Opel Zafira Life

Zafira Life M Innovation 2.0 diesel 150 CP, Man 6

Tinuta de drum

5.0

Opel și-a dorit ca Zafira Life să ofere mai mult confort pentru pasagerii săi decât un Vivaro Combi. Rețeta este ceva mai rafinată, însă mai există momente de slăbiciune. Spre exemplu, suspensia trădează unele zgomote și nu filtrează foarte bine limitatoarele de viteză. Și, de obicei, puntea spate este responsabilă pentru acest comportament.

În altfel de situații, amortizoarele au o compresie bună și par a fi capabile să absoarbă rularea pe o suprafață cu gropi sau denivelări. E drept că nici traseul din Germania nu a fost presărat cu prea multe provocări de acest gen. Despre o rulare sportivă nu poate fi vorba, pentru că mașina se înclină destul de mult, iar direcția este departe de a fi precisă. Asistarea acesteia ajută însă fix acolo unde este nevoie: la manevrabilitatea în spații strânse.

Asemeni SUV-urilor din gama sa, Opel oferă Zafira Life și cu sistemul Intelligrip, care încearcă să suplinească existența unui sistem 4x4 în afara asfaltului. Bineînțeles, cu niște limite clare. Sistemul Intelligrip nu este unul 4x4, pentru că tracțiunea există doar pe puntea față. Însă, cele cinci moduri de rulare oferite de acest sistem (Standard, Snow, Mud, Sand, ESP Off) moderează cuplul și permit ieșirea din situații ceva mai dificile. Pentru cei care vor să exerseze și o coborâre, există și un sistem Hill Descent Control.

Dar asta nu e tot. Opel s-a gândit că Zafira Life ar putea ajunge și în zone de munte, fiind folosit ca shuttle pentru hotelurile din stațiunile de schi. Prin urmare, Intelligrip nu ar fi fost suficient. Așa că germanii au apelat la un expert în tracțiuni integrale: Dangel. Opțional, aceștia pot echipa Zafira Life cu un sistem 4x4 ca la carte. El este decuplabil și dispune de un mod Eco (funcționează doar roțile față), de un 4x4 Auto și de un 4x4 Lock. Garda la sol crește și ea cu 4 centimetri, ceea ce înseamnă că Zafira Life nu va mai putea accesa unele parcări subterane.

Apar și noi elemente de protecție pentru părțile sensibile ale șasiului, iar unghiul de atac devine ceva mai îndrăzneț. Am testat un Zafira Life cu 4x4 pe un circuit de off-road creat de ADAC lângă Frankfurt. A fost destul de dificil pentru o mașină de asemenea dimensiuni, însă Zafira Life a trecut cu brio.

  • Gogu Carbid, vineri, 20.09.2019 14:30

    Peugeot Traveller

  • PMC, vineri, 20.09.2019 18:24

    Arata bine masina, chiar surprinzator. Din nou, Dieselul e calul de bataie, cum e ceva mai mult de carat. Nici macar benzina nu mai e o alegere buna. ;)

  • gogul, duminică, 22.09.2019 15:05

    Mașina asta pare cea mai bună soluție pentru familie. La o lungime de 4,6, obții un spațiu excelent pentru pasageri și bagaje, cu motorizări decente.

  • Florin, marţi, 24.09.2019 18:16

    @pmc Dacă ar apărea un diesel cu sâni, probabil l-ai duce la starea civilă

  • Good, marţi, 24.09.2019 23:32

    Nu e la nivelul V classe dar e mult mai frumos ca un Vw Multivan

  • LR, sâmbătă, 28.09.2019 20:56

    @Bogdan Mirică Nu înțeleg de unde până unde un monovolum poate fi numit SUV! Poftim: "Asemeni SUV-urilor din gama sa, Opel oferă Zafira Life și cu sistemul Intelligrip [...]".

  • Florian, vineri, 18.10.2019 10:58

    Se tot mentioneaza in articol 9 locuri.. dar eu am vazut ca sunt 8.. sau 6 in varianta pt calatori business.