Opel Crossland X

Motor / Transmisie

3.5

Frate de platformă cu francezii Peugeot 2008 (un alt best-seller al segmentului) și Citroen C3 Aircross, noul Opel Crossland X împrumută multe detalii din temperamentul lor, dar și gama de motorizări. Așa se face că sub capota mașinii de test am primit un motor turbo benzină de 1.2 litri și 110 cai putere.

Unitatea vine la pachet și cu 205 Nm. Momentul motor este disponibil de la 1500 de rotații, ceea ce înseamnă că micul Crossland X se trezește devreme, este vioi în aglomerările urbane și dă semne de oboseală abia la viteze mai mari. Este o configurație potrivită pentru orașe și fix puterea de care ai nevoie în astfel de zone. În extraurban, când viteza sare de 110 de km/h, motorașul începe să gâfâie și accelerează ceva mai greu.

Chiar dacă vorbim despre o unitate pe benzină, antifonarea nu este tocmai fericită. Agregatul începe să își facă simțită prezența în habitaclu după 2000 de rotații.

De asemenea, pentru că vorbim despre un motor cu numai trei cilindri, e de la sine înțeles că avem și o serie de vibrații. Ele apar în mod constant când rulați cu viteză foarte mică (5 km/h) și când sistemul start-stop repornește motorul la semafor.

E posibil ca această vibrație să fie cauzată și de cutia automată cu șase rapoarte, care caută o rulare ușor subturată pentru a facilita consumul redus. Schimbarea treptelor nu este tocmai liniară, iar retrogradarea are unele întârzieri, așa că e bine să vă calculați atent distanțele într-o depășire. Pentru orice eventualitate, există și un mod manual de schimbare a treptelor de viteză.

  • ACE - Craiova, luni, 23.10.2017 12:57

    Comentariu foarte detaliat. Multumim frumos. Din pacate iarasi GARDA LA SOL - nespecificata de automarket...... Asa da o nota generala de 8-9 site-ului automarket.ro dar cred ca ar fi important de mentionat si acest DETALIU - la fisa tehnica a autovehiculelor - important pentru multi cititori, atunci i-as da nota 9-10 !!!! Daca te apuci sa cauti prin alte site-uri gasesti pana la urma: 15,7 cm. Pacat ca OPEL nu ofera pentru modelul Crossland si versiuni 4x4 sau hibrid/electrica - cel putin deocamdata.....Masina nu arata deloc rau Nota generala 8-9///

  • Andy, luni, 23.10.2017 13:51

    O masinuta interesanta si practica - e pentru Adam ceea ce e 500 L pentru 500. Mi se pare peste 500 L din toate punctele de vedere. Nu vad insa de ce ai alege modelul respectiv in detrimentul lui C3 Aircross care e mult mai funky, are aceeasi platforma, aceleasi motorizari si cutii de viteze, dar e cu peste 100 kg mai subtire si implicit e mai performant (10.6 sprintul fata de 11.8)... avand insa acelasi consum. Nu mai zic de pret, unde varianta Shine de la Citroen are la 18.400 tot ce se gaseste pe Opel mai putin plafonul panoramic. De la 18.400 pana la 23.200 e cale lunga - preturile de catalog, nu punem pretul redus de la Opel pentru ca si la Citroen vei primi 1-1.500 de euro reducere si va iesi mult mai ieftin.

  • zagado26, luni, 23.10.2017 13:57

    Cam mult crom, şi la interior şi la exterior, dar până la urmă e chestie de gust.

  • nume, luni, 23.10.2017 16:33

    E atat de detaliat acest test incat trebuie sa deschizi site-ul Opel ca sa vezi daca exista sau nu si o varianta 4x4. La fel, bine ca ni se spune cat costa versiunea de baza, dar nu si ce motor ofera aceasta.

  • soferul, marţi, 24.10.2017 01:19

    Au inventat Mokka 2 cu o forma putin diferita. Macar primul Mokka are si transmisie 4x4. Cine l-ar alege pe asta ?

  • Zorba, marţi, 24.10.2017 11:49

    @nume: nu, nu este 4x4 deocamdata. Un 4x4 ar veni cu un Hybrid dar nu este clar comunicat cand. Motoarele sunt 2: 1,2 benzina (110CP? si 130CP)Turbo si un 1,6 diesel (120CP). Motorul de 1,2/130CP l-am condus vreo 500km. Consumul surprinzator de mic mergand in forja am avut 7,6l/100 (nu din bord computer ci considerand km rulati si facand plinul din nou) Viteza de 205km/h o atingi destul de leger considerand motorul de 1,2l...Sprintul nu e rau pana la vreo 130km/h dar mai ancolo devine anevoios...dar destul de OK. @Soferul: Simplu, e mai ieftina, este ceva mai mare portbagajul si are garda de sol cel putin cat are Mokka. Garda de sol ridicata te ajuta mult, nu ai nevoie de fiecare data de 4x4... Daca aceste atuuri sunt pe placul tau ai motivul dece unii ar prefera Grandland!

  • Zorba, marţi, 24.10.2017 11:54

    @nume&soferul: a-mi retrag textul: n-am fost atent, e vorba de Crossland aici. Recenzia mea a fost despre Grandland....sorry Dar referitor la Crossland, cred ca ancepe pe undeva la 11-12000€ - clar sub Mokka, si argumentul cu garda de sol cred c-ar mai fi valabil....

  • Kirotractor, joi, 26.10.2017 19:18

    @Zorba: zi-mi și mie unde ai putut proba Vmax (206 km/h oficial comunicată, enorm pentru un dulap ca Crossland) - eu n-am avut unde. :-) Mai ontopic acum, confirm impresiile tale și, evident, unele ale stimabilului redactor B.M., deși n-am condus versiunea EAT6 de 110 CP, ci tot p-asta de 130 cai cu făcăleț manual... și, btw, cu culisări cam lungi. Automata Aisin (n.b., cu convertizor de cuplu) înclin să cred și eu deci că-i preferabilă, motorașul Puretech de 130 CP fiind cam prea nărăvaș în suporturi la schimbările de sarcină. Mai clar, se simt șocuri sesizabile în transmisie dacă nu-i patinat gradat din ambreiaj. Culmea că direcția mi s-a părut ceva mai precisă decît a fratelui 2008 (probat în aceeași zi cu/pt. un prieten, de 110 CP însă, 130-ul fiind indisponibil la Peugeot), dar ruliul în viraje e mai consistent la Opel, fără să deranjeze prea mult. Amicul a optat în final pt. Crossland-X, în principal pe criteriul prețului mai mic decît al 2008-ului, care avea totuși atuul sistemului Grip Control. Concluzie: tot banii vorbesc...

  • Zorba, vineri, 27.10.2017 11:42

    @Kirotractor: pe autostrada. Din cand an cand merge.... Atentie: un "grip control" are si Opel: la configurare se numeste "IntellGrip" si face acelasi lucru ca si "Grip Control" la PSA. La Opel te costa cam ca la PSA: ~300€. Gratis nu al primesti nici la PSA....