4.2
de Alexandru Monenciu, marţi, 24 octombrie

Infuzie de putere

Micuțul Corsa este un model emblematic pentru germanii de la Opel. Din 1982 și până în prezent, constructorul din Russelsheim a comercializat peste 14.6 milioane de exemplare, la nivel global. În tot acest timp, Opel Corsa a câștigat numeroase premii, inclusiv Volanul de Aur.

Actuala generație Corsa (F, pentru cunoscători) este prima lansată sub umbrela defunctei PSA. O altă premieră a fost, desigur, versiunea electrică, denumită Corsa-e. Putem spune că s-a dovedit a fi un adevărat succes, fiind, în ultimii doi ani, cea mai vândută mașină mică în Germania și Marea Britanie. 

Pentru a duce succesul mai departe, Opel Corsa a primit, la finalul lunii mai 2023, un facelift. Nu doar versiunile termice au fost îmbunătățite, ci și versiunea electrică Corsa-e, care, printre altele, se laudă acum cu un motor mai puternic și cu mai multă tehnologie. 

Noi am călătorit acasă la Opel, în orașul Russelsheim din Germania, acolo unde am făcut cunoștință cu noul Corsa-e Long Range, în nivelul de echipare GS. Am condus citadinul cu zero emisii, atât pe autostradă, cât și printr-o zonă viticolă impresionantă, astfel că acum îți putem spune cum se simt cei 156 CP de la volan. 

Ca de obicei, ți-am pregătit și un video cuprinzător.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI OPEL CORSA-E FACELIFT

  • Nsrei, marţi, 24.10.2023 14:06

    Nu înțeleg de ce tot scădeți zece mii de euro bonusul rabla. Anul asta rabla s a terminat, la anul subvenția va fi mai mică că statul e in ... dificultate. Probabil va fi redusă la jumate. Eu as miza pe 500p bonus, pentru cine îl va prinde. Prefer sa mai aștept bateriile alea minune solid state. Până atunci folosesc zeama de dinozaur premium

  • Andrei, marţi, 24.10.2023 14:14

    Ca posesor de e-208 (modelul pre-facelift) pot sa spun ca Opel Corsa e ceva mai spațios la interior, dar Peugeot ii da clasă la calitatea materialelor și feeling-ul general premium. Ca și design e-208 e în altă ligă. Ce nu înțeleg e de ce au mai venit cu designul "vizor" ca după aceea sa dea găuri în el, și alea asimetrice... Despre eficienta: avem atât e-208 cât și Zoe 135. Ambele sunt foarte eficiente, mult mai eficiente decât mașini considerabil mai scumpe. Sigur, sunt și ușoare, comparativ. E interesant ca facelift-ul se lauda cu eficienta mai buna decât Zoe.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 24.10.2023 14:38

    Excelent. 34k o subcompacta electrica, adica dublu fata de versiunea termica. Bravo. Tineti-o tot asa!

  • Cornel, marţi, 24.10.2023 15:52

    Auzi, baterie optimizata, infuzie de putere, pe cand si o infuzie de baterie?

  • Nsrei, marţi, 24.10.2023 16:48

    Infuzie de...ia cu ceai de tei. Pe vremea mea un Opel Vectra c începea de pe la 27 de mii de euro. Full. Diesel. Acuma după douăzeci de ani ia mai pune zece mii în plus și ia o ...Corsa. aia pe timpuri era vreo 8000 de euro. Că atâta face. Nu 34 de mii sau cat naiba scrie in articol

  • @Nsrei, marţi, 24.10.2023 17:08

    Da, și pe vremea mea era 10k un apartament. Ești plictisitor... Astea sunt preturile acum.

  • Nsrei, marţi, 24.10.2023 20:19

    De acord cu tine , hai că prețul actual n o mai fi zece mii un apartament dar nici o sută cincizeci de mii cat cer ăștia pe un apartament la periferie. Te pomenești că trebuie să plătesc eu și șpăgile de la primărie și profitul "dezvoltatorului-samsar"și dobânda băncii? Pai unde ajungem? Sau patruzeci de mii pe o mașină de clasa mică. E trasa de păr, poate tu câștigi cinziceci de mii de euro pe an și îți permiți, dar eu nu prea

  • @Nsrei, marţi, 24.10.2023 20:31

    Nu știu cum e cu șpăgile, fă plângere la DNA. Prețurile la mașini sunt mari din cauza EURO 7 și a bateriilor. Dacă nu îți permiți un apartament poți sta cu chirie, la un prieten sau cu părinții. Dacă nu îți permiți o mașină nouă poți lua una uzată, taxi, transport în comun, bicicletă etc. A deține o locuință sau un autoturism nu e drept. E un privilegiu. Unii pot, alții nu.

  • @Nsrei, marţi, 24.10.2023 20:41

    Uită-te la ce se întâmplă în jur. În iarna trecuta, în occident, întreținerea unei locuințe medii sărise de 5000/an. Acum a mai scăzut, dar vine iar iarna. Dacă o familie cu venituri medii trebuie sa dea 5000 pe gaz și electricitate (nu mai vorbesc de taxe pe proprietate, care prin unele țări sunt de ordinul miilor de euro), tu vrei sa fie Corsa 8000? Dacă explodează orientul mijlociu sare prețul petrolului de 200 dolari. Vremurile alea au trecut și cred ca va fi mai rău pana va fi mai bine.

  • Seriff, miercuri, 25.10.2023 08:54

    @20:31 ce figuri de om cu 4 clase si alea facute la seral, omul are dreptate, e irelevant daca isi permite sau nu, conteaza raportul calitate pret, care e la pamant, Corsa aia e exagerat de scumpa pentru ce ofera, adica mai nimic, daca tie ti se par normale preturile astea e treaba ta, preturile masinilor au luat-o razna in ultimii 2 ani, cine e orb si nu vede asta are o problema.

  • Banditos, miercuri, 25.10.2023 10:03

    Prea multe sifonari, vad. In loc sa ne bucuram ca putem cumpara o termica la 17.500Eu, de nervi, ne cade paru' din nas ca o electrica e 35.000Eu. Pai nu asta ne-am dorit, termicele sa ramana ieftine si electricele sa fie scumpe? Sheriff, tu trebuie sa fii cel mai bucuros, de ce te sifonezi? Nsrei, te-ai confuzat. Corsa "de pe vremea ta" o cutie de tabla care se facea armonica in 55km/h (irelevant desigur) si care costa atunci 8.000, acum e 17.500. Pretul ala pe care l-ai aruncat acolo (35.000) e pentru electrica. Tragand linie, in 20 de ani pretul unei Corsa termice s-a dublat (dar ai ramas fara cutia de tabla de se facea armonica la 55km/h) So, oferta e destul de buna la Opel, si fiecare poate sa-si gaseasca masina dorita. Ce sa zic de alti producatori a caror gama porneste de la 30.000Eu in sus.

  • @Seriff, miercuri, 25.10.2023 10:49

    Tu învață să scrii și apoi vorbește de figuri de 4 clase. La subiect: e normal pentru că se întâmplă. În lumea fanteziei în care trăiești tu ar costă cât face. Cumpăra de acolo.

  • adrian, miercuri, 25.10.2023 11:19

    16 kwh pt 100 km? parte din ei fara aer conditionat? pai daca incarc la 2.5 lei/kwh, ca mocangeala la lidl s-a terminat, si nu poti sa stai sa incerci cu 2 lei /kwh pentru ca dureaza prea mult, rezulta un consum de 40 lei la 100 km. 40 de lei costa 5 litri de benzina si nu cred ca o toyota yaris hibrida consuma mai mult de atat nici cu aerul pornit. si atunci, pentru ce? doar daca stai la casa si incarci cu 1 leu / kwh

  • Seriff, miercuri, 25.10.2023 11:28

    @10:49 Nici sa te semnezi nu esti in stare si imi zici mie sa invat sa scriu, esti paralel cu tot ce se intampla in jurul tau, ma mir ca ai acces la internet. Ai cumparat tu Corsa asta? Pun pariu ca nu, atunci vorbesti sa nu te ia somnul, vezi-ti de abonamentul pe autobuz daca ai bani si de ala.

  • @Seriff, miercuri, 25.10.2023 11:33

    Îți zic, da. Ție. Te salut din autobuz.

  • @Seriff, miercuri, 25.10.2023 11:37

    Bine ca te semnezi tu, ipocritule.

  • @adrian, miercuri, 25.10.2023 13:07

    Sau iti iei o masina cu GPL si mergi cu 20-25-30 lei 100km. Partea proasta e ca s-a cam terminat cu GPL-ul odata cu injectia directa. Dar deocamdata se mai gasesc dacii, renault-uri si alte cateva cu gaz din fabrica. Un Logan 1.6 consuma 7.5% gaz in regim de naveta adica 25 lei per suta. O electrica similara consuma curent de 12-15 lei incarcata acasa. E greu de justificat bataia de cap in ce priveste costul de rulare cu o electrica vs gaz. Oricine a condus masina pe gaz si vrea tot ceva economic, cu greu poate alege altceva decat tot o masina pe gaz. Mai ales la o benzina de 7 lei vs un gaz de 3 lei. Pana nu vezi nu crezi.

  • Kap, miercuri, 25.10.2023 13:27

    Foarte corect ce spui, cu un amendament. Există instalații GPL și pentru injecție directă, sau chiar cu injecție lichidă de gaz, pentru premianți. Deci cam pentru orice model pe benzină există opțiunea de a merge mai ieftin decât cu motorină sau kWh.

  • Seriff, miercuri, 25.10.2023 14:24

    1.5 dci consuma 6 in oras si 4 in afara, autonomie 1000 km de la plin la plin, fara stres, fara dureri de cap, fara sa dai 34000 euro si sa cauti statii de incarcare daca faci un drum lung.

  • Andrei, miercuri, 25.10.2023 14:38

    Bravo, dar oamenii obișnuiți nu fac 1000km. E ca și cum ai spune ca avionul face 10.000km de la plin la plin. La fel de irelevant. Plus ca stațiile de încărcare sunt chiar pe autostradă, pe unde faci aia 1000km.

  • Andrei, miercuri, 25.10.2023 15:14

    În plus, dacă sa faci 1000km cu un diesel e important pentru tine, ia-ti asta. Fiecare cu nevoile lui. Pe mine ma costă mai puțin de 34.000 pentru că sunt facilități fiscale pentru mașini care nu poluează. În plus, mă costă mai puțin să o încarc și zero taxe de drum (dieselul se taxează). Zero taxe să întru în anumite zone urbane. Per total eu ies mai ieftin cu electrica. Am făcut și eu calculele astea acum câțiva ani.

  • PMC, miercuri, 25.10.2023 16:01

    @Andrei: ehei!... daca ar zice toti ca tine, ca fiecare e liber sa isi ia ce doreste, cred ca toata polemica asta intre cei cu masini clasice si adeptii noilor electrice s-ar incheia ca prin minune. Dar cei mai multi posesori de electrice sunt dintr-o data incomodati pana la isterie de cei care vor sa-si conduca linistiti masinile pe care le au. De cei care nu isi permit sume uriase pentru o masina noua clasica, daramite pentru una cu baterii?! Asta e de fapt ce ma irita si pe mine si pe Seriff si altii ca noi, intoleranta celor din "tabara adversa", bucuria inconstienta cu care cer taxe mai mari si abuzuri mai multe din partea statului. Numai pentru ca s-au trezit ei ca nu mai pot respira de masinile clasice. Dintr-o data. Pana acum cativa ani nu aveau nicio problema.

  • Matei, miercuri, 25.10.2023 16:07

    Foarte putini și foarte rar au nevoie să facă 1000km cu mașina, într-o zi. Și absolut nimeni nu face asta fără să oprească de câteva ori. București - Viena, cca 1000km, faci în 12h. In plus, pe autostradă 1.5dCi o să consume mult mai mult de 4l/100km, și nici prin România, pe DN-uri nu scoți 4l/100km decât dacă mergi noaptea, poate. Dacă nu mergi pe autostradă atunci faci 15h. Genul asta de exagerări nu duc discuția nicăieri. Arată doar că unii au prejudecăți și ochelari de cal.

  • @PMC, miercuri, 25.10.2023 16:11

    Tu de obicei doar verși lături pe aici. De altfel și acum ai scăpat niște insulte (isterici, inconștienți), e greu să îți ascunzi caracterul grobian. PS: există argumente solide pentru taxe mai pe mașini poluante, dar nu e ceva ce se poate discuta cu tine.

  • Seriff, miercuri, 25.10.2023 16:19

    @Andrei si Matei, nu face nimeni 1000 km intr-o zi corect, dar 600 am facut intr-o zi de multe ori, doar in vara asta am fost la mare dus intors in aceeasi zi fiindca aveam chef sa ma plimb fara sa alimentez, plus ca vorba lui PMC eu nu am nimic cu tine ca ai electrica, tu ai o problema cu mine fiindca am termica si incepi cu expresii de genul ''nu toata lumea trebuie sa aibe masina'' doar fiindca sunt oameni care nu vor sa dea 34000 euro pe o amarata de Corsa. Masina poti sa iti iei si cu 1000 euro si cu 100.000 euro, in principiu toate fac acelasi lucru, te duc din A in B. Normal din punctul meu de vedere e sa fie concurenta ca sa aibe clientul de unde alege, sa fie si benzina si diesel si full EV si Hybrid si GPL si tot asa. Dar fanii electricelor nu vor asta, ei vor sa fie doar full EV si cine nu e de acord cu asta sa mearga pe jos daca nu ii convine, asa ganditi voi.

  • PMC, miercuri, 25.10.2023 16:33

    @16:11: nu-s grobian, se vede ca nu stii romaneste decat cat ti-au predat "influencerii" de care esti teleghidat. Sunt doar poate un pic mai categoric in exprimare. Argumente pentru taxe mai mari sunt doar in mintea unora care mai cred ca statul iti vrea binele si ca statul e solutia. Banii sunt proprietate privata. Taxele pe care mi le ia statul sunt privare de proprietate privata. Sunt dispus sa le platesc in cadrul unui contract social prin care primesc ceva la schimb banii luati, bani o produsi cu munca mea, consumand din energia si sanatatea mea. Or, in romania cel putin, statul imi ofera foarte putin la schimb. Asa e, nu am cu cine sa discut asemenea idei. Cand pleci de la premize gresite si nu intelegi chestii de baza, nu am ce sa discut...

  • Andrei, miercuri, 25.10.2023 16:35

    600km faci și cu Renault Zoe. Am eu, deci știu ce zic. Sigur, când ajung la mare o pun la încărcat, înainte să merg la plajă. Înțeleg că tu mergi până la mare și te întorci fără să oprești faci pipi în bidon, din mers, și tot din mers mânaci. Problema ta dar aș paria că ziua mea la mare e mai frumoasă și comodă. Și mai ieftină. ''nu toata lumea trebuie sa aibe masina'' Perfect adevărat. Și eu as vrea să fie Corsa 8k, dar nu e. Așa că plătesc sau nu plătesc. Tu poți să te plângi de preț, cine știe, poate scade pentru tine. Apropo, iX2 e 60k, i5 e 100k+. "Dar fanii electricelor nu vor asta, ei vor sa fie doar full EV" Te înșeli amarnic dacă îți imaginezi că va fi altfel.

  • @PMC, miercuri, 25.10.2023 16:39

    "Taxele pe care mi le ia statul sunt privare de proprietate privata" :)))) Păi zic să te mulți într-o insulă paradis fiscal și lasă-ne pe noi să trăim în realitatea asta capitalistă. "Cand pleci de la premize gresite si nu intelegi chestii de baza, nu am ce sa discut" Corect!

  • Banditos, miercuri, 25.10.2023 22:57

    1000km cu un plin, 1000km cu un plin, 1000km cu un plin parca e la teleshoping...bidineaua minune...umpli in 5 minute si vopsesti un bloc intreg...cam asa si dci-ul ala 1.5....ceva ce n-a vazut Parisu', e mai valoros pentru astia blocati in propriile prejudecati sau tractoristi. Pentru restu', care au mai iesit din casa, exista tehnologii cel putin la fel bune.

  • Matei, miercuri, 25.10.2023 23:02

    Partea amuzantă e că aceiași indivizi bagă nasoale când e vorba de Renault sau vreun Mercedes cu motorul 1.5 dci. Dar nu le pute când îl folosesc pe post de exemplu de eficientă.

  • Seriff, joi, 26.10.2023 09:02

    @Banditos tinand cont ca la o masina de 34000 euro nu faci nici 500 km cu un plin, da, 1000 km cu un plin e lux. @Andrei poate eu nu vreau sa stau sa incarc zoe 3 ore, care e problema? Daca tu ai timp si chef e treaba ta, plus ca nu ai statia pe plaja, lasa vrajeala asta, trebuie sa o cauti, in fine, discutia asta nu duce nicaieri, e problema ta daca ai chef si timp de cautat statii si de pierdut timp pe la ele, eu nu voi face niciodata asta.

  • alex_cu_a_mic, joi, 26.10.2023 11:33

    @16:35 "Te înșeli amarnic dacă îți imaginezi că va fi altfel." Se va fi inselat in momentul in care vor fi baterii de 10$/kwh si 1kg/kwh si cu restul caracteristicilor importante mult mai bune decat azi. Adica atunci cand vor deveni electricele mult mai bune si mai ieftine decat termicele. Pana atunci pare o lupta continua de a demoniza termicele (incluzand hibridele) si a idealiza electricele.

  • Banditos, joi, 26.10.2023 16:00

    Lux e interiorul, materialele, feelingul, directia, amortizarea, trenul de rulare, etc. O autonomie de 1000km e data in primul rand de capacitatea rezervorului si nu de motorul in sine, asa ca 1,5dci-ul ala e praf. Nu e nimic special la el. "Un minitractor sub capota pentru tractoristul din tine" cum s-ar zice. Tragand linie, autonomia de 1000km nu reprezinta nimic, nu are nicio relevanta. Asa cum nu are absolut nici o relevanta si nicio logica pretul masinii vs autonomie.

  • Bleahu, vineri, 27.10.2023 10:17

    Inca un gunoi electric lansat. Iarasi comentarile idiotilor electrici excitati in serie sau in paralel. Zzzz, Zzzz ...

  • Seriff, vineri, 27.10.2023 13:39

    @Banditos nu are nici o relevanta autonomia? De-aia oricine e interesat de o electrica se uita prima data la autonomie si nu la altceva, dar ce sa sti tu, ai electrica? Ai din parti, ma faci pe mine tractorist, in timp ce mergi cu autobuzul, ti-ai vinde un rinichi sa ai 1.5 dci, un motor legendar pus pe o gramada de masini care ingroapa la orice mizeriile electrice. Dar asa e cand nu ai bani, visezi la ce au altii.

  • Andrei, sâmbătă, 28.10.2023 22:39

    Sibiu-Budapesta 5 ore si jumatate, cu tot cu vama, mers cu 130km/h. Sibiu-Viena 8 ore, mers cu 130km/h. Asta cu masina pe benzina. ACC, 8 ore nu prea atingi nici o pedala, opresti 5 minute daca ai ceva nevoi, daca pleci cu plinul si ai rezervor de 50 litri nici macar nu alimentezi pe drum.