Design
Trebuie să recunosc, faceliftul lui Astra este timid. Nu s-au schimbat multe detalii estetice. Totuși, modificările, deși nu sunt vizibile, au un impact covârșitor asupra coeficientului aerodinamic. Spre exemplu, în spatele grilei frontale, care a primit un simplu decor cromat, și al spoilerului față, Opel a instalat un obturator activ, care se poate închide sau deschide în funcție de viteză și în funcție de temperatura motorului.
Dar asta nu e singura găselniță aerodinamică. Sub mașină există acum noi panouri de protecție pentru motor, cutie și rezervor, precum și o suspensie cu aspect aerodinamic, după cum aminteam și mai sus. Posteriorul beneficiază de niște „aripioare” de plastic montate la nivelul eleronului, și ele cu rol aerodinamic. Toate aceste eforturi au adus un rezultat fantastic: Astra facelift este una dintre cele mai aerodinamice mașini compacte, cu un coeficient de 0.26 Cx. Acesta este similar cu cel al lui Opel Calibra, rămas în continuare o referință din acest punct de vedere.
Pentru cei care au fost plictisiți de lecția aceasta de aerodinamică predată de Opel, menționez că faceliftul aduce două noi culori de caroserie, jante cu aspect diferit și un nou design interior al farurilor și stopurilor.
Consumurile de combustibil pentru acest motor mi se par cam optimiste. Am un Astra k ST 1.4, 150 cp, cutie automata si pe DN-uri si autostrada consuma 5.6 litri/suta, 2 adulti + bagaje pentru un concediu. Sper ca modelul facelift sa nu lase impresia de masina facuta pe repede inainte.