Motor / Transmisie
Noua familie de motoare turbo pe benzină dezvoltată de Opel se află într-un moment în care ar trebui să-și arate strălucirea. Asta pentru că noua generație Astra nu este doar o mașină nouă radical modificată - vom intra mai jos în aceste detalii - ci și pentru că în modelul german a scăpat de cel mai mare păcat al său odată cu dezvoltarea acestei noi versiuni: masa proprie foarte ridicată. În epoca aluminiului și a materialelor ultraușoare, Astra rămăsese fidelă construcției platformei vechi, iar asta făcea ca modelul german să fie vizibil afectat la consum, performanțe și ținută de drum în raport cu concurenții săi direcți.
Lucrurile s-au schimbat acum, pentru că Astra a trecut printr-o dietă radicală o dată cu noua generație, scăpând de până la 200 de kilograme între Astra J și Astra K. Imaginează-ți că între generații au coborât din mașină trei persoane de vreo 70 de kilograme fiecare și că ai rămas singur la volan.
Noul motor turbo de 1.4 litri și 150 de cai putere de sub capota lui Astra profită la maximum de cura de slăbire. Găsit pe generația anterioară în versiune de 140 de cai, 1.4 T-ul celor de la Opel este un motor foarte agreabil și "rotund" din momentul în care te împrietenești cu zona de turații în care acesta funcționează cel mai bine. Te ajută și manuala cu șase trepte a cărei "hartă" a rapoartelor a fost îmbunătățită, ceea ce înseamnă că schimbările vor fi fluide și ușoare. Paranteză: același 1.4 Turbo poate fi comandat pe Astra în versiuni de 100 CP (aspirat) sau 125 de cai (de asemenea turbo), dar noi vă recomandăm cu căldură această variantă, cu toată cheltuiala în plus care vine natural în urma acestei decizii.
Până când îi dai de cap motorului, vei ridica ușor din sprâncene observând că, deși vorbim de un motor turbo, deci care-și oferă cuplul maxim mult mai jos decât în cazul unui aspirat normal (240 Nm la 1600 rpm), inima germană a lui Astra are vigoare și se simte musculoasă abia de la 4000 de ture în sus, atunci când te apropii ușor de gradația de 6000 rpm la care motorul oferă puterea maximă. Da, e un motor turbo de turație, deci dacă vrei să te simți bine la volanul lui Astra probabil că vei consuma ceva mai mult decât anunță nemții în fișa tehnică.
-
mog, miercuri, 04.05.2016 10:48
in sfarsit un rival pe masura pt golf... nu mai sta in umbra lui, se bate de la egal. nu stiu cum sta Opel la cutii automate, dar in rest la motoare, design, interior si alte chestii tehnologice, sutn acolo cu ei. si am impresia ca se si conduce placut
-
Moldovean, miercuri, 04.05.2016 10:51
De menționat că 4 stele pentru Astra G în 1999 erau ceva. Să nu uităm că primele 5 stele au fost luate de Laguna abia în 2001. Deci la vremea aceea avea o siguranță foarte bună. Țin minte o revistă auto din 1997 în care se desfășura primul test cu Astra G că aduseseră ca inovația pedalierul care se retrăgea imediat în caz de impact pentru a-ți proteja picioarele.
-
mishazaitev, miercuri, 04.05.2016 11:00
@mog Singura problema majora a celor de la Opel a fost, in opinia mea, greutatea mare a masinilor comparativ cu cele ale concurentei. Asta facea ca masini cu motoare puternice sa obtine performante similare cu unele similare dotate cu motoarizari mai slabe. Odata rezolvata aceasta problema Opel se poate lupta de la egal la egal cu absolut orice producator. Sa nu uitam ca, pana pe la mijlocul anilor 70, Opel era cel mai mare producator auto german si nu VW. Oricum mie toate masinile Opel mi se pare corecte din punct de vedere al raportului calitate pret.
-
ScorpyonVAG, miercuri, 04.05.2016 11:07
Daca si asta are design conservator, atunci golf si octavia sunt niste...
-
mircea, miercuri, 04.05.2016 11:11
@ScorpyonVAG Coservator comparativ cu generația precedentă. E specificat foarte clar în articol :)
-
Opel, miercuri, 04.05.2016 11:24
Nu ma incanta cu absolut nimic. In continuare, cu toata pierderea de greutate, este sub concurenta la motorizari echivalente (reprize, acceleratii, vit. max.) iar consumul e (sa fim civilizati) mincinos: intre 7 l/100km si 5 cat dau ei e o diferenta de 30%. Ca sa nu mai amintesc de solutia gresita dpmdv legata de turbo de turatie: ori il faci sa plece de jos (performanta), ori il faci aspirat (fiabilitate). Or la ei e un mixaj nereusit...Vorba lui mda: sunt solutii mai bune in segmentul compact.
-
mog, miercuri, 04.05.2016 12:38
eu am observat ca (poate si altii) vag mai ales, dar si nemtii in special pun mare pret pe cifrele dinamice, sa aiba un 0-100 cat mai bun, top speed cat mai mare. asta nu inseamna automat ca e o masina/motor per total mai buna. are doar niste optimizari. iar daca pt cineva care si cauta o astfel de masina (o compacta) totul se reduce la "dar cat baga frate!?" inseamna ca e limitat destul de mult.
-
Adevarat, miercuri, 04.05.2016 13:06
golful si octavia sunt exact niste carute,(cele de 1.2 benzina au avut niste probleme enorme)in plus de asta sunt si niste masini batranesti asa pentru pensionari invechite
-
Kirotractor, miercuri, 04.05.2016 13:57
Test bine scris (cu mici exceptii - v. pretul de pornire de 17.700 si nu 15.100 euro, ca doar vb. de motorizarea testata efectiv) si din care se pot trage concluzii utile - pe mine cel putin m-a facut sa amin din nou alegerea care se-ndrepta spre un alt Opel (Corsa) - cu un motor de aceeasi putere (nu si cilindree, desi e tot 1.4 Turbo pe hartie). Asa ca nu-mi mai suna prea OK propulsorul din vechea generatie, cu un consum (in fine, oficial comunicat) mai mare ca al Astrei [oarecum] echivalente (5,7 l/100 km vs 5,0 l). In plus, si performantele noii Astra sint - paradoxal - mai bune ca al surorii mai mici si un pic mai usoare (cu cca. 80 kg), la aceiasi 150 CP - 0-100 km/h in 8,5 s in loc de 8,9 si Vmax 215 in loc de 207 km/h. Nu zic c-am putea rula pe pseudo-autostrazile noastre la Vmax, dar e si asta un indiciu al eficientei globale - si nu doar aerodinamice - a oricarei masini. Concluzia: dincolo de orice blazoane si reputatii deseori subiective, noua Astra pare o oferta mult mai ispititoare decit precedenta, iar vanzarile in crestere confirma asta. Nu stiu daca va reusi depasirea vajnicului "etalon" Golf, dar nu m-ar surprinde s-o faca. P.S. Daca cineva e curios sa afle motivele "fixatiei" mele pe Opel, nu-s greu de explicat: fiabilitatea si raportul pret/calitate sint OK chiar daca nu de top, dar si costurile reviziilor si/sau pieselor de schimb sint mai mici ca la VW/SEAT/Skoda sau la marcile japoneze echivalente, cu exceptia Suzuki - care n-are o gama similara Astrei din pacate. ...Un capitol important (al costurilor pt. revizii macar) care ar fi util de mentionat si pe AM, nu credeti?
-
Kirotractor, miercuri, 04.05.2016 14:26
P.S - erata si pt AM: Opel comunica doar 8,3 s pentru sprintul de la 0-100 km/h, iar consumul mediu declarat e de 5,4 si nu 5,1 l/100 km. Iar ca accentuare a paradoxului performantzelor, si timpul de repriza al Astrei testate (9 s pt. 80-120 km/h in ultima treapta) e mai bun ca al Corsei cu motor 1.4 T tot de 150 CP, dar din vechea generatie (9,9 secunde.)
-
razvan, miercuri, 04.05.2016 14:30
nu as lua opel niciodata
-
mishazaitev, miercuri, 04.05.2016 14:35
@razvan Bravo! Ciorba de cartofi mananci?
-
gaga, miercuri, 04.05.2016 15:08
@kirotractor: hai sa vezi cat de relevant e ce spui tu cu reviziile: oricarei masini compacte - sa zicem - la o banala revizie, ii sunt necesari aproximativ 4 litri de ulei, un filtru aer, unul de polen, unul de ulei si cam asta e tot. Pe toate astea de mai sus le poti lua chiar tu, deci nu le punem la socoteala. So, cat te costa pe tine o revizie la un Opel (Astra)? Fata de pretul de achizitie a unei masini, cam cat crezi ca ar consta diferenta in plus sau in minus a reviziilor pentru alte marci vs. Opel?
-
mircea, miercuri, 04.05.2016 15:30
@Kirotractor Mulțumesc pentru sesizare. M-am consultat cu oamenii de pe Database și se pare că cifrele sunt corecte la noi. Versiunea cu Start/Stop are cifrele din articol. Cea fără Start-Stop vine cu cifrele pe care le-ai dat tu.
-
razvan, joi, 05.05.2016 08:38
@mishazaitev.Sigur.Si iti dau si tie.
-
clarkson, joi, 05.05.2016 09:46
Am vazut ca masina asta avea la bord vreo 5250 km in momentul testelor. Practic, masina noua. Si tapiteria e PRAF, incretita, sifonata. Daca si asta "E aproape premium" inseamna ca nu vreau masina premium. Auzi, "Scaunele sunt un plus viguros pentru Astra". Off topic: Automarket, aveti un bug pe undeva, daca apas sagetile stanga/dreapta de pe tastatura cand sunt in casuta de comentarii imi intra din nou in galeria de poze.
-
Sorin, joi, 05.05.2016 09:46
@gaga - eu am facut comparatie pe diesel intre un 1.7 CDTI al unui amic si 2.0 HDI de la masina mea si per total, costurile cu revizia, dar si costuri de gen distributie, pompe, ambreiaj ... au iesit mai scumpe la Opel decat la Peugeot, de care de altfel fuge toata lumea ca-s foaarte scumpe :))))
-
cosmin, joi, 05.05.2016 10:56
toate motoarele pe benzina cu downsizing au o mare problema cu fiabilitatea pe termen mediu,cheltuieli de exploatare f mari, te uiti ca niste cifre frumoase care iti iau ochii dar vei ajunge sa plangi in scurt timp cand vei vedea cat bagi in ele...cat despre acest opel astra arata bine dar,sa fim seriosi motor 1.4 cu 150 cp,prea multi steroizi plus un pret f piperat pt clasa compacta,in rest,sanatate maxima
-
mishazaitev, joi, 05.05.2016 13:56
@razvan Multumesc dar eu nu mananc! Dar nici n-o sa te condamna ca ai alte gusturi! Despre asta era vorba ....
-
Pop Manuel, sâmbătă, 07.05.2016 09:26
@ mircea Referitor la problemele cu sitemul S/S, nu ati vorbit cu colegi de la alte reviste, publicatii, etc. care au testat la randul lor Astra K? Au avut aceeasi problema cu oprirea si nepornirea ulterioara la semafor? M-ar interesa problema pentru ca imi place modelul, si vroiam sa achizitionez un Astra 1.4 T 150CP Man S/S Enjoy, dar daca ziceti ca sunt probleme cu S/S, m-as reorienta spre un Astra1.4 T 150CP Aut Enjoy dar scrieti ca adevarata putere se simte doar de la 4000 turatii in sus, iar mie imi trebuie masina atat pentru activitatea de zi cu zi, cat si pentru o iesire undeva la sfarsit de saptamana de 200-300 km, sau un concediu de 2500km. Sunt un pic in ceata. Care ar fi recomandarea dumneavoastra?
-
Pop Manuel, sâmbătă, 07.05.2016 09:28
Activitate de zi cu zi, adica in oras unde nu pot merge cu turatii de 4000 sau peste.
-
koko, vineri, 20.05.2016 09:38
Rival pt. Golf ?! Se poate ...un rival f. scump ...Varianta Inovation vine cam dezbracata , vine fara trapa ,fara matrix fara scaune sport la un pret de Leon FR cu toate dotarile ....Imi pare rau pt. Opel ..incercare frumoasa dar scump ....un Golf GTD variant cea mai dotata ajunge la 28 000 !!! Nu se merita sa cumperi Astra goala ,iar cu toate dotarile o faci la pret de Audi !
-
news, vineri, 20.05.2016 15:10
http://europe.autonews.com/article/20160519/ANE/160519854/vauxhall-will-recall-some-zafiras-in-uk-on-fire-risk
-
om, luni, 22.08.2016 13:28
Buna ziua. Am descoperit de curand automarket.ro si vreau sa va felicit pentru treaba care o faceti aici. Dupa parerea mea in luarea unei decizii pentru achizitionarea unui autoturism (cand vorbim de bani) in afara de pretul initial, foarte importante sunt costurile de exploatare. Avand in vedere ca putine publicatii auto comunica acest cost cu reviziile obligatorii pana la (sa zicem) 100.000 de kilometri cred ca ar fi foarte util de facut publice aceste informatii. Eu de cate ori am fost la un delear auto am cerut de fiecare data acesta valoare si am observat ca sunt diferente notabile care pot contribui decisiv in luarea deciziei cumpararii unei masini apartinand unui producator sau altul. Din acest motiv va incurajez sa publicati aceste date pentru ca astfel aduceti o informatie utila in fata cititorilor dvs. si nu in ultimul rand plusvaloare publicatiei. Toate cele bune.
-
xxx, luni, 24.10.2016 14:48
Postez (deși este 5 luni după apariția articolului) pentru ca am condus 3200km in Franța un Astra diesel (nu este S/S) full pentru eventualii amatori. Ce mi-a plăcut: =>motor corect si cutia viteza bine etajata =>consum pe autostrada 120 (2200km) 5,4l =>consum urban/extraurban 5,6 l =>sistem GPS corect =>sistem ștergere parbriz (impecabil peste 90% este șters fără sa te jeneze) Ce nu mi-a plăcut: =>zgomot rulare (cam ca Dusterul meu 4x4, poate o mica idee mai bine) =>spațiul interior mic in spate (practic este o mașină de 2 persoane)
Sunt alternative mai bune in segment.