lucru care-i lipseste este originalitatea fata de intreaga gama Renault........ E un Talisman mai mic la partea frontala, cand va aparea si sedanul sigur va fi un Talisman 100% , doar ca adus la dimensiunile clasei compacte......din nou Matrioska! Dupa mine, Toyota Auris, ramane in continuare cea mai buna alegere din segment si singura 100% originala la design. Nu seamana ca un Avensis mai mic. PS: Performantele cam anesteziate la 130CP. Iar aici este un handicap al mai multor producatori. Norma de poluare Euro 6 niveleaza demarajele si optimizeaza astfel consumul si scade nivelul de emisii, lucru care creste timpul in acceleratii. Masina mea Euro 3 2.0i benzina 133CP accelera de la 0-100 in 9,sec . Acum dupa resoftare in 7,5-8sec ( motor natural aspirat ) timp comparabil cu un BMW 520I 2.0 184CP turbo aspirat ( asta ca sa comparam aceeasi cilindree ) sau Mercedes E250 2.0 211CP .
-
Adrian, duminică, 13.12.2015 08:15
Ce dragut, cei de la Autobild.ro spun ca treptele cutiei de viteze sunt cam lungi si usor imprecise si voi ......este una dintr- e cele mai bune din segment.
-
hazard, luni, 14.12.2015 12:39
@Adrian depinde de cati bani primesc cei care testeaza masina de la producatorul masinii... Aceasta regula este valabila pentru orice (fel de) produs. Mai exista totusi, foarte rar, specialisti care nu acceapta asemenea "intelegeri", si ori refuza sa testeze produsul ori il testeaza corect/profesionist, ne-alterand rezultatele in favoarea producatorului respectivului produs.
-
ALIN, marţi, 15.12.2015 10:54
Arata bestial mai ales spatele ! De departe cea mai frumoasa compacta din segment .Va fi o masina pretabila la un tuning deosebit !
-
ALIN, marţi, 15.12.2015 10:56
le: ce imi place cel mai mult este ca s a renuntat la frana de mana clasica chiar si pe modele hatchback de catre toti producatorii . good job
-
Gogu, marţi, 15.12.2015 22:28
@ Andy: mie mi se pare foarte potrivita pozitionarea controlului radioului sub volan, mai ales pentru volum. Am un Megane si conduc si un Hyundai, la cel din urma nu ma pot obisnui nicicum cu controlul de volum de pe volan. :-) In rest vanzare buna pentru Megane, francezii au facut o treaba foarte buna.
-
Dan, miercuri, 16.12.2015 07:52
Arata intr-un mare fel
-
Vava, joi, 17.12.2015 23:29
Hai mă ca farurile zici ca sunt ciocan de scos cuie, tesla d'aia...
-
pe barosaneala, marţi, 22.12.2015 18:02
nu imi place. e noua si are deja cearcane.
-
huh, joi, 21.01.2016 22:13
Autobild e o revista finantata de interese germane. Ce te asteptai ?
-
dgate, miercuri, 27.01.2016 22:44
plansa de bord oribila, consola centrala oribila tir , mestecau foarte mare pe post de maneta, volan copie nereusita volan audi, spate copie bmw nereusita , mult plastic, multe bandouri, nimic nou de la renault.sunt curios cate de fiabil va fi motorul de 1.6 pe diesel , ecranu de sticla e genial.
Portbagajul este unul dintre cele mai ofertante din segment, cu o capacitate de 434 de litri și o gură de acces potrivită....Pai la volum portbagaj ati scris la final 340