Opel Zafira Life

Zafira Life M Innovation 2.0 diesel 150 CP, Man 6

Interior

4.0

În condițiile în care în gamă încă există Vivaro Combi, Opel Zafira Life trebuia să vină cu o rețetă diferită ca să evite canibalizarea. Măcar la interior. Iar Opel a gândit totul ca pentru clientul unei mașini de familie, nu a unei mașini utilitare care poate fi comandată cu scaune. Tocmai de aceea există trei tipuri de caroserie.

Și, ca în cazul hainelor, ele sunt etichetate S, M și L. Asta înseamnă că un Opel Zafira Life S măsoară 4.60 metri, unul M ajunge la 4.95 metri, iar cel mai lung (L) are 5.30 metri. Testul meu de la Frankfurt mi-a adus varianta M, adică un ampatament total de 3.28 metri, sinonim cu ceva mai multă relaxare pentru picioarele pasagerilor.

Indiferent de ce aș fi primit, Opel Zafira Life putea fi comandat cu nouă locuri. Bineînțeles, spațiul interior este direct proporțional cu lungimea caroseriei. La fel și spațiul din portbagaj, care poate garanta un volum total de 4500 de litri (fără scaune), pe varianta Large. Rabatarea scaunului pasagerului dreapta poate permite transportul unor obiecte lungi de 3.5 metri. Accesul în portbagaj poate fi făcut și prin deschiderea lunetei, așa cum se întâmplă de obicei pe aceste modele.

În cazul pasagerilor spate, accesul se poate face prin cele două portiere care glisează fie manual, fie electric. Se poate opta chiar și pentru comandă handsfree a portierelor, prin fluturarea piciorului pe sub podea, fix ca la deschiderea portbagajului.

Scaunele pot fi și ele individuale, oferind astfel posibilitatea de configurare a habitaclului. Marele lor avantaj în fața celor de la Volkswagen Multivan este că se mișcă extrem de ușor pe canalele din podea și ajustarea lor este facilă. Pentru cei care nu vor neapărat 9 locuri, ci se gândesc mai degrabă la un shuttle care să ofere spațiu pentru călătorii de business, Opel Zafira Life poate fi comandat cu numai patru locuri în spate, bineînțeles opuse.

Calitatea materialelor nu excelează. Planșa de bord are multe zone cu plastic tare, iar finisajele sunt perfectibile. Scaunele sunt însă foarte confortabile și dispun chiar de cotiere, ca niște adevărate fotolii. Spațiile de depozitare sunt și ele extrem de generoase. Încap foarte multe accesorii în buzunarele portierelor, există un spațiu pentru telefonul mobil, iar torpedoul este dublu.

Ambianța poate fi perfectă dacă optați pentru un acoperiș panoramic pentru locurile din spate. Are o coloană centrală, pe care sunt montate comenzile sistemului de climatizare. Ergonomia este exemplară, adică fix așa cum ar trebui să fie într-un model din acest segment.

  • Gogu Carbid, vineri, 20.09.2019 14:30

    Peugeot Traveller

  • PMC, vineri, 20.09.2019 18:24

    Arata bine masina, chiar surprinzator. Din nou, Dieselul e calul de bataie, cum e ceva mai mult de carat. Nici macar benzina nu mai e o alegere buna. ;)

  • gogul, duminică, 22.09.2019 15:05

    Mașina asta pare cea mai bună soluție pentru familie. La o lungime de 4,6, obții un spațiu excelent pentru pasageri și bagaje, cu motorizări decente.

  • Florin, marţi, 24.09.2019 18:16

    @pmc Dacă ar apărea un diesel cu sâni, probabil l-ai duce la starea civilă

  • Good, marţi, 24.09.2019 23:32

    Nu e la nivelul V classe dar e mult mai frumos ca un Vw Multivan

  • LR, sâmbătă, 28.09.2019 20:56

    @Bogdan Mirică Nu înțeleg de unde până unde un monovolum poate fi numit SUV! Poftim: "Asemeni SUV-urilor din gama sa, Opel oferă Zafira Life și cu sistemul Intelligrip [...]".

  • Florian, vineri, 18.10.2019 10:58

    Se tot mentioneaza in articol 9 locuri.. dar eu am vazut ca sunt 8.. sau 6 in varianta pt calatori business.