Peugeot 208
Gura leului
Sunt câteva Peugeot-uri care mi-au marcat copilăria și adolescența. Îmi aduc aminte perfect de baia de mulțime pe care a făcut-o primul Peugeot 407 în fața blocului meu. Nu mai vorbesc despre entuziasmul cu care a fost primită și varianta 407 Coupe, câțiva ani mai târziu, în dreptul aceluiași proprietar.
Și micul 206, lansat în anul 1998, a fost o mașină frumoasă, cu milioane de exemplare vândute mulțumită aceluiași design atrăgător. Ne-am cunoscut prin 2004, imediat după ce deveneam șofer cu acte în regulă. Era argintiu, avea un motor pe benzină și aparținea unui vecin care rămăsese fără permis. Așa că, timp de trei luni, ne-am împrietenit destul de bine, fie că făceam un drum scurt cu vecinul până la piață, fie că luam drumul unui sat din apropiere de Buzău.
Mai târziu, când am început să scriu despre mașini, l-am cunoscut pe fiul său, Peugeot 207. Era prima mașină pe care o testam în calitate de jurnalist auto. Spre bucuria mea, testul a și fost publicat pe Automarket.
Acum, două generații mai târziu și 11 ani distanță, Peugeot mi-a dat din nou întâlnire cu reprezentantul său din clasa mică. Noul 208. De data asta în Portugalia, cu ocazia testului internațional. Are o misiune grea, având în vedere că și Volkswagen Polo și Ford Fiesta și noul Renault Clio sunt mai proaspeți ca oricând și promit război. Hai să vedem cu ce iese la bătaie noul Peugeot 208.
Mie mi se pare extrem-extrem de inghesuita in fatza. Cel putin din poze. Nu stiu... e chiar "mini". Cred ca pentru domnisoare doar poate fi o alternativa. Clio prin comparatie mi se pare mult mai mare.