Motor / Transmisie
Unitatea 1.6 turbo de pe Corsa OPC, revizuită semnificativ, respectă acum normele Euro 6 şi asigură 207 CP. În regim de overboost, cuplul maxim este de 280 Nm. Pentru că situaţia cu overboost-ul este valabilă doar preţ de cinci secunde la fiecare apăsare hotărâtă a acceleraţiei, cuplul maxim în restul timpului este de 245 Nm, disponibil între 1.900 şi 5.800 rpm. Iar tot la 5.800 rpm este atinsă şi puterea maximă, ceea ce este o realizare deosebită în segmentul acesta.
Sistemul de evacuare este realizat alături de Remus, o companie specializată în domeniu, fiind reglat să atingă nivelul maxim de decibeli permis de Uniunea Europeană. Sunetul motorului nu este deranjant în habitaclu, dar se face auzit de la 3.000 rpm încolo, aşa cum te-ai aştepta de la un model sport. Spre deosebire de rivali, nu există niciun sistem artificial care să imite/complementeze sunetul motorului. Ce auzi, aia ai sub capotă.
Motorul lui Corsa este cuplat cu o transmisie manuală cu şase trepte, optimizată pentru schimbări cât mai rapide de treaptă. Opţional este oferit un pachet sport care include şi un diferenţial autoblocant mecanic Drexler, cum are şi fratele său mai mare Astra OPC, pe care vi-l recomandăm cu multă căldură dacă tot vă orientaţi spre o astfel de maşină.
Să trecem la treabă. Cum se comportă Corsa OPC cu pachetul de performanţă pe şosea? Motorizarea livrează într-un mod docil, fără explozii neaşteptate de forţă, dar tot te înfige bine în scaun până schimbi viteza. Fenomenul torque steer este aproape inexistent, iar Corsa nu-ţi smulge volanul din mână când apeşi pedala cu sete.
Schimbările de treaptă sunt într-adevăr rapide, cu toate că am fi vrut ca mecanismul să fie perfecţionat şi mai departe. Etajarea treptelor de viteză permite atât o rulare "civilizată" prin modul urban, cât şi o fugă pe serpentine, fără să uite de o rulare confortabilă la viteze de autostradă.
Fiind fan GM, imi place enorm de mult masina asta. Arata foarte fain, motorizare faina, performante bune. Pun pariu ca ar fi destul de distractiva in viata de zi cu zi. Dar, totusi, ii mai grea ca un Duster 1.6 benzina in versiune 4x2. Bahahhahah, sa mor io de stiu cum Opel reuseste sa faca masini stupid de grele. On the plus side, masa ridicata iti ofera in avantaj in cazul unui impact cu o masina mai usoara si de dimensiuni similare.