Motor / Transmisie
Spuneam că pe Valea Douro am avut o revelație. O revelație născută în spatele norului de îndoială care învăluia brandul german în ultimii ani. Opel a pus în scenă unul dintre cele mai spectaculoase motoare diesel din segmentul compact, folosindu-se de o cilindree neașteptat de mică: 1.6 litri.
Astfel, germanii sunt capabili să ofere unul dintre cele mai puternice motoare diesel de 1.6 litri din lume. Un motor pe care l-am testat și noi pe varianta Sports Tourer a noului Astra.
Agregatul cu patru cilindri oferă 160 de cai putere și un cuplu de 350 Nm. Un moment motor care, până acum 10 ani, părea accesibil doar segmentului premium. Acum, cei care își doresc o compactă au la dispoziție resurse incredibile.
”Incredibil” este un calificativ îndrăzneț, dar pe care îl acord pentru că resursele unității par a fi nelimitate. Cei 350 de Nm se resimt o plajă de turații extrem de generoasă, care începe la 1500 rpm și pare să se sfârșească abia dincolo de 3500 de rotații.
E o plăcere deosebită să simți că ai la dispoziție o rezervă de putere suficientă pentru orice depășire și pentru orice segment de drum. Chiar și la viteze mari, pe autostradă, Astra Sports Tourer se mișcă foarte bine. Am rămas profund impresionat de faptul că treapta a treia de viteză are parcă o flexibilitate infinită: găsești mereu cuplu, chiar dacă te afli la puțin peste 1000 de rotații.
Nu e de mirare că am reușit să negociez viraje strânse chiar și cu treapta a treia. Primele două sunt ceva mai scurte pentru a favoriza accelerația, iar ultimele ușor mai lungi pentru a favoriza consumul. Timoneria a fost și ea îmbunătățită, cursa schimbătorului fiind acum mai precisă. Dar, întotdeauna e loc de mai bine.
Un alt aspect ce merită menționat: antifonarea dieselului este foarte bună, el fiind prezent ca fundal sonor propunțat abia pe la 3000 de rotații.
-
@Dodo, vineri, 25.03.2016 12:33
Poate pt opel e impresionanta, ei de obicei avand acceleratii mai slabe decat restul, la aceeasi cai. macar un 8.5 sec putea. Ca oricum e oficiala si nu reala.
-
Andy, vineri, 25.03.2016 13:30
@@Dodo Pai alea care au 8.5 sau chiar sub 8 sunt rapandulele cu euro 4 softat sa para euro 6. Un break frumos, alaturi de omologul Megane break care urmeaza sa apara. La ora actuala sunt cam singurele care conteaza in lumea break-urilor compacte europene. La Opel imi place mai mult ergonomia (butoanele pentru cc, faruri, volum sunt acolo unde trebuie in comparatie cu Renault), insa se pare, cel putin din testele AM, ca Megane foloseste materiale mai bune, ceea ce e laudabil. Preturile ambilor concurenti sunt competitive, mai ales ca nu variantele de top, fie ca e vorba de diesel sau benzina, vor fi si cele mai vandute.
-
vianu, vineri, 25.03.2016 14:21
n-am sa ajung la concluzia lui @inexorbail cum ca Astra Breack e masina perfecta pentru familistu' roman dar chiar e o masina care poate impaca si "capra" lui (sa arate bine si sa se miste corespunzator) si "varza" ei (cand sunt cumparaturile mai numeroase si vacantele mai lungi) si vreo 2 iezi din dotare care nu sunt in poveste dar apar asa...pe nepusa masa :)
-
@Dodo, vineri, 25.03.2016 14:24
Poate pt opel e impresionanta, ei de obicei avand acceleratii mai slabe decat restul, la aceeasi cai. macar un 8.5 sec putea. Ca oricum e oficiala si nu reala. @Andy NU doar "rapandulele" reusesc asta. Mai informeaza-te. Mai is si frantuzoaicele.
-
vianu, vineri, 25.03.2016 14:28
ah era sa uit acum 1-2 saptamani am vazut un reportaj pe AMS TV. Erau si aia multumiti de modelul asta. Iar la 0-100km/h reusisera un timp mai bun decat cel oficial. apropos@Dodo, tu ca familist si consumator de Break, ce procent in decizia de achizitie reprezinta acceleratia 0-100??
-
@Andy, vineri, 25.03.2016 14:30
Si japonezele se descurca mai bine, nu doar "rapandulele"
-
Andy, vineri, 25.03.2016 15:44
@anonimul Care japoneze sunt in clasa compacta break care au 160 cp? Vechiul Civic Tourer avea 1.6 120 cp si sprintul 0-100 era in 10.4 sec Auris Touring Sports nu are motor diesel si toate benzinarele au sprintul 0-100 in timpi mai lenti de 10.4 sec... Mazda 3 nu are break Nissan Pulsar nu are break. Deci care japoneze? La Peugeot, 308-ul are un SW 2.0 150 cp diesel cu 0-100 in 9.8 sec Citroen nu are C4 break Renault Megane nu a aparut in varianta noua Estate, insa cel mai puternic diesel disponibil in gama e 1.6 130 cp care pe varianta normala are sprintul 0-100 in 10 sec deci pe Estate o sa fie mai lent... Asa ca mai informeaza-te tu. P.S. Vezi ca si Golf-ul Variant cu 2.0 150 cp diesel are sprintul 0-100 tot in 8.9 sec
-
@Andy, vineri, 25.03.2016 16:57
Da, nu au break. Am luat valorile de la hatch-uri. Opel hatch de 160cp e trecut cu 8,6 Dar chiar daca pui varianta acceleratiei de la astra hatch, tot sta mai rau decat concurenta. Seat Leon de 150 face in 8.6 sec si cel de 184 in 7.5. Mazda 3 150 face in 8.1
-
Andy, vineri, 25.03.2016 17:26
Corect, insa Seat-ul e cu 45 kg mai usor, mai ingust cu 5.5 cm si mai scund cu 4 mm. Seat-ul are 0-100 in 8.4 sec, iar Astra in 8.6 sec. Diferenta aia de 0.2 sec e data de greutate si frecarea cu aerul, cuplul fiind aproape la fel...10 nm in favoarea Astrei. Valabil si la Mazda 3, care desi e mai grea cu 45 kg decat Astra, are 30 nm cuplu in plus, e mai scunda cu 3.5 cm si mai ingusta cu 7.6 cm. Iar, vorbim de o frecare cu aerul sensibil mai mica. Diferenta la 0-100 e de 0.5 sec (8.1 sec la Mazda fata de 8.6 sec la Opel). Iti garantez ca in viata reala, nu simti o diferenta de 0.5 sec mai ales la o acceleratie sub 10 sec pana la 100. De 0.2 sec nu mai zic... Diferentele astea sunt pentru geeks nu pentru un utilizator normal, mai ales ca nu vorbim de masini sport, de curse, lux etc.
-
Andy, vineri, 25.03.2016 17:27
*Seat-ul e mai scund cu 4.1 cm nu 4 mm cum scrisesem din greseala :-)
-
@Andy, vineri, 25.03.2016 17:29
Da, ai dreptate, m-am pripit un pic. Am ramas cuplat cu vechile generatii. Oricum Corsa si Adam de 150 cp mi se par mai lente decat ar trebui pt caii aia. La fel Insignia OPC, o masina f frumoasa la cei 325 cp are o acceleratie cam slaba.. In viata reala nu simti 1-2 secunde, daramite 0.2 sec. Asta e clar.
-
@Andy, vineri, 25.03.2016 17:32
Mie imi convine ca au acceleratii peste 10 sec, chiar peste 15 sa aiba. cu atat cei 7 sec ai mei pana la 100 ima fac sa ma simt reconfortant. e drept, motor benzina :-DDD
-
Adrian, vineri, 25.03.2016 20:04
Stilul inconfundabil ........Bogdan Mirica! Sa ghicim daca acest motor este ajutat de o turbina sau de doua..... .
-
Andy, vineri, 25.03.2016 20:38
@Adrian Motorul are doua turbine, la fel ca cele 1.6 160 cp de pe modelele Honda si Renault. Nu poti sa scoti 160 cp dintr-un 1.6 diesel doar cu o turbina...
-
inexorabil, vineri, 25.03.2016 21:14
Vienezule, la noi, Astrele G sunt precum omizile pe căldurile sufocante; vrei să-ți spun că numai astăzi am zărit vreo zece (deși, de obicei, aria mea de mișcare existențială este relativ redusă) ? Or fi atât de bune și practice pentru neamul valah sau au ȋnvins rațiunile…ieftinoid-economice? Mă rog, hai să mă ȋnclin și eu ȋn fața minunățiilor prezentului: ce distanță arhitecturală a K-ului față de ternul și…mult gustatul G. Mda, prețul are menirea de a descuraja, dar tocmai Bogdan a pomenit ȋn articol ceva despre apropierea unor elemente de cele premium…La urma urmei, cui nu-i convine “scorul” să și-o procure direct de la sursă, fiindcă bietul showroomist român trebuie și el să trăiește.
-
vianu, vineri, 25.03.2016 22:00
daca te referi la SH-uri sunt deacord cu tine In targ la mine s-au inmultit Astrele si...Focusurile. SH evident. Break-uri in general. In detrimentul prea premiatului si ultrapopularului model din Germania si de pe la noi in egala masura. Anu' asta "italienii" din zona au uitat ca niciodata de modelul cu nume de sport englezesc ce i-a scos din anonimat.
-
cornel rs, sâmbătă, 26.03.2016 20:29
pana la urma ,masina asta e facuta de nemti sau de GM ?! inainte aveau aceleasi motoare cu chevrolet facute de GM parca. @Automarket ne poti lamuri cat de germana mai e firma opel ?
-
vianu, duminică, 27.03.2016 11:21
Ultima data (99?)era Magna si Sperbank - 55% GM - 35% actionari persoana fizice (angajati Opel) - 10%
-
Andy, duminică, 27.03.2016 12:53
@Vianu Tranzactia cu Magma nu a avut loc. GM are inca 90% din Opel. @cornel rs Chevrolet-urile europene aka made in Coreea aveau unele motorizari comune cu Opel-urile de la vremea respectiva. Am sa ma refer la modelele noi de dupa Cruze: Aveo New: 1.4 100 cp benzina prezent pe Corsa si Astra 1.6 115 cp benzina prezent pe Astra 1.8 140 cp benzina prezent pe Insignia 1.3 75/95 cp diesel prezent pe Corsa Cruze: 1.4 140 cp tubo benzina prezent pe Astra 2.0 160 cp diesel prezent pe Astra si Insignia Oralando si Malibu au folosit si ele o parte din motorizarile respective. De precizat ca benzinarele sunt realizate de GM, unele motorizari gen 1.4 140 cp fiind folosite si pe modele din SUA - Sonic si vechiul Cruze, in timp ce o parte din diesel-uri sunt realizate in cooperare cu Fiat, de catre firma VM Motori ca re e 50-50 GM-Fiat.
-
Andy, duminică, 27.03.2016 12:54
*1.8 140 cp benzina era prezent pe Cruze, nu pe Aveo new asa cum am scris la repezeala.
-
Chinezu', luni, 28.03.2016 10:51
La sectiunea comparat mere cu pepeni: Sa comparam bordul si displayul de la Opel , calitate si soft cu cel de la Volvo XC 90 , care desi este peste cu mult, avand soft apple car si functii pentru mai toate butoanele , spotify pt muzica, etc..motor de 2.0 l cu peste 300 CP , DAR PUNCTAJ SUB OPEL !!!!!! Drumuri bune!
-
Zorba, marţi, 29.03.2016 13:01
La modul general: 1,3/1,6/2,0l Diesel se face la GM Torino cu "tuning" final (calibrare, testare finala si applicare specifica pt. platforma in care urmeaza sa fie vandut) in Rüsselsheim (D)! Doar primele 1,9L Diesel au venit integral de la FIAT, iar primele 2,0l Diesel au fost preluate de VM MOTORI si dezvoltate/inovate mai departe de acea sectie din Torino. Echipa din Torino consta partial din ingineri de la Opel si in mai mare parte din fosta echipa FIAT care dupa despartirea FIAT/GM a ramas la GM (plus alte angajari..)! PS: 1,7 Diesel a fost Suzuki iar pe Antara au fost partial integrate motoare de 2,2l Diesel din GM Korea 1,0/1,2/1,4/1,6 Benzina sunt dezvoltate in Rüsselsheim si folosite practic pe toate pietele. Actualul 2,0turbo (d.e. pe Astra OPC) este um L850 cu injectie directa a carui baza provine dintr-un project comun GM/Opel/Lotus Anglia Salutari
-
@vianu, miercuri, 30.03.2016 23:48
S-au inmultit pentru ca romanul nu mai are bani nici de SH. Hai sa nu ne imbatam cu apa rece!
-
Batranu', marţi, 05.04.2016 19:12
Noul Astra mi se pare in momentul de fata cea mai buna optiune in clasa compacta.Are cam tot ce-i trebuie,motoare noi si bune,arata bine din punctul meu de vedere,si confortabila.@Automarket,de dieselul de 1.6 si benzinarul de 1,4 am tot auzit opinii,dar despre 1.6 benzina mai nimic.Ati avut voi ocazia sa o testati putin,sau din auzite,e diferenta notabila fata de 1.4 ,atat la cum merge ,cat si la consum?
-
munteanu, miercuri, 06.04.2016 08:10
Am avut de ales intre focus break si astra wagon si am ales pe primul dupa ce le-am testat pe ambele. Motorul 1.4 150 trage doar de la 2000 in sus, aspect care nu ajuta in oras. 1.5 ecoboost se trezeste de la 1600rpm. Finisajele la fel de ieftine la ambele, nu comentez. Iar tinuta de drum (tren rulare, ruliu / dinamica in curbe, raspunsul suspensiei la gropi si denivelari) este net superioara la focus. Dupa ce plang la astra este asistenta activa la franare, care la focus este doar la viteze de pana la 45kmh. In rest sunt perfect impacat cu alegerea facuta Izolatia fonica la astra lasa mult de dorit fata de focus. Au dat ei 200kg in jos dar nu unde trebuia. Preturile tot pe acolo.
-
Zorba, marţi, 12.04.2016 11:56
@munteanu: daca comparam 1,5l/Ford cu 1,4l/Opel putem compara si 1,6/Opel cu 1,5l/Ford,acuma 100ccm³ fiind in favoarea Opel. Aici cred ca s-ar intoarce roata doarece acuma Astra ar dispune de 280Nm in loc de ~240Nm la Ford. Cei 280Nm/Opel ar porni tot de la 1650rpm. Acestea ar fi datele technice... In rest nu ma bag deoarece n-am condus Focus
E impresionanta acceleratia (8.9 s) ceea ce dovedeste ca intr-adevar aceasta generatie a "slabit" serios fata de precedentele.