Peugeot e-2008

Electric 136 CP 310 km

Tinuta de drum

4.0

Asemeni fratelui convențional, e-2008 este creat în jurul noțiunii de confort. Suspensia este calibrată pentru a digera bine gropile și alte dereglări ale suprafeței de rulare. Cu toate acestea, suspensia poate trăda unele semne de slăbiciune atunci când întâlnești limitatoare de viteză sau gropi adânci.

Șocul resimțit de suspensie se transmite și în habitaclu. Însă, dincolo de aceste mici slăbiciuni izolate și, probabil, insesizabile pentru mulți șoferi, e-2008 este o mașină relaxantă la drum lung.

Pe viraje nu vă așteptați la un comportament dinamic. Mașina se înclină destul de mult. Există o oarecare inerție și din cauza masei ceva mai mari, deci suficiente motive să nu forțați limitele fizicii. În fond, ați ales o mașină care se vrea a fi condusă mai mult în oraș. Direcția ajută în acest sens, pentru că, deși este lipsită de feedback la drum lung, ea este foarte ușor de manevrat în mediul urban. E ca un fulg. Manevrabilitatea urbană este ajutată și de raza de bracare mică, adică puțin peste 10 metri.

Pentru cei care se gândeau la experiențe eco în mijlocul naturii, veștile sunt amestecate. Peugeot e-2008 are o gardă la sol destul de bună, adică 17 centimetri. E chiar mai mare decât cea a lui Volkswagen T-Roc. Lipsește însă tracțiunea integrală sau un sistem inteligent de dozare a cuplului, ceea ce înseamnă că ar fi bine să nu vă aventurați pe drumuri unde aderența este precară. Adică noroi, zăpadă, gheață, iarbă udă.

  • Wait what?, joi, 09.04.2020 10:54

    "Motorul este asociat unei cutii automate cu o singură treaptă, care își face bine treaba și rămâne destul de intuitivă. Răspunde bine și la cerințele tale de retrogradare." Pai....unde mai retrogradeaza, in N?

  • fan skoda, joi, 09.04.2020 11:06

    Foarte frumos testul ! Maisna este frumoasa. Ca design, partea frontala cu farurile ascutite este frumoasa la cam toate Peugeot-urile. Chiar daca pastreaza acelasi design, la cam toate modelele lor, le deosebesti, iar partea frontala este chiar foarte frumoasa. Era de asteptat sa nu aibe tractiune integrala. Niciun Peugeot nu are tractiune integrala. Este un mare minus. 310 km, cred ca sunt destui, desi era mai bine sa aibe 410 km. Capacitatea portbagajului chiar este mai mare decat ma asteptam. Interiorul nonconformist este burdusit cu tehnologie si gadget-uri. Este un interior interesant. De pret, ce sa zic, este scumpa, desi ai si prima de 10.000 de euro. Nu prea inteleg de ce nici macar pe 5008 nu ofera tractiune integrala. Videoclip-ul cu acest test, tot de Bogdan Mirica: youtube.com/watch?v=8sqSfeQiFlU&t=161s Masina este ok, dar se mai poate imbunatatii. Peugeot mai trebuie sa invete sa faca o masina. Inafara de design, nu este nimic special la ele, Si nu au tractiune integrala nici macar pe 5008.

  • ACE - Craiova, joi, 09.04.2020 11:33

    OBS. PEUGEOT cu motorizarea clasica, asociat cu safety pack a obtinut exact 5 (cinci) stele la testele EURONCAP 2019. Masina este O.K. pentru utilizare preponderent urbana. In rest KIA e-Niro si HYUNDAI Kona Electric cu baterie de 64 kWh sunt mai pretabile pentru deplasari extraurbane - chiar daca sunt mai scumpe cu circa 15-20%....

  • bogdanm, joi, 09.04.2020 13:27

    @fan Skoda Mulțumesc pentru comentariu și pentru link. @ACE - Craiova Știi tu ceva bine. Versiunea echipată cu pachetul de siguranță a obținut 5 stele. Cea echipată standard a obținut patru stele. Mersi de observație @wait what - Era o greșeală de formulare. Mersi.

  • adi_10, joi, 09.04.2020 22:07

    Cu tractiune 4x4 si o autonomie de peste 400km reali ar fi fost o masina cu vanzari record in materie de masini electrice. Arata foarte bine atat la interior cat si la exterior si are dotari multe si utile.

  • noxa 0, sâmbătă, 11.04.2020 08:43

    Peugeot cu această versiune va bifa doar pe listă . Pe drum, sub 1% nu se pune.

  • Kirotractor, duminică, 12.04.2020 09:32

    2008 nu a fost și nici nu e o mașină rea în noua declinare. Va fi deci un succes chiar dacă acu e mai scumpă decât concurența generalistă pe lina noii poziționări Peugeot cică *entry-premium*. Zic de versiunile normale fiindcă electricele rămân niște cazuri aparte, mult lăudate / discutate dar de puțini cumpărate fie și cu injustele stimulente, din motive inutil de repetat a mia oară. În orice caz, prețul mai mare, autonomia (teoretică oricum) cu 10% redusă și greutatea cu 100 kile peste a lui e-208 par argumente solide... anti-e-2008. Se va vinde însă bine taman fiindcă pică exact pe linia trendului *mehr Schein als Sein*, adică aparențele înaintea substanței -- de unde și lipsa f. explicabilă a măcar unei versiuni 4x4. Mai concret, interiorul tip Star Trek e realmente inovator și chiar îmi place. Ergonomic vorbind e însă un dezastru -- părerea mea, dar numai după ce am condus efectiv așa ceva, cu ceasurile bordului parțial ascunse de volanul ăla simpatic altfel ochiometric, dar inevitabil așezat pe genunchi, ca la o mașinuță-jucărie Luna Park. Stilul exterior e bineînțeles discutabil și n-am de gând să-i contrazic pe cei cărora le place. După mine însă noul 2008 e un rateu monumental și greu explicabil în raport cu noile 208 sau 508. Când/dacă oi avea timp vă pot argumenta și de ce. Acu mi-s ocupat să-i explic doamnei Tirca Maria că AM nu trimite Skode Fabia proaspete pe mail. Și vecinul netam-nissan mă întreabă ce-s alea 20 de BUTACI :-) măști și de ce costă 147 lei când la chinezi le iei cu 14, plus fiu-su Costel fan F1 nu înțelege cum și cînd tot revine p-aici Robert Kubica. Trăim vremi interesante, clar.