Performante
În ciuda celui mai puternic motor din segment, Opel Corsa OPC nu anunţă cel mai bun timp 0-100 km/h din segment şi nici cea mai ridicată viteză maximă.
Astfel, modelul german "face" 0-100 km/h în 6.8 secunde şi are o viteză maximă de 230 km/h. Valorile sunt mai ridicate decât la generaţia predecentă, dar nu le depăşesc pe cele 6.7 secunde ale lui Polo GTI şi Clio RS până la sută. De nedepăşit rămân şi cei 236 km/h ai rivalului său direct din Wolfsburg, care are 15 CP în minus. Francezii de la Peugeot oferă şi ei o variantă GTi a lui 208 (200 CP), încă nedisponibilă pe piaţa din România, care anunţă un timp 0-100 km/h de 6.8 secunde şi o viteză maximă de 230 km/h.
În apărarea lui Corsa, faptul că are cel mai puternic propulsor de pe piaţă în această nişă este sublat de prezenţa unui diferenţial autoblocant mecanic şi a unei transmisii manuale, lucru din ce în ce mai rar în lumea modernă.
Apropo de performanţe, Corsa are trei moduri de rulare: Standard, Competition şi Competition fără ESP. Acestea se comută doar de la butonul de control al tracţiunii.
Pe modul Competition maşina se simte cel mai bine. ESP-ul este parţial dezactivat, dar totuşi gata să intervină dacă ”îşi dă seama” că ai pierdut controlul şi nu doar glisezi uşor. Interesant este faptul că e dezactivat complet controlul tracţiunii, lucru care îţi permite să savurezi toate resursele din dotare chiar dacă aderenţa nu este neapărat ideală în momentul respectiv. Iar autoblocantul mecanic ajută aici cum nu va putea niciodată un sistem electronic.
Dacă tot vorbim de performanţe, sistemul de frânare Brembo aferent pachetului Performance face toţi banii şi oferă tot ce aştepţi de la el, inclusiv cu o pedală suficient de moale pentru folosirea zilnică fără efort exagerat.
Fiind fan GM, imi place enorm de mult masina asta. Arata foarte fain, motorizare faina, performante bune. Pun pariu ca ar fi destul de distractiva in viata de zi cu zi. Dar, totusi, ii mai grea ca un Duster 1.6 benzina in versiune 4x2. Bahahhahah, sa mor io de stiu cum Opel reuseste sa faca masini stupid de grele. On the plus side, masa ridicata iti ofera in avantaj in cazul unui impact cu o masina mai usoara si de dimensiuni similare.