Motor / Transmisie
Noul Opel Grandland X își propune să se așeze la masa bogaților cu numai două motoare. Momentan. Sunt însă două motoare care țintesc 50% din publicului acestui segment. Și sunt două motoare care au primit deja aprobarea publicului pe modelele din gama PSA.
Este vorba despre un motor turbo pe benzină, de 1.2 litri și 130 de cai putere și despre un diesel de 1.6 litri și 120 de cai putere. Chiar dacă am avut parte de un Dieselgate care a zguduit piața europeană din temelii, publicul preferă în continuare motorina.
Așa că am luat la întrebări versiunea diesel. Pe lângă cei 120 de cai, unitatea dezvoltă și 300 de Nm la 1750 de rotații. Este un cuplu suficient pentru o mașină din acest segment. Suficient pentru a face din Grandland X un crossover destul de vioi, care se simte bine și în afara orașului, chiar și la viteze de autostradă.
Însă, atunci când se simte bine și urcă ceva mai mult în ture devine prezent în habitaclu și trădează din caracterul gutural. Vibrațiile ușoare nu lipsesc nici ele.
Unitatea cu patru cilindri este asociată unei transmisii manuale cu șase rapoarte. Timoneria este zgomotoasă, imprecisă și uneori agață. Nu este cel mai fericit mariaj motor-cutie. Motiv pentru care aș recomanda, mai degrabă, cutia automată, testată și ea în cadrul evenimentului din Germania, dar pe o distanță ceva mai scurtă.
Revenind la etajarea transmisiei manuale, trebuie să precizez că ea a fost gândită pentru a favoriza consumul, fiind ceva mai lungă.
De ce ai alege acest motor diesel in defavoarea celui pe benzina ? Pentru 1 litru de combustibil in plus la 100 de km ? Si mai dai si aproximativ 2.000 euro in plus pe el. Ah. si sa nu uit: 1.2-ul pe benzina este mai performant decat acest 1.6 diesel.