Peugeot 208

1.2 PureTech 130 CP, Aut8
4.4
de Bogdan Mirică, marţi, 15 octombrie

Gura leului

Sunt câteva Peugeot-uri care mi-au marcat copilăria și adolescența. Îmi aduc aminte perfect de baia de mulțime pe care a făcut-o primul Peugeot 407 în fața blocului meu. Nu mai vorbesc despre entuziasmul cu care a fost primită și varianta 407 Coupe, câțiva ani mai târziu, în dreptul aceluiași proprietar.

Și micul 206, lansat în anul 1998, a fost o mașină frumoasă, cu milioane de exemplare vândute mulțumită aceluiași design atrăgător. Ne-am cunoscut prin 2004, imediat după ce deveneam șofer cu acte în regulă. Era argintiu, avea un motor pe benzină și aparținea unui vecin care rămăsese fără permis. Așa că, timp de trei luni, ne-am împrietenit destul de bine, fie că făceam un drum scurt cu vecinul până la piață, fie că luam drumul unui sat din apropiere de Buzău.

Mai târziu, când am început să scriu despre mașini, l-am cunoscut pe fiul său, Peugeot 207. Era prima mașină pe care o testam în calitate de jurnalist auto. Spre bucuria mea, testul a și fost publicat pe Automarket.

Acum, două generații mai târziu și 11 ani distanță, Peugeot mi-a dat din nou întâlnire cu reprezentantul său din clasa mică. Noul 208. De data asta în Portugalia, cu ocazia testului internațional. Are o misiune grea, având în vedere că și Volkswagen Polo și Ford Fiesta și noul Renault Clio sunt mai proaspeți ca oricând și promit război. Hai să vedem cu ce iese la bătaie noul Peugeot 208.

  • PMC, marţi, 15.10.2019 11:32

    Mie mi se pare extrem-extrem de inghesuita in fatza. Cel putin din poze. Nu stiu... e chiar "mini". Cred ca pentru domnisoare doar poate fi o alternativa. Clio prin comparatie mi se pare mult mai mare.

  • Dumitru, marţi, 15.10.2019 11:52

    Masina e promitatoare, cel putin la nivel de design. Imi place insa la fel de mult stilul curat, profesionist, in care e scris articolul. E placut sa citesti un text scris de un ziarist care "are cuvintele la el", care foloseste termonologia auto cu naturalete si care evita cu decenta anglosaxofoneala gratuita...

  • Kirotractor, marţi, 15.10.2019 12:25

    @PMC: Nu-i deloc înghesuită-n faţă. Dovada -- lăţimea cotierei (nu doar din poze zic asta, fiindcă am şi condus-o deja, chiar dacă doar 30 minute şi versiunea 1.2 Puretech 100 CP cu c.v. manuală.) În spate-i alta situaţia, deşi doi adulţi non-baschetbalişti stau OK. Şi cu portbagajul ar fi ceva mai nuanţată critica micimii, Renault declarând valori umflate iniţial, la 391 litri în loc de max. 340 pt. Clio-5 (v. metoda măsurării în litri... de apă.:-)) ...E deci doar o idee mai mic la 208 (cauza: platforma proiectată din start şi pt. baterii), dar ADAC ne va lămuri curând, metoda lor fiind şi mai realistă decât aia VDA. În rest, arată super. :-))) (bufnesc în râs aparent aiurea, dar mă bântuise o secundă "peisajul" viitor al rubricii de comentarii AM după ce-o s-o rad din zonă nu doar eu, ci şi alţi câţiva.) La modul serios, designul pare simpluţ spre simplist, dar are un bun echilibru dinamic al proporţiilor şi câteva "scobituri" subtile de efect (observaţi măcar capota motorului şi lateralele.) Nu mă împac doar cu plasticele alea negre-lucioase de la aripi (care se şi zgârie relativ uşor), dar probabil că marketingul PSA a vrut să diferenţieze şi aşa versiunile "haut de gamme". ...Poate şi să-l facă mai greu confundabil cu Audi A1 ? (de care, că tot veni vorba, noul 208 se apropie... riscant de mult ca preţuri.) Revenind însă la ce-am probat efectiv, motoraşul 1.2 e destul de forţos şi-n versiunea de 100 CP (pot paria că scoate tot 110 CP ca fostul Puretech intermediar, accelerând sub 10 secunde de la 0-100 kmh), dar maşina nu mi-a părut mai uşoară ca fostul 208 (cu 90 kile?--whahaha, ar fi avut atunci 1.255 kg fostul... no way.) În fine, aşa cum minte Renault la portbagaje, la fel le gogonează şi Peugeot la masa proprie. Puretech-ul 1.2 are şi ceva vibraţii, dar trage mai bine decât (aceleaşi râşniţe :-)) ale competitoarelor de 1.0 litri -- normal, la 20% cilindree-n plus. Pot confirma în mare parte senzaţiile descrise de Bogdan apropo de ţinuta de drum, cu adăugirea că "manuala" e ceva mai precisă şi nu mai cloncăne ca pe fostul 208 -- aşa că superlativele presei (franceze mai ales) nu-s complet justificate. Plusul de confort sesizabil al suspensiilor nu putea rămâne oricum fără consecinţe asupra sportivităţii reacţiilor. Concluzie-1: maşinuţă bună, dar cam prea scumpă, inclusiv în raport cu VW Polo sau Ford Fiesta (asta testată de AM sare cred de 26.000 -- preţ listă vestică.) Concluzie-2: Renault Clio se va vinde totuşi mai bine în continuare.

  • @Dumitru, marţi, 15.10.2019 12:58

    Zici? cauta "responsiv" in articol

  • mm, marţi, 15.10.2019 14:07

    cel putin in materie de design n-au umblat cu jumatati de masura, arata modern și oarecumva premium, mie cel putin imi pare spectaculos, acum sa vedem si preturile, dar dupa cum arata si tinand cont de tendintele actuale nu cred ca va fi unul prea accesibil.

  • Kid, marţi, 15.10.2019 14:42

    @AM off topic. Nici un cuvant, dar nici unul despre SAB 2019 Romexpo. Halal website de presa Auto.... Am inteles.. nu v-au bagat in seama cu nimic.

  • Arondu de noapte, marţi, 15.10.2019 15:15

    @Kid Despre SAB 2019 Romexpo s-au scris "foiletoane" intregi.... trebuie doar sa cauti atent la comentarii ;) asa ca subiect epuizat ptr AM. PS1: vezi art. cu Toyota LQ si ramai cu gura cascata. PS2: dar sa nu deschidem din nou subiectu, ;)

  • @Arondu de noapte, marţi, 15.10.2019 15:24

    :))

  • kid, marţi, 15.10.2019 15:53

    Un link cu articolul?

  • @Kid, marţi, 15.10.2019 16:16

    Da si tu o raita pe pagina anterioara....

  • Gab, joi, 17.10.2019 22:01

    Prețul variază in UK de la 16000£ pana la 29000£ la GT.

  • Andrei, vineri, 18.10.2019 10:22

    Design simpatic, chiar agresiv in partea frontala. Negrul de pe aripi nu e cea mai buna miscare, face ca pe culori inchise sa para ca are roti subdimensionate.Spatele nu e original, dar e ok. Ce nu e ok tine de condus: directie, volan, tinuta de drum, ergonomie etc Pretul va fi mare (estimez) si va duce la vanzari slabe. Vezi cazul lui 508, pozitionat aiuristic si pe care inca nu l-am vazut pe strazi dupa 1 an de la lansare.