Peugeot 3008 GT
Transformer
Știm foarte bine cu toții că în lumea auto se întâmplă foarte rar ca un constructor auto să recunoască deschis că a greșit. Când a dezvoltat un motor, când a construit o mașină sau când a lansat un model.
În cazul celor de la Peugeot, eroarea din acest caz a fost una legată mai ales de timing-ul prost ales. Asta pentru că atunci când au lansat prima generație a modelului 3008, tipul de caroserie pe care au încercat să-l împingă în față începea să fie torturat de piață.
Primul 3008, lansat acum fix nouă ani, fusese dezvoltat de inginerii și designerii mărcii franceze în perioada dinainte de 2007, când piața bubuia și când orice experiment funcționa, pentru că se găseau destui clienți care să acopere orice fel de caroserie încercai să inventezi. În 2008, însă, piața se contractase major la nivel european și nu numai, iar un crossover cu alură incertă de monovolum devenea brusc o rara avis pe străzi.
Motivul se vede astăzi foarte clar la o analiză succintă a vânzărilor: monovolumele compacte, inventate practic de francezi, aproape că nu mai există, locul lor fiind luat în preferințele publicului de SUV-urile la fel de compacte.
Fie vorba între noi, în multe cazuri e o simplă chestiune de design și caroserie, pentru că dedesubt avem de-a face în cele mai multe cazuri cu același tip de șasiu și cu același tip de suspensii. Însă știm că mașinile se cumpără în multe cazuri pe fir emoțional, deci este ușor inutil să avansăm logici echilibrate când ai în față un SUV care te atrage încă din primele poze oficiale.
Ei bine, Peugeot a sesizat (nu era greu, a adevărat) noile tendințe, iar corpul incert al vechiului 3008 s-a transformat în 2016 într-un SUV pur-sânge care are rolul de a se lupta de la egal la egal cu Nissan Qashqai, VW Tiguan, Kia Sportage și alte nume grele ale acestei clase.
Pentru a simplifica lucrurile, Peugeot nici măcar nu s-a agitat să se gândească la o versiune cu tracțiune integrală a lui 3008, astfel că toate motorizările pot fi cumpărate exclusiv 4x2. Poate părea o manevră sinucigașă atunci când e analizată la rece, însă cifrele arată că foarte puțini clienți preferă patru roți motrice, iar francezii au preferat să piardă puținii fani ai sistemelor integrală, dar să câștige voturi la capitolul design și interior, elemente care astăzi par decisive la alegerea mașinii.
Rezultatul: Peugeot 3008 și-a pus recent în CV titlul Mașina Anului 2017 în Europa. Primul SUV care reușește această performanță. Curioși să vedem ce i-a mânat în luptă pe jurnaliștii care acordă cel mai important trofeu european de acest tip, am luat mașina în test și am început s-o conducem. Verdictul nostru vine mai jos.
cam fortata exprimarea de "SUV pur-sange" data unei unei masini 4X2 fie ea si cu o garda la sol ceva mai mare. In ziua de azi daca masina "mare" nu are eticheta de SUV nu se vinde, indiferent de specificatiile ei. Daca 3008 e pur-sange, Discovery sau Forester ce mai sunt, balaur cu 7 capete ? :) Masina nu e rea, e ca o domnsioara bine imbracata si machiata dar care nu stie sa gateasca sau sa faca curatenie in casa (bine, nu ca ar mai fi necesar in zilele noastre :))