Tehnologie
Vei avea nevoie de ceva vreme pentru a înțelege logica inginerilor și designerilor software de la Opel atunci când s-au pus la planșă pentru a desena ecosistemul multimedia al sistemului care poate fi comandat prin ecranul touch din centrul planșei de bord. Dar, după ce înțelegi cum stă treaba și te prinzi ce-a vrut să spună autorul așezând meniurile și submeniurile într-un mod propriu, totul va deveni foarte simplu și chiar foarte util pe alocuri. Totul e să treci prin momentul în care ți se ia vălul de pe față.
Iar dacă nu te descurci, poți să-ți legi telefonul mobil prin cablu la priza USB, iar Astra îți va da posibilitatea de a adapta pachetul grafic la formele cu care ești familiarizat. Asta pentru că modelul german oferă adaptare Apple CarPlay și Android Auto, ceea ce înseamnă că cea mai mare parte dintre telefoanele mobile inteligente de pe piață vor putea să fie accesate printr-o interfață specială direct de pe touchscreen.
La nivel de confort, Astra vine cu elemente care acum câțiva ani erau un vis chiar și pentru modele de segment superior. Două exemple concrete sunt masajul și aerisirea în scaune, dotări care sunt dificil de găsit chiar și pe modelele compacte de segment premium în anul de grație 2016.
Unul dintre cele mai discutate subiecte în ceea ce privește tehnologia de la bordul lui Astra este însă legat de noile faruri Matrix LED care se regăsesc în lista de opționale ale modelului german. Dacă singura tangență pe care ai avut-o până acum cu tehnologia LED a fost în zona luminilor de zi, aplicarea ei în zona farurilor și segmentarea în module care se aprind și se deschid automat în funcție de ce mașini vin sau se află în fața mașinii ți se va părea pur și simplu o revoluție. Doar farurile LED în sine pot reprezenta un argument de achiziție pentru Astra dacă îți place să conduci pe timp de noapte.
În rest, Opel vine cu ultima generație a sistemului Opel Eye, lansat inițial pe primul Insignia, și care citește semnele de circulație, menține banda de rulare și te avertizează când mașina din fața ta a frânat brusc. Mi-a plăcut asistentul activ la depășirea involuntară a benzii de rulare, pe care-l consider unul dintre cele mai reușite din lumea auto a momentului: nu e acustic și vizual, ci mișcă ușor de volan în direcția opusă fix atât cât să nu fie intruziv. Treabă bună.
Evident, există și momente în care prea multă tehnologie pare că a încurcat planurile inginerilor germani. Cum ar fi cele în care sistemul Start-Stop oprește mașina la semafor, dar uită să pornească atunci când apeși ambreiajul, așa cum ar fi normal. La fel, senzorii de parcare sunt exagerat de insistenți și de sonori, astfel că va trebui să alegi între o parcare sigură, dar enervantă și una nesigură, dar liniștită. Apoi, unitatea DVD opțională de pe Astra (dedicată sistemului de navigație) e găzduită de torpedou, spațiu care rămâne cu un sfert din volumul său normal.
Una peste alta, Opel Astra devine odată cu noua generație cel mai tehnologizat model din segment. Fără urmă de îndoială: atât la capitolul număr de sisteme disponibile, cât și la subiectul eficiență a sistemelor. Asta chiar dacă nu are Head-Up Display, de exemplu, unul dintre puținele subiecte la care Astra a rămas să mai lucreze. probabil până la un viitor facelift.
Sunt alternative mai bune in segment.