Motor / Transmisie
Dezvoltat pe aceeași platformă cu Citroen Space Tourer și Peugeot Traveler, noul Zafira Life se alege, inevitabil, cu influențe franțuzești și când vine vorba de motoare. Intrarea în gamă este asigurată de un diesel de 1.5 litri cu 102 sau 120 cai putere. Cei care vor mai multe resurse primesc un diesel de 2.0 litri cu 150 sau 177 de cai putere. Am avut norocul să-l conduc pe cel intermediar, care vine la pachet și cu un cuplu motor extrem de generos: 370 de Nm, livrați aproape de 2000 de rotații.
E destul de devreme, iar cuplul este suficient pentru ca van-ul să nu se simtă submotorizat. Valoarea aceasta îndestulătoare a momentului motor face din Zafira Life o mașină extrem de plăcută, chiar și la viteze de autostradă. Mașina păstrează resurse bune pentru depășiri sau pentru orice alte accelerări în condiții de solicitare, cum ar fi un drum în urcare.
Dacă folosiți toate cele nouă locuri și, eventual, plusați cu niște bagaje, atunci Zafira Life s-ar putea să ofteze la viteze mai mari. Prin urmare, n-ar fi rău să apelați, poate, la motorul diesel de 177 de cai putere, care poate fi asociat numai unei transmisii automate cu opt rapoarte. Nu este o cutie prea des întâlnită în acest segment.
În cazul versiunii mele, transmisia a fost asigurată de o cutie manuală cu șase rapoarte, cu o timonerie nu tocmai precisă și cu o etajare mai lungă pentru a favoriza consumul.
Antifonarea dieselului este destul de bună la pornire, însă sunetul devine gutural și motorul parcă te ceartă pe la 3000 de rotații.
Peugeot Traveller