Interior
Topografia habitaclului inventat de designerii Opel pentru Insignia Grand Sport a marcat un salt mare față de generația trecută. Un design per total mai curat, cu mai puține butoane și materiale de calitate vizibil (și palpabil) superioară.
Chiar și așa, rămân zone în care plasticul este destul de dur – ca de exemplu pe toată suprafața tunelului median și pe partea inferioară a interiorului portierelor. Nimic deranjant, dar ar fi fost loc de mai bine. Personal, aș fi preferat mai puțin plastic negru lucios la nivelul consolei centrale din simplul motiv că materialul acesta este un magnet pentru amprente și deja o apariție comună în mai toate segmentele auto de volum (și nu numai).
Ai să rămâi surprins plăcut, însă, în cazul în care intenționezi să echipezi interiorul lui Opel Insignia cu tot ce are mai bun de oferit constructorul.
Aici se vede cel mai bine de ce Insignia rămâne ecusonul mărcii, pentru că în plus față de ce oferă echiparea Innovation în standard - banchetă spate ventilată și climatizare electronică pe două zone – poți specifica dotări precum tapițeria din mix de piele și piele ecologică perforată, scaune AGR sport pentru șofer și pasagerul din dreapta (încălzite și ventilate, ambele cu suport lombar reglabil și șezut extensibil manual), banchetă spate încălzită, extra izolare fonică, sau geamuri laminate.
Toate acestea transformă interiorul lui Opel Insignia într-un loc extrem de plăcut în care să-ți petreci chiar și cele mai lungi drumuri, un habitaclu prietenos cu care te acomodezi ușor, inclusiv cu tot ceea ce înseamnă ergonomie și amplasare a butoanelor și comenzilor.
Mi-ar fi plăcut, în schimb, un pic mai mult spațiu pentru cap pentru cei poziționați pe bancheta din spate. Ei bine, plafonul ușor plonjat à la conceptul Monza te va taxa dacă măsori mai mult de 1.8 metri în înălțime, pentru că nu-ți va mai oferi aproape deloc loc pentru cap. Iar pentru drumurile lungi, ideal e ca locurile din spate să fie ocupate de doi adulți și un copil. Deși încap și trei adulți pe banchetă fără să se ajungă la o bătălie a coatelor în coaste, ar fi de preferat să păstrezi această formulă pentru drumuri scurte sau deplasări prin oraș. Scaunele față AGR rămân în continuare extrem de competente la capitolul susținere, confort și reducere a oboselii care de obicei apare după perioade prelungite la volan, iar spațiile de depozitare sunt arhisuficiente pentru micile obiecte ne care ne folosim zi de zi – telefoane mobile, portofele, tocuri de ochelari, pachete de șervețele, sau sticle de apă. Cu mențiunea că buzunarele din portiere sunt prea înguste pentru sticle mai mari de 0.5 l.
Opel Insignia oferă un portbagaj cu volumul de 490 de litri (1450 cu bancheta spate complet rabatată), plasându-se astfel în spatele rivalilor ca VW Passat (586 litri), Renault Talisman (515 litri) sau Ford Mondeo (550 litri) și nu la mare distanță în fața japonezei Mazda 6 (480 de litri).
O masina foarte frumoasa ! Dar portbagajul este minuscul ! 490 l la o masina de segment D ? Masina asta nici in segmentul C nu poate concura la ce portbagaj minuscul are ! 4897 mm lungime... In aproape 5 metri puteau sa ofere un portbagaj mai mare. O masina de familie trebuie in primul rand sa fie foarte spatioasa si cu un portbagaj mare pentru vacante. Skoda Superb are 625 l si VW Passat 586 l. Masina asta are sub 500 l portbagaj. O masina de familie trebuie sa aiba cel putin 510 l in portbagaj. Si asta in segmentul C. O masina de segmentul D trebuie sa aibe cel putin 550-560 l. Aceasta masina este foarte frumoasa, dar nu-si merita locul in segmentul D. Era chiar atat de greu sa faca un portbagaj mai mare in aproape 5 metri ? Stiu, este coupe, dar totusi , sunt aprope 5 metri. Skoda superb are 4862 mm lungime si are portbagaj de 625 l SI spatiu foarte mult si pe bancheta din spate (unde poate sa stea lejer si un om care masoara mai mult de 1.80 si sa aibe si loc la cap si picioare), spatiu pe bancheta din spate. Opel Insignia este frumoasa, dar are destule dezavantaje. Spatiul este foarte important pentru o masina de familie. Iar aceasta masina pica testul de spatiu. Aceasta masina nu este pentru familisti. Cei cu familie si copii se vor uita la Skoda Superb, Skoda Octavia, VW Passat, etc. care sunt cu adevarat spatioase si au portbagajul mare. Aceasta masina pierde teren in fata rivalilor din cauza portbagajului si spatiului. Daca ar fi avut mult spatiu si portbagaj mare, atunci ar fi fost o masina excelenta de familie. Dar acum, cea mai excelenta masina de familie este Skoda Superb cu portbagaj de 625 l. Cu Opel Insignia, o familie cu un copil s-ar chinui in vacante. Iar clientii se vor indrepta catre VW & SKODA. Opel pierde teren.