Tinuta de drum
Corsa OPC se bucură de un set de amortizoare de la Koni care a fost realizat special pentru a nu creşte masa maşinii (1.293 kg cu tot cu şofer) şi pentru a asigura un echilibru între confort şi performanţă fără a necesita elemente hidraulice sau electronice suplimentare.
Suspensia faţă este de tip MacPherson, pe când puntea spate este tot semirigidă, cu bară de torsiune. Tot ce ţine de bucşe şi de setare a suspensiei a fost schimbat de la vechea Corsa la noul model, iar proiectanţii au plecat de la zero pentru a asigura un model mai manevrabil şi mai rapid pe circuit, dar care să fie în acelaşi timp ceva mai confortabil.
Corsa OPC stă bine pe drum, chiar şi când rulezi pe o secţiune virajată, ai cuplat modul Competition şi îţi încerci talentele cu drumurile relativ denivelate ale spaniolilor. În tot acest timp, confortul asigurat de varianta testată de noi, echipată cu cea mai rigidă configuraţie posibilă, ne-a impresionat.
Direcţia lui Corsa OPC a fost singura noastră nemulţumire la adresa acestui model. Am avut ocazia să fim însoţiţi la drum de Volker Strycek, singurul pilot care a câştigat vreodată un titlu de campion în DTM fără să fi câştigat vreo cursă în acel an. Volker este actual şef al diviziei de performanţă Opel ;i am avut ocazia de a discuta în detaliu despre direcţia celui mai mic şi mai popular model sportiv din oferta mărcii.
Nemulţumirile noastre se refereau la cele 1-3 grade cu care brachezi volanul dinspre poziţia centrală, atunci când direcţia nu îţi opune cine ştie ce rezistenţă şi nu simţi imediat care e poziţia roţilor pe asfalt. Mai departe, pe viraje şi la acţionări mai ample ale "covrigului", senzaţiile sunt cele aşteptate, iar direcţia răspunde corect în orice situaţie.
Volker Strycek mi-a confirmat faptul că direcţia nu este la fel de "directă", să spunem, ca la Renault Clio 3 RS şi mi-a explicat şi de ce se întâmplă asta. Diferenţialul autoblocant şi servodirecţia au fost reglate special să aibă un răspuns apropiat de cel al unei maşini mai obişnuite la mişcările foarte subtile ale volanului, pentru ca şoferul să nu fie mereu "on the edge" când este la volan şi să poată conduce relaxat până la birou sau în vacanţă.
Fiind fan GM, imi place enorm de mult masina asta. Arata foarte fain, motorizare faina, performante bune. Pun pariu ca ar fi destul de distractiva in viata de zi cu zi. Dar, totusi, ii mai grea ca un Duster 1.6 benzina in versiune 4x2. Bahahhahah, sa mor io de stiu cum Opel reuseste sa faca masini stupid de grele. On the plus side, masa ridicata iti ofera in avantaj in cazul unui impact cu o masina mai usoara si de dimensiuni similare.