Tinuta de drum
Odată cu numele mai lung și schimbarea de generație, Insignia și-a schimbat și dedesubturile, acum reprezentate de noua arhitectură Epsilon II (E2) și șasiul FlexRide. Era mult loc de mai bine în ceea ce privește comportamentul dinamic al primei generații Insignia, iar noul model a avut grijă să acopere toate lacunele.
În funcție de echipare, Insignia Grand Sport e cu până la 175 de kilograme mai ușoară decât modelul pe care îl înlocuiește. Diferența se simte în felul în care mașina îți permite să-i anticipezi mult mai bine transferul de mase, dar și în momentele în care ești nevoit să frânezi mai puternic.
Mi-ar fi plăcut în schimb un pic mai mult feedback de la direcție, deși în majoritatea situațiilor aceasta este destul de precisă și per total e ușor să-ți dai seama ce fac roțile din față. Din punct de vedere dinamic, aș apropia Insignia de Mazda 6 strict referitor la felul în care se lipește de șosea, însă cu o idee mai mult ruliu. Insignia plusează însă clar la capitolul agilitate în fața unor rivali ca Ford Mondeo, Skoda Superb sau VW Passat.
V-aș sfătui să evitați pe cât posibil jantele de dimensiuni mari. Deși suspensia lucrează aproape militărește pentru confortul tău fără a pica foarte des în patima ruliului (așa cum am menționat anterior), un set de jante mai mari o va face o idee mai zgomotoasă atunci când rulezi pe suprafețe denivelate, semi-asfaltate, sau pur și simplu prost întreținute. Și știm cu toții că avem destule.
Nu cred că ai musai nevoie de tracțiunea integrală – apropo, Insignia Grand Sport renunță la diferențialul clasic și adoptă un sistem Twinster de proveniență GKN (similar cu cel oferit de Ford Focus RS) cu torque vectoring și două ambreiaje multi-disc acționate electric, astfel că ambele roți spate (sau doar una, în funcție de situație) pot primi un plus de cuplu pentru extra aderență.
În realitate, ai să simți efectiv cum lucrează sistemul doar pe zăpadă și gheață, unde corectarea subvirării este mai fermă și deci mai sesizabilă. Iar atât timp cât Insignia Grand Sport e mai mult despre confort și condus echilibrat, poți trăi bine-mersi fără tracțiunea integrală indiferent de anotimp. De fapt, cu banii economisiți te poți orienta liniștit spre un set sau două de anvelope sănătoase și vei fi la fel de câștigat.
O masina foarte frumoasa ! Dar portbagajul este minuscul ! 490 l la o masina de segment D ? Masina asta nici in segmentul C nu poate concura la ce portbagaj minuscul are ! 4897 mm lungime... In aproape 5 metri puteau sa ofere un portbagaj mai mare. O masina de familie trebuie in primul rand sa fie foarte spatioasa si cu un portbagaj mare pentru vacante. Skoda Superb are 625 l si VW Passat 586 l. Masina asta are sub 500 l portbagaj. O masina de familie trebuie sa aiba cel putin 510 l in portbagaj. Si asta in segmentul C. O masina de segmentul D trebuie sa aibe cel putin 550-560 l. Aceasta masina este foarte frumoasa, dar nu-si merita locul in segmentul D. Era chiar atat de greu sa faca un portbagaj mai mare in aproape 5 metri ? Stiu, este coupe, dar totusi , sunt aprope 5 metri. Skoda superb are 4862 mm lungime si are portbagaj de 625 l SI spatiu foarte mult si pe bancheta din spate (unde poate sa stea lejer si un om care masoara mai mult de 1.80 si sa aibe si loc la cap si picioare), spatiu pe bancheta din spate. Opel Insignia este frumoasa, dar are destule dezavantaje. Spatiul este foarte important pentru o masina de familie. Iar aceasta masina pica testul de spatiu. Aceasta masina nu este pentru familisti. Cei cu familie si copii se vor uita la Skoda Superb, Skoda Octavia, VW Passat, etc. care sunt cu adevarat spatioase si au portbagajul mare. Aceasta masina pierde teren in fata rivalilor din cauza portbagajului si spatiului. Daca ar fi avut mult spatiu si portbagaj mare, atunci ar fi fost o masina excelenta de familie. Dar acum, cea mai excelenta masina de familie este Skoda Superb cu portbagaj de 625 l. Cu Opel Insignia, o familie cu un copil s-ar chinui in vacante. Iar clientii se vor indrepta catre VW & SKODA. Opel pierde teren.