
Opel Corsa
Refresh
Avem în faţă a cincea generaţie a modelului Opel Corsa. Nu este o revoluţie la capitolul design, dar Opel ne-a obişnut cu generaţii noi care mai degrabă evoluează estetic şi nu vor să şocheze. Pe de o parte, este un lucru bun. Clienţii vor un automobil cu care să fie familiarizaţi, iar elementele comune dintre generaţii îi ajută pe cei de la Opel să păstreze preţuri atractive. Chiar dacă silueta este similară, noua Corsa are un aer uşor "adamizat", cu câteva elemente inspirate de Adam, fratele său mai mic şi mai exclusivist.
Vedeta noii generaţii Opel Corsa este noua motorizare turbo de un litru disponibilă în două versiuni de putere. Exemplarul primit de noi era echipat cu acest motor în varianta sa de 115 CP, cel mai puternic motor pe benzină din actuala gamă. Dotată cu acest motor, Corsa devine un automobil atractiv în condiţiile actuale, când aproape toţi constructorii propun motoare de cilindree mică supraalimentate. Inginerii Opel spun că au investit mult timp şi multă cercetare pentru a face acest propulsor unul dintre cele mai silenţioase şi rafinate motoare de pe piaţă.
Opel a suferit până de curând de lipsa unor motoare moderne şi competitive. Lucrurile au început să se îndrepte la acest capitol prin introducerea unei noi familii de motorizări diesel CDTi, precum şi prin acest nou propulsor turbo pe benzină care poate fi regăsit pe modele ca Adam şi Corsa, dar şi pe viitorul Karl, citadina mai mică decât Corsa şi mai ieftină decât Adam pregătită pentru a doua jumătate a acestui an.
Citeste si
-
4.5/5Noul Audi A5 este o mașină seducătoare. De ce? Pentru că nu se limitează la a fi admirată, ci te atrage inevitabil, te invită să o descoperi până în cele mai mici detalii. Noi am testat versiunea TDI quattro, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
4.5/5Peugeot 5008 și-a început viața acum 16 ani ca un monovolum, într-o perioadă în care segmentul MPV era cât se poate de popular. Din păcate, monovolumele au cedat în fața unui nou trend, care a acaparat într-un mod accelerat piața auto, adică SUV-urile. Deoarece 5008 a fost un model de succes, cei de la Peugeot nu l-au eliminat, ci l-au transformat în SUV odată cu apariția generației anterioare. Iată că acum suntem la a doua generație de când 5008 a schimbat tabăra, iar noi l-am condus pentru a vedea cu ce vrea să își impresioneze clienții. Citeste tot
-
4.5/5Prin intermediul unui "MY2025", Mazda susține că a rezolvat sincopele SUV-ului CX-60. Noi am testat un exemplar pentru a vedea dacă niponii chiar au îmbunătățit rețeta, sau doar au montat-o într-o farfurie mai atrăgătoare care să îți distragă atenția. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
4.7/5După mulți ani, BMW a cedat și a prezentat lumii întregi un M3 Touring. Anul trecut, break-ul de performanță al mărcii germane a primit un facelift. Noi l-am condus și îl putem asemăna cu forța unui uragan pentru că îmbină forța brută cu eleganța controlată, ca o rafală precisă ce străbate liniștea cotidianului. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
4.0/5MG tocmai a lansat în România două modele noi: SUV-ul electric S5 și noul HS Hybrid+. Pe acesta din urmă l-am testat și noi, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan cel mai scump și cel mai mare SUV hibrid al mărcii. Citeste tot
-
flo, joi, 30.04.2015 14:26
Voi ati testat ford fiesta/focus sau Opel ? Sunt o gramada de greseli in articol (cred ca sunteti cu gandul la 1 mai :)) ) "Opel Corsa nu se ridică încă la nivelul dinamic pe care îl oferă Ford Focus sau Mazda2" ..probabil voiati sa ziceti Ford Fiesta. Pana la urma cat are motorul 115 cai sau 125 : "Noul propulsor turbo din gama Corsa are 999 cmc şi oferă 125 CP între 5.000 şi 6.000 rot/min în versiunea sa de top. Există şi o variantă de 90 CP pentru cei mai calculaţi. Cuplul maxim motor pentru versiunea de 125 CP este de 170 Nm, disponibili încă de la 1.700 rot/min şi până la 4.500 rot/min." Mai jos : Dacă privim cifrele oficiale Opel pentru consumul de benzină, vom afla că Opel Corsa 1.0 Turbo 115 CP are nevoie în medie de 5.0 litri/100 km. si mai jos: "Date tehnice - Opel Corsa (2014) 1.0 Turbo 115CP Enjoy"
-
Andy, joi, 30.04.2015 15:23
AM In articol spuneti ca versiunea testata e Cosmo iar in titlu ca e Enjoy...Ma indoiesc ca e cosmo tinand cont de AC-ul manual... Poate faceti un pic de lumina :-)
-
Andy, joi, 30.04.2015 15:38
@unu Sunt doua mari probleme legate de cresterea preturilor: 1.Sisteme si dotari noi inclusiv cele de siguranta obligatorii 2.Cererea foarte mare - majoritatea producatorilor cresc de la an ala an...In economie cand cererea e mai mare ca oferta preturile vor fi mari. Asta e...Pacat ca traim in RO unde veniturile oamenilor normali fac o masina noua din clasa mica de volum sa fie inaccesibila pentru majoritatea...
-
unckle, joi, 30.04.2015 16:31
cerere mai mare decat oferta pe o piata care a inregistrat multi ani consecutivi de scadere ? ... cred ca glumesti, Andy :) ... o buburuza scumpa, grea, dotata penibil pentru pretul cerut (robinetii de la AC seamana cu aragazu' lu' mamaie) etc. :)
-
eee, joi, 30.04.2015 16:35
@Andy, @unu: si mie mi se pare foarte mare aceasta crestere a preturilor, insa cererea nu este dictata de piete cum e cea din Romania, ci de cele mari: Germania, Franta, Italia, UK, si altele, unde li se pare normal ca o subcompacta sa fie vreo 15 000 sau mai mult, avand in vedere ca dau 30 - 40 000 pe masina cea mare a familiei (mondeo, passat, insignia) sau mai mult, daca isi iau premium. Ideea este ca dupa ce te obisnuiesti cu dotarile din mondeo (ca exemplu), vrei ca si focusul sotiei sau fiesta copilului sa aiba aceleasi standarde de siguranta, dotari, insa sa fie mai mica masina. drept urmare, ajunge sa coste mult din cauza sistemelor de siguranta foarte similare , a dotarilor, samd.
-
mishazaitev, joi, 30.04.2015 16:41
Mult sub Polo TDI dizal.
-
Andy, joi, 30.04.2015 17:08
@unckle Nu vorbim de Romania. Piata europeana vestica e ok de ani buni. Nu mai zic de cea mondiala unde cresterile au fost spectaculoase in ultimii 3-4 ani :-)
-
qwerty, joi, 30.04.2015 19:43
Dupa mai bine de 3 decenii si 5 generatii, Corsa inca nu ofera nici macar in lista de optionale geamuri electrice pe spate. De ce ?
-
LauCalin, joi, 30.04.2015 19:46
@unu, Pai daca masina asta zici ca ar trebui sa fie 12000 de euro, ar inseamna ca cel mai chel Corsa sa fie vreo 7000 de euro, iar cel mai ieftin Logan sa fie 5000 de euro. Nu ar fi rau, doar ca aceste preturi nu sunt gandite la puterea de cumparare a romanilor. In plus dotarile standard mai numeroase fata de acum 10-15 ani au facut ca si preturile sa fie mai mari. Daca acum 10 ani aveam obligatoriu in standard ABS si airbag sofer, acum pe langa astea avem si airbag pasager, laterale, ESP sau lumini de zi in unele cazuri. Pai chestiile astea din start inseamna 1000-1500 de euro. Cat despre masina, nu stiu de ce, dar mi se pare ca Opel Corsa si-a cam pierdut din stralucirea de alta data. Pe mine masina asta nu mai mai impresioneaza cu mare lucru. M-am urcat in ea si totul mi s-a parut atat de sec... pana si Fabia, adica exemplul necontestat de sobrietate si rece, parca m-a facut sa ridic un pic spancenele si sa zambesc.
-
Sam93, joi, 30.04.2015 20:26
Pai ii logic ca masinile sunt mult mai scumpe acum decat modelele echivalente de acum 10 ani. Pai sa ne gandim numai cate chestii s-au imbunatatit. Standarde de siguranta mult crescute atat cand vine vorba de siguranta pasiva cat si activa. Sistemele electronice mai complexe. Motoare de noua generatie. Materiale interioare de calitate crescuta. Respecta standarde de poluare mai mari, si tot asa. Daca caut cred ca gasesc sute de exemple cu privire la cum au fost imbunatatite masinile. Parca candva deceniul asta va deveni si franarea autonoma si apelarea serviciilor de urgenta in caz de accident obligatorii pe orice masina. Intradevar ca a progresat enorm tehnologia, dar totusi chestiile astea nu vin asa pe gratis.
-
nume, joi, 30.04.2015 21:40
Inca un test plin de greseli si omisiuni importante. De ce nu se precizeaza pe nicaieri ca asa-zisa noua generatie Opel Corsa este, de fapt, un facelift vizual aplicat vechiului model?
-
Andrei, joi, 30.04.2015 22:32
Plus ca trebuie sa scoata si ei un profit, probabil o fabrica de piese Opel prin vestul europei isi plateste angajatii foarte bine! Opel a facut intotdeauna masini bune, poate nu excelente la toate capitolele dar bune! Ar fi interesant ca Opel sa intre in familia VW, tare as fi curios cum ar dezvolta nemtii o alta marca a lor,probabil ar dezvolta Opel mai mult decat o fac cei de la GM.
-
bogdan, vineri, 01.05.2015 09:38
Uratica masina.
-
Andy, vineri, 01.05.2015 12:30
@nume E model complet nou avand si o platforma noua inaugurata de Sonic/Aveo T300 asa cum GM obisnuieste mereu intre Chevrolet, Opel si Buick (Astra actuala e pe platforma lui Cruze).
-
@Andy, vineri, 01.05.2015 17:31
Fals! Corsa E si Corsa D (inaintasul sau) sunt construite pe aceeasi platforma SCCS din 2005. Mai pune mana si mai citeste.
-
Andy, vineri, 01.05.2015 19:35
@predecesorul meu Asa se lauda cei de la Radacini...daca ei mint, mint si eu ca n-am cum sa verific platforma. Nu stiu nici Wikipedia unde ai citit tu cata dreptate are... Poate AM face lumina insa ma indoiesc pentru ca am mai pus mai demult intrebarea si nu mi-a raspuns niciun redactor...
-
nume, sâmbătă, 02.05.2015 10:23
Este fix aceeasi platforma veche de 10 ani. Cu cateva mici modificari pe la suspensie, ce-i drept. http://www.carscoops.com/2014/07/new-opel-vauxhall-corsa-is-gm-answer-to.html
-
facelift, luni, 04.05.2015 10:54
As putea jura ca-i un facelift la vechiul Fiat Punto din 2005 (ultima generatie)
Acum ceva timp la 15.-16 k euro luai o compacta echipata mai mult decat decent nu un super mini Probabil din 2020 o sa trebuiasca sa platim tot atat pt clasa mini(nu ca nu s-ar intamplat deja- vezi Smart,fiat 500 etc) Mi se pare aberant! Nu am nimic cu masina asta si nici cu alte marci, dar un pret corect ar fi trebuit sa fie undeva la maxim 12000 euro in echipare cosmo si motor turbo pt clasa asta.