Opel Insignia GSi -

2.0 Benzina Turbo 260CP 4x4 Aut8 GSi

Tinuta de drum

4.0

Așa cum vă spuneam anterior, testul din Franța a inclus o serie de porțiuni virajate, iar aici speram ca Insignia GSi să trezească emoții noi. Insignia GSi are o gardă la sol mai mică cu 10 mm comparativ cu versiunea stadard, iar rigiditatea a fost sporită.

Opel oferă standard sistemul FlexRide cu amortizoare controlate electronic. Trei setări sunt disponibile (Tour, Standard, Sport). În modul Tour, Insignia GSi este extrem de confortabil și absoarbe elegant denivelări suprafeței de rulare. Lucrurile devin ceva mai rigide în modul Sport, însă nu te aștepta la o suspensie care să te trimită lunar în cabinetele medicale.

Modurile de rulare pot fi schimbate cu ajutorul unor butoane poziționate pe tunelul median. Special pentru GSi, Opel a dezvoltat modul Competitive. Acesta se activează după ce apeși de 2 ori consecutiv butonul care decuplează ESP-ul. Astfel, mașina devine și mai fun-to-drive, însă vă recomandăm să încercați acest lucru doar pe un circuit.

Direcția lui Insignia GSi trezește sentimente complexe. Este fără îndoială mult prea moale pentru un model cu aspirații sportive, iar până te obișnuiești cu modul de lucru vei avea nevoie de câțiva zeci de kilometri. Felul în care comunică cu șoferul nu diferă foarte mult indiferent că alegi modul Tour sau pe cel Sport. Partea bună: deși este un model de segment mediu, Insignia GSi devine ușor de manevrat în oraș. 

Sistemul de frânare oferit pe Insignia GSi a fost semnat de Brembo și vine cu discuri de 345 de mm pe puntea față și etriere cu patru pistonașe.

  • Posesor 2.0 Awd 4x4 8AT Dynami, vineri, 09.03.2018 09:21

    Confirm timpul de accelerare mai lent fata de rivali Motivul e simplu - Opel a decis sa "sugrume" cuplul in tr 1 si 2 pana la 1500rpm pentru a proteja cutia Sunt f multe discutii pe forumul dedicat din Germania insa benzina platest tribut diselului care cu un cuplu de 480Nm este la limita cv. Si pentru ca nu s-au obosit sa le regleze diferit in functie de motrizari, benzina este penalizata la demaraj. In schimb de la 50km.h in sus si in reprize 50-130, 80-150 etc , are exact acieasi timpi cu Passat si Superb. Consumul mediu in Bucuresti esti 12% fara sa merg economic. Per total f multumit de masina. Sper sa fie fiabila in timp. Bafta

  • @automarket, vineri, 09.03.2018 09:23

    Un buton de edit se poate? Am scris de pe telefon si cand am recitit pe calculator m-am ingrozit de cate greseli apar in text. Mersi

  • octav71, vineri, 09.03.2018 09:39

    O masina interesanta, dar care are 2 probleme: - volanul, a evoluat, dar pastreaza totusi ceva din vechile generatii; - greutatea, 1649Kg, e un pic cam mult.

  • someone, vineri, 09.03.2018 10:03

    la capitolul performante era indicat sa treceti ca, desi modelul e lent de la 0-100, timpul lui pe ring e mai mic decat al vechiului opc, care era mai puternic . asta din simplul motiv ca o masina sport nu inseamna doar 0-100 sau 0-400m.

  • inexorabil, vineri, 09.03.2018 11:36

    @2.0 4x4, eu deţin varianta biturbo-diesel a generaţiei precedente. “Sincopa” de care pomeneşti în cazul demarajului o “simt” şi eu. La automata mea japoneză cu 6 trepte, după ce intră într-a treia (cam la 73 km/h), maşina se înviorează brusc şi chiar impresionează mai departe. La primul test pe care l-am efectuat, înainte de achiziţie, mă gândisem chiar şi la turbo lag, dar apoi am descoperit pe net patenta lui GM Company din 2012 privind supraalimentarea secvenţială în două etape, care elimină această posibilitate. Aşadar, explicaţia pertinentă îţi aparţine. Un alt motiv de satisfacţie îl constituie…tracţiunea integrală de origine suedeză. Vizibilitatea redusă în spate (senzaţie căpătată când te uiţi în retrovizorul interior) nu trebuie dramatizată – te ajută armata de senzori şi camera video marşarier, astfel că doar dacă ai fi tâmpit de-a dreptul ai putea comite o tamponare la manevre de intrare/ieşire parcare, din cauză că “n-am văzut bine în retrovizoare”. Cât despre “plasticul dur”, eh, cancerul numit reducerea costurilor (absurd, totuşi, la capitolul materiale de interior) nu va fi vindecat prea uşor sau prea repede, inclusiv în cazul GM-Opel. On topic: consider Insignia B un…regres estetic. Eu, unul, nu m-aş fi sfiit să consemnez acest lucru la “Nu ne-a plăcut”.

  • Anonim, vineri, 09.03.2018 12:14

    Nu imi place deloc designul noii Insignia. Este prea americanizata, fara personalitate. Despre cutii sau motoare nu vorbesc, cert este ca ii depasesc toti ceilalti producatori de volum.

  • e-manuela, vineri, 09.03.2018 14:14

    @Anonim: Buna! Nenea, sincer, daca nu-ti place, n-o cumpara! Da-o in brushu' ei, mai bine-ti iei un cotet second-hand, ca nici nu-i atat de scump!...

  • alfy, sâmbătă, 10.03.2018 19:19

    Ba fratilor cand vad ca incepeti sa cititi date tehnice la sectia performante si comparati fiecare zecim de secunda ca niste copii de clasa a doua mi se pare absolut penibil.Sunt unii producatori care declara date de perfomante prea optimiste, care nu se vor atinge niciodata pe sosea si sunt unii care le subestimeaza si masina va fi mai rapida in realitate, Pana nu le conduci pe toate cele concurente head-to-head sau macar sa le cronometrezi intr-un stil profesionist, rubrica asta a voastra isi mai are rostul.

  • adam s, sâmbătă, 10.03.2018 22:35

    mie unul mi se pare de departe cel mai frumos model din clasa lui , dupa el mondeo si talisman mi se mai par destul de reusite la design. In ceea ce priveste performantele eu cred ca de data asta se putea o acceleratie mai buna dar nu s-a vrut din mai multe motive si anume pt protejarea cutiei cum spune cineva mai sus dar mai ales pentru ca daca ar scadea sub 6.5 secunde de exemplu ar fi prea aproape de viitorul opc si atunci nu ar fi ok pentru opel nu ? asa tinand cont ca e si 4x4 eu zic ca se pot scoate 7 secunde curate de la 0 la 100 dar nu asta este totul la o masina sportiva iar de restul am auzit numai lucruri bune . In concluzie mi se pare un pic ca mica nota AM pt GSI si cred ca daca era un passat in aceleasi condtii primea o nota mai mare doar fiindca e..vw...asa renault/opel sau honda sunt penalizate unde altele marci nu . Parerea mea si ii felicit oricum pe redactori ca au pus asa repede un test cu GSI-ul.

  • Sabin, duminică, 11.03.2018 17:40

    Astept si un test cu GSi 2.0 CDTI BiTurbo (210 Hp) AWD Automatic si 480 NM.Oricum e o masina sport orice ai zice.

  • Zorba, luni, 12.03.2018 09:14

    @Posesor 2.0 Awd 4x4 Explicatia nu este technic corecta: Cuplul motor nu se regleaza in functie de motor. Nu exista un reglaj a cuplului la un diesel si se preia la benzina! Asta ar obstructiona orice ancercare de a face o calibrare la limita – performante maxime & incadrarea in normele actuale EURO, PZEV, SULEv, etc. Cuplul este limitat pt o anumita cutie de viteza. Aceasi limitare este valabila pt ambele variante de motorizari =>480Nm pt diesel si 480Nm pt benzina. Daca cuplul unui motor trece de limita cutiei se limiteaza cuplul motorului prin calibrarea motorului nu a cutiei. Cutia este doar calibrata an sensul an care punctele de comutare viteza x la viteza y, sunt aplicate in funtie de caracteristicele motorului cu care este combinat intr-un “powertrain”. O limitare a “dezlantuirii” cailor putere si a cuplului poate si datorata incadrarii motorului intr-o anumita norma de emisie. Sa nu uitam ca acest motor de 2.0l turbo benzina este un motor f vechi in GM/Opel cu niste update-uri necesare pt un EU6 si nicidecum un motor nou dezvoltat.

  • bobby, marţi, 13.03.2018 20:43

    Ba fratilor orice ati zice ,eu unul o vad extrem de frumoasa chiar si fara sa fie GSI, doar cu un pachet opc line si jantele alea pe 20 , am vazut una pe strada alba si arata absolut fenomenal , consider ca cel putin ca design este cea mai frumoasa masina din clasa asta si are dimensiuni de a6/5.e classe . Si in plus, din cate am vazut prin testele din afara e considerata modelul cu cel mai versatil sasiu de la sport la confortabil .

  • adi, vineri, 16.03.2018 15:11

    frumoasa si ieftina...dar sa conduc un Opel si sa am consum de peste 12%...nu mersi